کد مطلب: ۴۷۳۰۶۳

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد عملکرد بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران

به دیجی‌کالا اعتماد کنیم یا نکنیم؟

به دیجی‌کالا اعتماد کنیم یا نکنیم؟

دیجی‌کالا در بین مخاطبان تجارت‌نیوز، موافقان و مخالفان زیادی دارد؛ برخی هم معتقدند باید به این سایت فقط به چشم یک واسطه نگاه کرد و گروهی از اینکه کیفیت خدمات آن افت کرده است، متاسف هستند.

تجارت‌نیوز در مدت اخیر چندین گزارش در مورد خرید از فروشگاه اینترنتی دی جی کالا منتشر کرده است و مخاطبان این سایت، نظرهای زیادی را در مورد آن ثبت کرده‌اند که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید.

خریداران راضی

گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز، از نکته‌های مثبت خرید از دیجی‌کالا برای این سایت نوشته‌اند؛ از محصولات متنوع گرفته تا تخفیف‌های شگفت‌انگیز.

- «بعضی از چیزایی که لازم دارید و در هیچ کجا پیدا نمی شه یا قیمت بالاست را به راحتی می توانید توی دیجی کالا پیدا کنید.»

- «من از دیجی کالا خیلی خرید کردم از تمام خرید هامم راضی بودم و خیلی عالیه. می‌تونید تو شگفت‌انگیز خرید کنید. در کل من راضی هستم هر کس هم ناراضی خوب خرید نکنه.»

- «من خیلی ازش خرید کردم، جنساش هم فوق العاده است و همچنین ارزان تر از بیرون، همان کفش همان مارک همان مدل همان سایز زده بود ۳۵۰ تومن تو دیجی کالا با تخفیف‌ ۱۴۸ تومن، از این ارزون تر؟ خیلی عالی…»

- «من این اواخر بعد کرونا مشتری دیجی کالا شدم، خیلی هم خرید کردم، خوب تاخیر تو کشور ما متاسفانه دیگه امری طبیعی شده برا هر صنفی و این رو نمی شه از عیوب دونست. من راضیم، دستشون درد نکنه، به خصوص برای شهرهای کوچیک که خرید محدودیت داره، اینجا معرکه هست، از هر برندی بخوای برات تهیه می کنن. اینکه دست فروشنده های فرصت طلب که با سرمایه خیلی کم، سود زیاد رو طلب دارن و خون مردم رو به شیشه می کنن رو بسته، عالیه.»

- «تحقیق و بررسی درمورد خرید هاتون رو بیشتر کنید، نظرها رو بخونید، جنس خوب سفارش می‌دید و جنس خوب هم تحویل می‌گیرین. تو بازار هم همه جوره جنس هست باید در خرید دقت کرد. به نظر من مرجوعی کردن کالا، برای دیجی یه حسن و امتیاز بزرگه که حتی تو بازارهای بیرون و فروشگاه ها نداره.»

- من یه قطعه ماشین می‌خواستم، یه هفته علاف این مغازه و اون مغازه بودم، تا اینکه تو دیجی کالا پیدا کردم، نصف شبی سفارش دادم فرداش دم ظهر رایگان تحویل دادن. بیشتر اجناسش ارزش خرید داره و دیگه لازم نیست علاف بشی و مغازه ها رو الکی بچرخی و یه چیزی رو ده مرتبه توضیح بدی.»

- «من دو دفعه از دیجی کالا خرید کردم، یکبار اتو و یکبار امپلی فایر برای سیستم ماشینم، هردو همون چیزی بود که سفارش دادم، هم قیمتش به صرفه‌تر بود و هم راضی بودم. خدا شاهده، من از آبادان پیام دارم می‌ذارم، یعنی جنس دبی و ته لنجی اینهمه داریم اما اختلاف قیمت زمین تا آسمون فرق می‌کنه از گرون فروشی…»

- «من همین هفته پیش، ۲۶ قلم جنس سفارش دادم. رسید دستم و همش هم عالی و بی عیب و نقص بود. فقط باید در خریدتون دقت کنید و نظرات مشتریان رو درباره اون کالا یک نگاه بندازید و جمع بندی کنید. من برای انتخاب این ۲۶ قلم جنس، حدود هفت هشت ساعت حداقل پای کامپیوتر نشستم تا بالاخره انتخاب کردم. پس همه چیز به انتخاب خودتون بستگی داره. ضمنا به قیمت جنس توجه نکنید، سعی کنید چیز با کیفیت بخرید. من در عرض ۳ هفته، سه تا رم ریدر عوض کردم ولی از سال ۸۶ تا حالا که چهارده سال گذشته، یک رم ریدر آلمانی خریدم و استفاده روزانه می‌کنم تا حالا آخ نگفته.»

