کد مطلب: ۶۰۶۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

«بیمیتو» به کار خود پایان داد/ مشکل چه بود؟

«بیمیتو» به کار خود پایان داد/ مشکل چه بود؟

یافتن بیمه مناسب و خرید آن موضوع مهمی است که استارتاپ‌های حوزه بیمه‌ای به عنوان مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه به خوبی به آن پرداخته‌اند. این استارتاپ‌ها روند کارهای بیمه‌ای را تا حدود زیادی تسهیل کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی تعداد استارتاپ‌های که در حوزه‌های مالی و بانکی خدامت ارائه می‌دهند در حال افزایش هستند. استارتاپ‌های مربوط به بیمه‌ نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر تحولات مثبتی در استفاده از فناوری‌های نوین برای دریافت خدمات بیمه صورت گرفته است، چرا که استارتاپ‌های حوزه بیمه‌ خدمات را کارآمد و در دسترس می‌کنند.

تعداد زیادی از استارتاپ‌ها که در این حوزه فعالیت دارند، علاوه براینکه مرجع استعلام هستند، امکان مقایسه میان قیمت‌ها و خدمات برای مشتریان، امکان بازاریابی و فروش آنلاین نمایندگان را فراهم می‌کنند.

«از کی» بیمه بگیریم؟

استارتاپی که به تازگی وارد حوزه خدمات بیمه‌ای شده و تبلیغاتی زیادی هم در تلویزیون دارد، استارتاپ «از کی؟» است. این استارتاپ برای استعلام، ثبت‌نام و خرید بیمه راه‌اندازی شده است.

یکی از مشکلاتی که بیمه‌گذاران هنگام خرید بیمه با آن مواجه می‌شوند، ارائه قیمت‌های متفاوت برای پوشش‌های بیمه‌ای است. در ازکی اما قیمت پوشش‌های بیمه‌ای را در لحظه با هم مقایسه می‌شوند.

این استارتاپ به مخاطب کمک می‌کند تا درباره انواع مختلف بیمه و پوشش‌های آن‌ها اطلاعات کامل و مفیدی را به دست آورد.

همچنین براساس اعلام این شرکت، سرویس جدید «از‌کی وام» و این محصول قرار است در یک سال ابتدایی فعالیت خود ۷۰۰ میلیارد تومان وام بدهد.

دو استارتاپ «بیمیتو» و «از کی؟» در سال ۹۸ با یکدیگر ادغام شده بودند، اما چند روز قبل مدیران آن‌ها، رسما پایان فعالیت برند بیمیتو را اعلام کردند. چرا که به عقیده آن‌ها ادامه دادن با دو برند منطقی نیست.

بیمه دات‌کام

شرکت بیمه دات کام از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، این شرکت یک سامانه را برای استعلام، ثبت‌نام و خرید بیمه راه‌اندازی کرده است.

بیمه دات‌کام با اکثر بیمه‌های کشور مانند بیمه‌های پارسیان، معلم، بیمه ملت، بیمه سینا، بیمه پاسارگاد، بیمه رازی، بیمه دی، بیمه ایران همکاری می‌کند.

بیمه بازار

این استارتاپ سامانه مشاوره، مقایسه و خرید آنلاین بیمه است. در وب‌سایت بیمه بازار می‌توان قیمت انواع بیمه را از تمامی شرکت‌ها استعلام کرد، مقایسه شرایط و پوشش‌ها امکان‌پذیر است، بیمه‌نامه در کوتاه‌ترین زمان صادر می‌شود.

با اینکه استارتاپ‌های زیادی در حوزه خرید و فروش انلاین بیمه درحال خدمات‌دهی هستند، اما در حال حاضر سهم خرید بیمه به صورت آنلاین در کشور حدود ۳ درصد است و خرید بیمه همچنان به صورت سنتی انجام می‌شود.

با وجود اینکه تمامی استارتاپ‌های حوزه بیمه، کاری مشابه به یکدیگر را انجام ‌دهند، اما هر کدام از آن‌ها می‌توانند روند خرید بیمه را با توجه به نیاز‌های مشتریان به روش‌های مختلف تسهیل‌ کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیمه های اینترنتی نسخه کاغذی بیمه رو نمیفرستن بخاطر همین کسی خرید نمیکنه

  • ناشناس

    خیلی زرنگین. تیتر رو طوری انتخاب می کنید که انگار چه خبره. بعدش متن تبلیغاتی می‌ذارین. آفرین. خیلی باهوشین.

  • فرزاد

    دو ساله از بیمه دات کام بیمه شخص ثالث میخرم،حدود ده درصد ارزان‌تر از خرید بصورت حضوری،پاسخ گویی پشتیبانی شون هم خداییش خوبه،راضیم

  • ناشناس

    بیمه تو برای این فعالیتش جمع کرد که نام و سابقه خوشنامی نداشت تو این چند سال با مراجع به نظرات مردم میبینید خیلی جاها تو صدور بیمه ملت سر کار گذاشته و کلی دردسر برای بنده خدای که خواسته انلاین بیمه بزنه ایجاد کنه

  • محمد حسن جنیدی

    باید همه چیز الکترونیکی بشه و دیگه کاغذ بازی نکنیم.در سیستم های رایانه تمام اطلاعات ثبت می شه و دیگه نیازی به کاغد نیست

  • ناشناس

    امیدوارم که این بازار هم انحصاری و در اختیار یکی دو شرکت نشه تا حداقل در این فضاها شاهد رقابت تجاری و مشتری مداری باشیم

  • ناشناس

    بیمه بازار بدترینش هست