کد مطلب: ۴۹۱۵۰۲

اخبار فناوری روز

اتباع غیرایرانی می‌توانند سیم‌کارت بگیرند؟

اتباع غیرایرانی می‌توانند سیم‌کارت بگیرند؟

مشکلات اتباغ غیرایرانی برای خرید سیم کارت و رتبه‌بندی دوربین گوشی‌های هوشمند از جمله اخبار مهم فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز پیش بود که فرشته حسینی، بازیگر افغانستانی متولد و ساکن ایران در متنی اینستاگرامی گلایه کرد که مادرش نتوانسته سیم‌کارت خریداری کند چرا که مدارک هویتی او پذیرفته نشده است. این موضوع با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شد؛ به گونه‌ای که محمدجواد آذری‌جهرمی را ناچار به واکنش کرد.

او در پستی اینستاگرامی گفت متصدی دفتر مخابراتی تخلف کرده است و هیچ محدودیتی برای فروش سیم‌کارت به اتباع افغانستانی در کشور وجود ندارد. امروز هم پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در خبری که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آن را منتشر کرده، از رسیدگی فوری به شکایات اتباع غیر ایرانی در سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات (سامانه ۱۹۵) خبر داده است.

او گفته است که اگر این افراد در مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی دچار مشکل شده و این دفاتر از ارائه خدمت به آنان خودداری کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ یا تماس با این شماره، شکایت خود را از این دفاتر ثبت کنند.

به گفته این مقام مسئول اتباع غیرایرانی با داشتن مدارک هویتی معتبر شامل کارت پناهندگی، کارت اقامت (آمایش)، گذرنامه معتبر، کارت هویت و کارت سبز می‌توانند حداکثر سه سیم‌کارت فعال تلفن همراه به نام خود خریداری کنند.

رتبه چهارم برای دوربین آيفون ۱۲ پرو

در دنیای فناوری هنوز اخبار خانواده جدید شرکت اپل پرطرفدار است. دیجیاتو در این مورد گزارش داده آيفون ۱۲ پرو با ۱۲۸ امتیاز در رتبه چهارم DXOMark قرار گرفت.

براساس جدول رتبه بندی DXOMark، هواوی میت 40 پرو با کسب امتیاز 136 صدرنشین، شیائومی می 10 الترا با امتیاز 133 دررتبه دوم، هواوی P40 پرو با امتیاز 132 در جایگاه سوم قرار دارند.

در این رتبه‌بندی آیفون 12 پرو با کسب امتیاز 128 درکنار شیائومی می 10 پرو با 128 قرار دارد. گوشی‌های هوشمند ویوو X50 پرو پلاس با امتیاز 127، اوپو فایند X2 پرو با امتیاز 126 و سامسونگ گلکسی S20 الترا 5G نیز با امتیاز 126 قرار گرفته‌اند.

در بین ۱۰ گوشی هوشمندی که در DXOMark رتبه‌های نهم و دهم را به خود اختصاص داده‌‌اند، هواوی 30 پرو پلاس با امتیاز 125 و آیفون 11 پرو مکس با امتیاز 124 دیده می‌شود.

به گزارش تجارت‌تیوز، DXOMark معیاری برای سنجش کیفیت دوربین‌های موبایل‌های هوشمند محسوب می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسینی

    خبر بسیار خوبیست که مهاجرین افغانستانی می توانند سیمکارت داشته باشند آن هم در عصر ارتباطات و دیجیتال و بسیار ممنون از اقای وزیر که پیگیر این مشکل شدند، ای کاش مشکل مسدود شدن کارتهای بانکی اتباع و گواهینامه اتباع و محدودیتها بسیار زجر اور همچون آزادی تردد برای بعد از چهار دهه زندگی در ایران و حتی مشکل محدودیتها ازدواج بین خود اتباع(در صورت ازدواج اتباع کارت امایش با فرد ی که این کارت ندارد مشکل اقامت و هویت برای فرزندانشان ایجاد می گردد) حل شود

  • مهدی

    خیلی ممنون از آقای جهرمی وزیر ارتباطات