کد مطلب: ۴۶۹۵۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارائه بسته‌های ارزان اینترنت/ شیوه جدید اپراتورها برای فرار از جریمه؟

ارائه بسته‌های ارزان اینترنت/ شیوه جدید اپراتورها برای فرار از جریمه؟

اقدام هماهنگ دو اپراتور بزرگ تلفن همراه در حذف بسته‌های اینترنتی پرمصرف، هفته‌هاست که صدای اعتراض مردم را درآورده؛ اما با گذشت زمان مشخص شده برخی از این بسته‌ها از طریق سایت همراه اول و ایرانسل قابل تهیه است، اگرچه گفته می‌شود این دو اپراتور هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص نداشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همراه اول و ایرانسل، این روزها هدف انتقادهای بیشمار کاربران در فضای مجای و گفت‌وگوهای رو در رو، قرار گرفته‌اند. 13 تیر ماه سال جاری بود که این دو اپراتور بزرگ تلفن همراه، در اقدامی هماهنگ بسته‌های پرطرفدار را از ویترین خود حذف کردند و با تعریف بسته‌های جدید و افزایش تعرفه‌ها، صدای اعتراض بسیاری از کاربران را در آوردند.

این موضوع با واکنش شدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه شخص وزیر؛ محمدجواد آذری‌جهرمی، مواجه شد. در ادامه نیز کار، به شکایت از این دو اپراتور به تعزیرات، جریمه آنها و ارائه اولتیماتوم از سوی دولت کشیده شد. جریمه‌ای که بسیاری، مبلغ آن را در برابر درآمد روزانه همراه اول و ایرانسل ناچیز می‌دانند.

ضمن اینکه بعضی نیز معترضند که پول از جیب مردم رفته است اما جریمه را دولت می‌گیرد و البته هنوز نه کسی آن را داده و نه گرفته.

شوخی با بسته 1 ماهه 1 گیگابایتی

اکنون همراه اول در کد دستوری #100*، امکان خرید بسته‌های اینترنتی را به صورت ماهانه، کوتاه‌مدت و ویژه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در مورد، نوع ماهانه که همیشه پرطرفدار بوده، شش گزینه قابل انتخاب است.

کاربران ایرنسل نیز در کد دستوری #555*، امکان انتخاب از میان بسته‌هایی با مهلت یک‌روزه، یک ‌هفته، یک ماهه و ساعات مشخص را دارند. انتخاب بسته‌ یک ماهه، دو گزینه را مقابل آنها قرار می‌دهد.

وجود بسته 1 گیگابایت به همراه 100 مگابایتی، در میان گزینه‌های 1 ماهه هر دو اپراتور، شوخی‌هایی را در فضای مجازی به راه انداخته است؛ برای مثال برخی نوشته‌اند، شاید ماشین‌ها هستند که بسته‌های اینترنتی این دو اپراتور را تعریف می‌کنند نه آدم‌ها؛ چرا که یا نمی‌دانند 1 گیگابایت چقدر است یا نمی‌دانند 1 ماه چقدر طول می‌کشد.

قبل از خرید سری به سایت بزنید

نکته تعحب‌آمیز ماجرا این جاست که در صورت مراجعه کاربران همراه اول و ایرانسل به سایت‌های این دو اپراتور، گزینه‌های متنوع‌تری در دسترس آنها قرار می‌گیرد و برخی از بسته‌های پرطرفدار، هنوز هم آنجا عرضه می‌شوند.

برخی معتقدند که بعد از اولتیماتوم دولت به این دو اپراتور، آنها بسته‌های پرطرفدار را در ویترین خود ارائه ندادند، بلکه آنها را در سایت خود قرار داده‌اند. آن هم در قسمتی که دسترسی کاربران به آنها چندان راحت نیست. یعنی کاربران برای خرید این بسته‌ها باید وارد سایت شوند و در آنجا به دنبال بسته اینترنت بگردند.

هر چند برخی در فضای مجازی نوشته‌اند که اگر بتوانند محل فروش بسته‌های اینترنتی در سایت را پیدا کنند، با مشکلات دیگری مواجه‌اند. اول اینکه در خرید بسته مورد نظر خود از سایت‌ با مشکل مواجه شده‌اند یا از کندی سایت همراه اول گلایه دارند.

با این همه شاید بهتر باشد قبل از اقدام برای خرید اینترنت تلفن همراه، سری به سایت اپراتور مورد استفاده خود بزنید؛ شاید این امر باعث شود خرید با صرفه‌تری را تجربه کنید. این پیشنهاد را حتی جهرمی، وزیر ارتباطات نیز خطاب به کاربران ارائه کرده است.