- «کسایی که می‌گن دیجی کالا گرون فروشه یا جنس اصل نمی‌ده یا از بازار گرون تره، باید دقت کنن موقع خرید؛ اگه تامین کننده دیجی کالا باشه که هیچ، اگر نه، اون زمان دیجی کالا فقط یه دلال هست، خرابی جنس یا هرچیزی تقصیرش نیست و برای همین عودت رو گذاشته.»

- «وقتی شما داری از کیفیت جنس های دیجی کالا، حرف می‌زنی، صحبت از یک بوتیک نبش خیابان نیست، یعنی داری از میلیون ها قلم جنس حرف می‌زنی که طبیعیه کیفیت های مختلف داشته باشن. این شما هستی که می‌تونی با توجه به قیمت و نظرات سایر کاربرها ( که اغلب سانسور نمی‌شه و منتشر می‌شه) جنس رو بخری یا نخری و در صورت عدم رضایت هم مرجوع کنی. نکته آخر اینکه بسیاری اجناس هستند که شما تمام شهر رو بگردی پیداش نخواهی کرد ولی می‌تونی با سرچ در دیجی کالا پیداش کنی که این یه نکته زیاد به کار من اومده.»

- «من‌تحصیلدار دیجی کالا هستم. بله که هم ارزان هست هم گران. اون دیگه به شما مربوط می‌شه که بتونی ک یک خرید خوب ازش بکنی. تو مرجوعی کردن و پس دادن پول همتا نداره. بعدش تقصیر سایت دیجی کالا نیست، این شیطنت‌ها و بی‌کیفیتی ها تقصیر تامین کنندها هست. یعنی کسایی که کالاهاشون را در سایت دیجی کالا به فروش می‌رسونن. حالا دیجی کالا بخاطر این مشکل، 7 روز ضمانت بازگشت گذاشته ک مشتری ناراضی نباشه. حالا هر کالایی که می‌خری، دوست نداشتی برگردون بدون دردسر و پولت رو بگیر. اونم 24 ساعته، البته اگه مشکل فنی نداشته باشه، که اونم نهایتا، 5 روزه بر می‌گرده. سعی کنید، برای خرید بیشتر توجه کنید که چند فروشنده دارد. هر فروشنده که مبلغش بیشتر بود از اون خرید کنید. موقع حراج با دقت خرید کنید. مثلا یه کفش که قیمتش بوده ۵۰۰ هزار تومان، تو حراج شده ۲۰۰ هزار بدونین که یا زدگی داره یا اون کالا نیست. یا تک سایز شده. در کل اگر وارد باشی بهترین سایت هست برای خرید بی رقیب…»

خوب است؛ فقط …

گروهی از مشتریان دیجی‌کالا در کل از تجربه خرید خود راضی هستند اما انتقاداتی هم به این سایت دارند.

- «دیجی‌کالا را ای کاش زودتر می شناختم حدود یکسالی است از دیجی کالا هر نوع کتاب خوب و مفید را با بهترین تخفیف ها و بدون گرفتن هزینه پستی برای خریدهای دویست هزار به بالا تهیه می کنم. تنها نقطه ضعف ممکن بسته بندی ضعیف آن است. در کنار دیجی کالا، نرم افزار پرداخت موبایلی دیجی پی نیز باید یاد کنم که انصافا در نوع خود بی نظیر است و واقعا از دیجی کالا رضایت کامل را دارم و پشتیبانی خوبشان هم انصافا جای تقدیر و تشکر را دارد.»

- «من چند باری از دیجی خرید کردم، هم خوب هم نه، من کلن ترجیح میدم چیزای رو ازش بخرم که بیرون نتونم پیدا کنم، قیمتاش مثل بیرون هست، فرقی نمی‌کنه؛ در بعضی محصولات گرونتره، بعضی اجناس هم بی کیفیت و درجه دو، توصیه می‌کنم با دقت و حوصله به صورت اینترنتی خرید کنید و عجله‌ای خرید نکنید.»

