کد مطلب: ۵۸۴۵۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام سایت‌های فروش بلیت مجوز دارند؟

سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای فعالیت فروش بلیت هواپیما در چهار پلیکیشن‌‌ از آپ، تاپ، روبیکا و اینپ تریپ غیرقانونی اعلام کرده است. آیا این نرم‌افزارها مجوز دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای خواستار مسدود کردن نرم‌افزارهای غیرمجاز شد. در این نامه آمده که چهار نرم‌افزار آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ به صورت غیرمجاز بلیت هواپیما می‌فروشند. در این خصوص این چهار شرکت استارتاپی بیانیه داده‌اند و به نوعی از فعالیت خود دفاع کرده‌اند.

به جز روبیکا سه اپلیکیشن دیگر می‌گویند که مجوزهای لازم را برای فروش بلیت دارند، این مجوزها را نیز سازمان‌های ذی‌صلاح در حوزه گردشگری و فروش بلیت صادر کرده‌اند.

تاپ

شرکت تابان آتی پرداز با نام تاپ در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حوزه گردشگری با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و نیز شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی که از توابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند، همکاری دارد.

همچنین شرکت تاپ اعلام کرده که با آژانس معتبر ارس که تحت مالکیت کانون جهانگردی و انومبیلرانی است همکاری می‌کند و در حال حاضر به عنوان درگاه روش این آژانس اقدام به فروش بلیت می‌کند.

آپ

روابط عمومی آسان پرداخت پرشین نیز اعلام کرده که آپ با اخد تاییدیه از سازمان هوا‍پیمایی کشوری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مالک شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی هلیدا سیر است که این آژانس دارای مجوزهای بند الف، ب و فروش آنلاین است.

آپ مدعی همکاری با چند شرکت است و در مجموع کلیه مراتب حقوقی و قانونی در خصوص فروش بلیت هواپیما رعایت شده است.

روبیکا

روابط عمومی روبیکا نیز به دیجیاتو گفته که این مجموعه بیش از یک سال است که هیچ فعالیتی در زمینه خرید و فروش بلیت هواپیما ندارد و مشخص نیست چرا نام آنها در این فهرست به چشم می‌خورد.

اسنپ تریپ

روابط عمومی اسنپ تریپ نیز در اطلاعیه‌ای عنوان کرده که، شرکت آرا جهان نوین گستر اطلس تحت عنوان تجاری «اسنپ‌تریپ» با داشتن مالکیت شرکت خدمات زیارتی و مسافرتی هوایی و جهانگردی «دلیجان پرواز» طی این‌سال‌ها با مجوز بند الف در حال فعالیت بوده، که اپلیکیشن های مذکور نیز از طریق همین مجوز اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کنند.

همچنین درخواست خود را برای دریافت مجوز مستقل شرکت «آرا جهان نوین گستر» در سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کرده و روند قانونی آن در جریان است،

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.