اما بسیاری معتقدند هدف دو اپراتور بزرگ کشور از این شیوه ارائه بسته اینترنت در سایت و عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره آن این است که از زیر بار فشار دولت و سازمان تعزیرات شانه خالی کنند نه آنکه بسته مناسب به مخاطب بدهند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بااین وضع گرونی کی دیگه قدرت خرید اینترنت داره. من که یه روزه نت میگیرم دیگه به یک ماه بلند مدت پولم نمیرسه

  • داریوش روانمهر

    باسلام خدمت تمام مردم عزیزایران زمین.تحریم.تحریم.تحریم.همیشه تحریم جواب داده دوستان من.مااگه باهم متحدبشیم وبه مدت۱ماه هیچ بسته اینترنتی خریداری نکنیم؛هم اپراتورهمراه اول وهم اپراتورایرانسل مجبورمیشن قیمت بسته های اینترنشان راارزان کنند.اتحاد.اتحاد.اتحاد.زنده بادایران.زنده بادایرانی.

  • محمد مهدوی

    این چه جورش یک ادم به طور معمولی برای یک ماه به ۲۰ گیگ اینترنت نیاز داره که تازه قیمتش تا ۵۰ هزار تومان هم میرسد برید ببینیند توی شهر نیویورگ ایالات متحده امریکا کلا اینترنت رایگان و مردم برای استفاده از اینترنت نباید هزینه ای بپردازند برید توی این یک مورد از امریکا یاد بگیرید

  • ناشناس

    من از اپیلکشن آپ نت ایرانسل میخریدم 10 گیگ ماهی 32500 ولی من و دوستانم تصمیم داریم رایتل خریداری کنیم شما هم همین کار کنید و به بقیه بگید

  • Mahdi

    یا خدا این چه وضعشه .من ۳۰۰۰۰ هزار تومن دادم ۹ گیگ نت گرفتم (همراه اول).بعد ۹ روز پیام اومده بسته اینترنت شما به پایان رسید به خدا قسم نه اینستاگرام دارم نه تلگرام فقط روزی نیم ساعت تو سایت اخبار ها رو دنبال میکنم ‌.واقعا متاسفم برای همچین کشوری با این دو تا اپراتورش.

    • ناشناس

      بسته های اینترنتی ایرانسل دیگه بسته شش مهه و سه ماهه و یکساله نداره بجاش پانزده روزه یک هفته ای یکماهه و ساعتی گذاشتن و یک سه ماه دارهمه اونم ساعت براش تعیین کردن فقط یک بسته هورا هم گذاشتن فقط ۱۰ گیگ اونم باحجم کم سه ونیم گیگ میده شانزده تومن زودی هم تموم میشه با حجم کم و سرعت کم نمید‌ونم این همه پول رو تز مردم میگیرن چه جوری میخورن اصلا از این بسته های اینترنتی راضی نیسیم

  • بدبخت

    شمابخدانگاه کنید ببینید وبزنیم توسر خودمون این چه طور قانونی هست که منافع وحقوق یک ملت را فدای یک نفر یافرض یک شرکت میکنه این مردم کجای این میدانن هرکاری دلشان میخواد میکنن بیامطالبه حقوق خودت کن از کی؟وچطور،ملا نصردین میخ طویله خرشوکوبید گفت وسط کره زمینه گفتند نیست گفت برین مترش کنین

  • ناشناس

    درست میگید اما من از *۱۰۰۰*۲۱# استفاد میکنم بسته ۱ ماهه میده ۲۵ گیگ+۱۵ اینترنت رایگان و قیمتش هم ۴۰ هزار تومان است

    • ناشناس

      خواخه هم ۲۵ گیگ واسه من زیاده هم ۴۰ تومنش آخه هردفه هی گرون تر میشه

  • ناشناس

    دوستان عزیز
    با راه حل گذاشتن کد دستوری در پیام خود هم دیگر را کمک کنیم بسته های ۳ماه ویا بیشتر

  • Meli

    بابا این چه وضعه ایرانسله من قبلن که همراه اول داشتم بهم 5رگیگ میداد 15 هزارتومن وافعا ایرانسل شورشو درآورده اینقد گروووون عه

  • ناشناس

    با کد دستوری *7# ایرانسل ، ۳ماهه ی ۲۴ گیگ ،۵۸۰۰۰تومان.