- «دیجی کالا همه نوع جنس داره، یه بعضی هاشون واقعا قیمت منصفانه دارند اما یه بعضی هاشون واقعا قیمت بالایی نسبت به بازار دارند. یکی دیگه از مزایاش اینه که کالاهاش زیادن، برای مثال من دنبال یه چیز اینقدر گشتم تو بازار که دیگه خستم شد، بعد اسمش رو تو دیجی کالا زدم شیش نمونه از اون رو داشت، خیلی راحت هم سفارش می‌ده آدم، در مورد مرجوعی هم چون من تا به حالا هیچ چیزی رو مرجوع نکردم نمی‌تونم نظر بدم.»

- «من زیاد خرید داشتم و اکثراً خوب بودن، بخصوص جنس هایی که خود دیجی کالا فروشنده هست. بنظرم باید نظارت رو جنس های که فروشنده خودش نیست بیشتر کنه و کنترل کیفیت کنه.»

- «من چند بار خرید کردم که راضی بودم، فقط نسبت به قیمتای بازار گرونترن ولی تو اوضاع کرونا گرون بودنش به بیرون رفتن توی این وضعیت می ارزه.»

- «خوبی دیجی کالا اینه که همه چی داره، بدیش اینه که بعضی از کالاها رو گرون می‌ده و زمان سفارش کالا تا دریافت طولانیه.»

- «هر تجارتی معایب و مزایایی داره و قطعا نمی‌شه همه رو راضی نگه داشت، من هم خرید خوب داشتم هم خرید بد، اما اگر نظارتشون رو روی کیفیت و قیمت بیشتر کنند، قطعا موفق‌تر خواهند بود.»

- «من چندین بار خرید کردم، بعضی جنس هاش خوب و با کیفیت و قیمت مناسب و بعضی هاش بی کیفیت. در کل راضی ام. پیشنهاد می‌کنم حتما قبل خرید قیمت بگیرید.»

- «سایت بدی نیست اما پیش اومده جنس عوضی فرستادن و یا وسیله ارسالی بی کیفیت بوده و یا خراب بوده. البته این موارد به ندرت پیش می‌یاد و در کل خوبه، هم موعد ارسالش و هم قیمتش.»

تجربه‌های بد و مشتریان ناراضی

در مقابل، گروهی از مخاطبان تجارت‌نیوز تجربه‌های خرید بدی از این فروشگاه اینترنتی دارند؛ از کیفیت پایین و معیوب بودن محصول ارسالی تا بسته‌بندی بد و مشکلات تحویل کالا.

- «من یه ریش تراش برون خریدم، ساخت آلمان ولی تو کارتونش یه جای خالی هست؛ یا پایه شارژ بوده یا کیف چرمی ریش تراش که جداگانه می فروشن ولی جوابگو نیستن.»

- «من گوشی گرفتم، ۴ روزه خراب شد ال سی دیش، بعد فرستادم گارانتی، بعد ۲ ماه گفتن تعمیر نمی‌کنیم، گارانتی تقبل نمی‌کنه که الان باز هم نزدیک ۲ ماه گوشی و پسش نمی‌دن که الان دارم درخواست شکایت دادگاه می‌زنم براشون.»

- «بنده موتور برق خریدم ۲میلیون به نام فیرمن، بعداز ۱۰روز رسید به دستم و وقتی در کارتون باز کردم افتضاح … استفاده شده و شیر بنزین شکسته، بسته بندی بسیار بی کیفیت و داخل یه کارتون معمولی و فقط یه آرم و شکل موتور را چسبونده بودن روی کارتون و وقتی رفتم اداره پست عودت بدم گفت ۸۷هزارتومان بده، بنده از عملکرد این سایت راضی نیستم خرید از آن به ضرره.»

- «من هم یکبار خرید کردم، بدون توجه به قیمت جنس خریداری شده من، جنسی که اختلاف قیمت پایین تری داشته را برای من فرستادند. که درستش این بود که ابتدا تماس بگیرند و نظر خریدار رو بگیرند و جنس رو همراه با اختلاف قیمت برای خریدار پست کنند که این امر باعث دلزدگی من از دیجی کالا شده.»

