خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۱۲۴۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش فروش بلیت تقلبی در جام جهانی قطر/«هایا کارت» را با بیت‌ کوین نخرید!

افزایش فروش بلیت تقلبی در جام جهانی قطر/«هایا کارت» را با بیت‌ کوین نخرید!

هکرها این بار به سراغ فروش بلیط‌های تقلبی و هایا کارت جام جهانی 2022 رفته‌اند. تعدادی کانال تلگرامی اقدام به فروش این کارت‌ها در‌عوض بیت کوین کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجایی که در حال حاضر جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر در حال برگزاری است، محققان امنیت سایبری هشدار دادند که هکرهای سایبری «هایا کارت»های جعلی را که نوعی مجوز ورود به ورزشگاه هستند را به هوادارانی می‌فروشند که مایلند برای دریافت کارت هر مبلغی بپردازند.

برای حضور در جام جهانی فوتبال نیاز به داشتن کارت هایا است که برای ورود به استادیوم باید همراه با اصل بلیط ارائه شود.

به گفته محققان، شرکت امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی CloudSEK، چندین کانال تلگرامی را پیدا کرده است که کارت‌های هایا را با قیمت‌هایی بین 50 تا 150 دلار می‌فروشد.

هکرها‌ ادعا می‌کنند که برای ایجاد کارت هایا، به شناسه‌های معتبر خریدار مانند پاسپورت نیاز دارند. همچنین پرداخت فقط در بیت کوین پذیرفته می‌شود.

از سوی دیگر، گروه‌های هکری دیگری هم وجود دارند که تکنیک‌های هک را به اشتراک می‌گذارند که ظاهراً به فرد اجازه می‌دهد تا برای کارت هایا بدون شماره بلیط معتبر فیفا، به صورت رایگان ثبت نام کند.

با توجه به اینکه Crypto.com یک حامی رسمی فیفا است و بایننس با کریستیانو رونالدو برای تبلیغ توکن‌های غیرقابل تعویض با مضمون فوتبال (NFT) شریک شده، بازیگران تهدید برای فروش «سکه‌های جام جهانی» و «جام جهانی» تقلبی از این هیاهو استفاده می‌کنند. با این حال، بیشتر این سکه‌های ادعا شده اصلا وجود خارجی ندارند.

همچنین، برای سوء‌استفاده از شکاف بین عرضه و تقاضای بلیت، کلاهبرداران وب‌سایت‌هایی راه‌اندازی کرده‌اند که بلیط‌های جعلی می‌فروشند.

یکی از محققان CloudSEK گفت: «شکاف بین عرضه و تقاضای بلیط بازی‌های جام جهانی، بلیط هواپیما، هتل‌ها، سوغات و غیره توسط مجرمان سایبری برای کلاهبرداری ایجاد شده و طرفداران و علاقه‌مندان نیز از آن‌ها استقبال کرده‌اند.»

محققان هشدار داده‌اند که حتی با وجود پیشنهادات جذاب، کاربران باید خرید خود را به وب‌سایت‌های رسمی و برنامه‌های تلفن همراه محدود کنند.

محقق CloudSEK تاکید کرد: «شرکت‌هایی که حامیان فیفا هستند باید مکانیسم‌های امنیتی خود را تقویت کنند و در مورد تاکتیک‌ها و تکنیک‌های بازیگران تهدید به‌روز باشند.»

با وجود هکرها، تماشاگران باید بلیط فیفا و کارت هایا را فقط از وب‌سایت رسمی خریداری کنند و از خدمات مرتبط با فیفا از تلگرام یا دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.

هایا کارت چیست؟

هایا کارت یک کارت شناسایی هوشمند و چند منظوره است که دولت قطر آن را برای تمامی گردشگرانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی در استادیوم‌های این کشور را دارند الزامی کرده است.

هایا کارت مجوز ورود به قطر و استادیو‌‌م‌‌های جام جهانی قطر است که در کنار این ویژگی، مزایای مختلف دیگری نیز به دارندگان اعطا می‌کند. پس از خرید بلیت بازی مدنظر، تهیه هایا کارت برای گردشگران خارجی و حتی ساکنین قطر، قدم بعدی محسوب می‌شود.

کاربردهای دیگر هایا کارت

علاوه بر اینکه هایا کارت برای تماشای بازی‌های جام جهانی قطر الزامی است و تمامی اطلاعات مورد نیاز خریداران بلیط در آن ذکر شده، امکاناتی به دارندگان این کارت می‌دهد که تجربه لذت‌بخش‌تری از حضور در قطر و تماشای بازی‌ها ببرند. از جمله امکانات و ویژگی‌هایی که هایا کارت قطر برای گردشگران فراهم می‌کند شامل موارد زیر می‌شود.

  • دسترسی رایگان به وسایل حمل و نقل عمومی در روزهایی که مسابقات فوتبال برگزار می‌شود. تفاوتی ندارد که در دوحه اقامت داشته باشید یا در اطراف شهر، زیرا هایا کارت این امکان را به شما می‌دهد به آسانی هرچه تمام‌تر موقع برگزاری جام جهانی 2022، با استفاده از اتوبوس، مترو و تراموا به صورت رایگان در سطح شهر و حومه تردد داشته باشید.
  • درخواست ویزای قطر و ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سایت احتراز، بخشی مهمی از مدارک سفر به قطر است که با دریافت هایا کارت، دیگر نیازی به درخواست جداگانه این دو مدرک ندارید، چرا که هایا کارت مانند ویزای توریستی قطر عمل می‌کند و مجوز ورود شما به قطر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.