- «مسلما اگر دیجی کالا به کامنت‌ها اهمیت بده، رضایت مشتری هم بدست می‌یاد. من برای یک کودک بادبادک خریدم، تصویر در دیجی کالا عالی بود ولی بعد از مدت طولانی که تحویل پست سفاشی داده بودند، چیزی کاملا متفاوت و با کیفیتی بسیار افتضاح بدستم رسید. دوخت درستی نداشت و تیرک وسطش شکسته بود. خوب اون کودک هم چنان ذوق زده شده بود که نمی‌تونستم پس بفرستم.»

- «من از دیجی کالا خرید کردم خیلیم پشیمونم، می‎دونین چرا؟ چون جنسی که تو صفحه هست با چیزی که می‌فرستند، خیلی خیلی فرق می‌کنه، خداییش آدم بره دوزار گرونتر بخره ولی جنس خوب ارزشش بیشتر تا اینکه بخواد ارزون بخره جنس نبینه…»

- «من از دیجی کالا خرید کردم، از بسته بندی محصولات ناراضیم، بسیاری از محصولات گرانتر از بازار هستن، برخی تخفیف ها الکی هستن، کالایی خریدم به قیمت پنج میلیون، به دلیل معیوب بودن و پاره بودن بسته ها آن را از مامور پست تحویل نگرفتم، قرار شد مبلغ را تا چهل و هشت ساعت به من پس بدن اما الان پنج روز از تاریخ رسید محصولات به انبار دی جی کالا می رسد اما خبری از پول من نشده، تصاویری که از اجناس در سایت دیجی کالا گذاشته می‌شه، با واقعیت خیلی تفاوت دارن.»

- «نکته جالب این که دیجی کالا، اگر در مورد محصولی بد بنویسی، به شکلی که احساس کنند ضربه بدی به فروش محصول می زند امکان ندارد در بخش نظرات زیر کالا منتشرش کنند. برای من چند بار اتفاق افتاد که محصولی گرفتم که به طرز غیر قابل تصوری بد بود، مثلا یک مورد دستمال گرفتم روش آب زرد رنگ، شبیه آب جوب یا همچین چیزی همه دستمال ها رو خراب کرده بود، هیچ کدام از نظراتم را منتشر نکردن تا یک نظر مثب در مورد یک کالا می‌دادم منتشر می شد، بعد از اطرافیان پرس و جو کردم دیدم همه همین مسئله را دارند، دیجی کالا برای اینکه به فروش محصولاتش لطمه نخورد تا می تواند نظرات منفی در مورد محصولاتش را درج نمی کند.»

- «دیجی فقط یه واسطه بدون مسیولیت نیس، اونا تعهد دارن نسبت به خریدار و خریدار با دیجی طرف حسابه نه با فروشنده، پس باید به تعهدش پایبند باشه و وقتی جنسی از دیجی طلب می‌کنی، پولش رو به دیجی می‌دی، انتظار داری دیجی جنس درخواستی شما را بفرسته نه چیز دیگر، خریدار اصلا تماسی با فروشنده نداره، طرف حسابش دیجی هست.»

- «در یکی از مراحل ثبت سفارش دیجی کالا، قسمتی هست که زمان دریافت کالا را می‌توان انتخاب کرد. مثلا ۳ روز دیگه. حالا اگر فردای روز ثبت سفارش، بخواهید سفارشی دیگر اضافه کنید، باید مجزا و با هزینه پست جداگانه ثبت سفارش کنید. یعنی بعد از ۳ روز ۲ تا بسته می‌فرستند هم‌زمان، با هزینه های تکراری و منشی هاشون هم می‌گن قابلیت اضافه کردن کالا رو برداشتیم. بعد توی نظرسنجی می‌نویسند از بسته بندی کارتن‌های ما رضایت داشتید. اما نمی‌نویسند که این جنس از انبار ما نبوده و پذیرنده های دیجی کالا برای شما این جنس را فرستاده اند و آیا از جنسی که ایشان فرستاده اند رضایت دارید… در ضمن بعید می‌دانم شرکتی که تولید کننده نیست و مغازه دار است را وارد بورس کنند.»

گلایه از افت کیفیت

برخی از مخاطبان معتقدند کیفیت خدمات دیجی‌کالا، از زمانی که بخشی از کار را به تامین‌کنندگان دیگر سپرده و رقیبی هم ندارد، کاهش یافته است.

- «من خیلی خرید دارم از دیجی کالا، واقعیت اینه که از وقتی که بعضی از کالاها رو که از فروشندگان بیرون از سیستم دیجی کالا هستن، تو سایت می‌فروشه کیفیت آمده پایین. ولی من که شهرستان هستم و فروشنده های شهرم بعضی از کالاهای که گران هستن رو نمی‌یارن، از طریق دیجی کالا اونها رو خریداری می‌کنم. ولی کلاً از ۲۰ بهش ۱۲ میدم. چون جنس بی کیفیت هم برام ارسال کرده و گله گیم رو مجبورم کرد که سانسور کنم.»

- «من تازه دو تا صابون و مقداری وسایل که همه آرایشی محسوب می‌شدن، سفارش دادم. موقعی که رسیدن، دیدم دو قلم کالا که بنده هر یک رو ۲ عدد زده بودم یک کالا ارسال کردن، فقط. با وجود پرداخت پول و… یک دونش ارسال شده و کم فروشی شده که تا حالا از دیجی‌کالا ندیده بودم و اینکه سر آخر هم هر چه تلاش کردم مرجوع کنم یا اینکه اون کالا که نفرستادن بگیرم ازشون، نتونستم. واقعا دیگه افتضاح شدن، من خیلی سال از دیجی کالا خرید می‌کردم و تا حالا این اتفاق برام نیفتاده بود ولی سر دوتا صابون بی ارزش فهمیدم دیگه خرید نکنم ازشون که بدتر ضرر نکنم وگرنه من ابزارلات ازشون ده مدل خریدم شامل فرز انگشتی و اره عمد بر و مینی فرز و…»

- «من خودم از مشتریان قدیمی دیجی کالا هستم ولی بخاطر گرونی و عدم تخفیف خوب و کیفیت، یه چند ماهیه خرید نمی‌کنم. امیدوارم که مثل قبل باشه.»

- «قبلا حداقل هفته ای یک بار خرید داشتم، اما از وقتی شد دلال و جنس بی کیفیت فرستاد، بعدشم اون قضیه احتکار ماسک، اونم بازی با جون مردم، دیگه کلا ازشون خرید نکردم.»

- «من چندین سال هست که مشتری دیجی کالا هستم و متاسفانه باید بگم با اینکه دیجی کالا نطر خیلی ها رو جلب کرده ولی اون اعتمادی رو که مشتری برای خرید باید داشته باشه رو جلب نکرده. قبلاً کیفیت جنس ها بهتر بود ولی الان مدتهاست که دیجی کالا جنس های بی کیفیت با قیمت بالا رو می‌ذاره. من دو مورد خرید داشتم که اصلاً با جنس انتخابی فرق داشت و دیگه خرید نمی کنم . قبلاً خیلی بهتر بود. یک قسمت این ماجرا، فروشندگان کالا هستن که وجدان ندارن و جنس نامرغوب جایگزین می کنن.»

- «من از سال نود و سه خودم اکانت دارم و قبل تر هم خانواده خرید داشتن… متأسفانه روز به روز بدتر شده، نمونه اخیر یک گوشی که من بدون تخفیف ۲.۶۸۰ از مغازه کنار خونه -و نه مرکز خرید- گرفتم، دیجی همونو بین ۲.۹۴۰ الی ۲.۹۹۰ داره می‌فروشه! دقیقا مدل یکسان با کد یکسان و گارانتی دار، فاکتور هم دارم. توی همون روز نه با فاصله! مردم ما هم متاسفانه بابت اعتمادی که دارن راحت دارن می‌خرن… این فقط یه نمونه بود…»

- «من این مدت چندین خرید داشتم، اول راضی بودم چون جنسی که خریدم دوس نداشتم، خیلی راحت پس گرفتن اما دفعات بعد چندین بار جنسی که می‌خواستم، لحظه آخر می‌گفتن تامین نشد که بفرستیم، یا بعد موعد تحویل، اصلا خودم زنگ زدم که چی شد نرسید! اصلاخودشونم نمی‌دونستن چی شده، گفتن دوباره می‌فرستیم یا با چند روز تاخیر و.. اینقدر اذیت کردن که گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت. قیمتاشونم نه تنها گرونه بلکه متاسفانه برای گرانی خط می‌ده به بازار.»

- «منم چند سال پیش که خرید می‌کردم راضی بودم ولی تو چند بار خریدی که تو سال گذشته کردم … قسم خوردم دیگه ازش خرید نکنم:
1. سری آچاری که خریدم به جای شماره 13(پر کاربرترین شماره) شماره 14 گذاشته بود
2. گلس گوشیم شکسته بود که معلوم بود از قبل شکسته بوده و تو بار نشکسته
3. جعبه ابزاری که خریدم کیفیت خیلی پایینی داشت
4. سری چینی کوپال خریدم بشقاب‌ها یه اندازه نبود و کج بودند که نشون می‌داد اینایی هست که درجه 5 هست.»

- «من چند باراز دیجی خرید کردم، این اواخر پولت رو می‌گیرن، بعد از چند روز که موقع تحویله، بهت زنگ می‌زنن که کالا موجود نیست، بعد می‌ری تو سایت می‌بینی کالا موجوده با قیمتی بالاتر، کدهای تخفیفش هم سرکاریه. متاسفانه نه دیجی و نه فروشنده، هیچگونه تعهد ارسال کالا ندارن… مهمتر آنکه نظرات منفی راحذف می‌کنن … هیچکس هم پاسخگو نیست، هیچ نظارتی هم رو کارشون نیست.»

- «ای کاش یه رقیب خوب تو این اوضاع براش پیدا می‌شد، اون وقت هم قیمتا خوب می‌شد هم کیفیت و بسته بندی.»

- «زمانی که بامیلو بودش، دیجی کالا سفارش رو یک روزه تامین می‌کرد و می فرستاد. از موقعی که بدون رقیب شده در بهترین حالت سه روزه تامین می‌شه.»

بی‌توجهی به فروشندگان

برخی از فروشندگان محصولات نیز از عملکرد دیجی‌کالا انتقاداتی دارند.

- «دیجی کالا فقط یه دلال بیشتر نیست، در مورد هیچ قطعه و صنعتی تخصص نداره، فقط واسطه هست که همون نام واسطه، دلال هست. من خودم فروشنده کالا بودم در دیجی کالا، چندین بار بخاطر ارزان فروشی نسبت به سایر فروشنگان، تذکر دادن که همگام بفروش. البته حق دارن؛ هر چه گرونتر بفروشی، سود این شرکت بالاتره از درصد برداشتی.»

- «من در دیجی فروشنده هستم …به هیچ‌وجه دیجی کالا به فروشنده ها اهمیت نمی‌ده و فقط فقط به سود خودش فکر می‌کند… جریمه می‌کند بدون دلیل… کالا مرجوع می‌کند بدون دلیل… پول کالا را دو ماه بعد می‌ده… و از همه بدتر نمی‌دانم باید کجا از دیجی شکایت کنم… کالا فروختم تحویل انبار دادم، … انبار تحویل مشتری نداده… و مرجوع کرده… حالا من را یک میلیون و پانصد هزار تومان جریمه کردند… واقعا انگار با ربات طرفی، نه آدم.»

- «من یه مغازه لوازم جانبی موبایل دارم، شما حساب کن از کرایه مغازه و پول پیش گرون تو تهران گرفته تا مالیات میلیونی و هزینه های مجوز و شارژ و قسط راه اندازی مغازه و اینجور چیزها، حالا حساب کن چندتا جوون مغازه دار داریم، یعنی تمام فروشنده ها جمع بشن که این یک شرکت حق انحصاری فروش داشته باشه که … یه انبار بزرگ خریده و بدون کرایه و هزینه های جانبی داره، تیشه به ریشه مغازه دارها می‌زنه. یعنی همه ما بریم جایی کار کنیم که دست دیجی کالا هنوز بهش نرسیده. جوری شده که باید کل بازار رو بسپریم به این یک شرکت به نظرتون عاقلانه اس. الان تو این وضع چه جوری یه جوون پیشرفت کنه ازدواج کنه واقعا دیگه باید قید همه چیرو زد.»

آخرین اخبار و گزارش‌‌های حوزه استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیزاده

    من از خرید کردم ، کلا” ازش راضی ام .
    اینم لینکش .

  • ناشناس

    من ۸روزکفش سفارش دادم هنوزنرسیده بنظرتون چیکارکنم

  • مریم

    دیجی کلاب فقط نظرات گل و بلبل را تایید می کنه
    اگر انتقادی به کالا داشته باشید باید چنین بار نظرتون را
    ویرایش کنید تا مورد میل دیجی کلاب قرار گرفته
    تایید گردد

    • سید مهدی

      دقیقا

  • ناشناس

    سلام من کالا سفارش دادم قرار بوده امروز به دستم برسه اما پیامک دادن کالا موجود نیست پول کالا رو هم واریز کردم آیا پول رو به حساب من واریززمیکنند

  • مجید محمودیانگ

    من تاریخ ۲۶ اردیبهشت یه کیبرد سفارش دادم فرداش دیجی کد تخفیف داد . من خریدمو لغو کردم تا کد تخفیفمو وارد کنم که فروشنده گرون کرد . بدتر شد
    من دوباره با قیمت گرونتر سفارش ثبت کردم ۲۹ اردیبهشت و جنس تو انبار فروشنده بود و از طریق دیجی کالا بعد ۲ روز کاری ارسال می شد . البته روز سوم رو که میگه ظرفیتا تکمیله و روز ۴ امم میگه برا کاربران دیجی پلاسه . نزدیک ترین تاریخ ارسالش ۳ خرداد بود . الان ۸ خرداده و از ۲ خرداد مرسوله من تو پردازش گیر کرده . فروشنده کالا رو ارسال کرده دیجی کالا فاکتور کرده بسته بندی کرده ولی یه هفتس که از مرکز پردازش زرین مرسوله رو نمی فرسته مرکز توزیع و من تا الان ۸ بار زنگ زدم و پیگیری کردم همش میگن پیگیری میکنیم و بهتون زنگ می زنیم برای هماهنگ کردن زمان ارسال سفارشتون ولی زهی خیال باطل ، بشین تا بیاد . اپراتور هایی که تماس ها رو جواب میدن کاری جز زدن تیک فوری نمی تونند براتون بکنن که اونم هیچ تاثیری نداره . پولشم پیش پیش گرفتن اگرم بخوام الان کنسل کنم ۵ روز کاری پیگیری می خواد تا بتونم پولمو پس بگیرم .
    البته من قبل اینکه این کیبرد رو سفارش بدم حسابی تحقیق کردم و 4 تا پاساژ رو گشتم ولی پیدا نکردم و مجبوری از دیجیکالا سفارش دادم . همیشه هم پرداخت در محل رو میزدم اما این دفعه برای اینکه از پست رایگان استفاده کنم اکانت جدید ساختم و موجودی کالا هم ۱ عدد بود اگرچه که همون فروشنده همون کالا رو تو یه آگهی دیگه داشت صد تومن گرونتر میفروخت و مشکلش کمبود جنس نبود ! و همراهش چندتا چیز دیگه سفارش دادم و گفتم تو ۲ تا مرسوله برام بیارن. این شد که دیگه گزینه پرداخت در محل نداشت رفتم پرداخت اعتباری رو امتحان کنم دیدم بهرش زیاده نمی صرفه بازگشت رو زدم پیام داده که کالای شما تا یکساعت فقط رزرو میشه . رفتم دیدم اون فروشنده ناموجود کرده و حالا باید گرونتر بخرم این بود که گفتم همینکه ارزونتره بذار پرداخت اینترنتی کنم . الان یه مرسولم ۱ خرداد اومده ولی کیبرده هنوز بعد ۱۰ روز از ثبت سفارش نیومده و معلومم نیست کی بیاد . حالا من کاری که کردم این بود که از یه فروشنده دیگه ای با قیمت بالاتر پرداخت در محل سفارش دادم برا ۱۱ خرداد ، هر کدوم که زودتر اومد اون یکی رو کنسل می کنم . و رسیدن مرسوله تازه اول بدبختیه که جنس مرجوعی یا فیک نباشه و پیگیری دریافت پول پرداخت اینترنتی.
    کلا دیجی کالا گزینه آخرتون باشه
    تو دیجی کالا هم فقط از فروشنده خود دیجیکالا بخرید
    یا فروشنده هایی که هم نظر خریدارنشون خوبه و هم کالاشون تو انبار دیجی موجوده
    و گرنه اسیر میشید خییییییییییلی بدم اسیر میشید
    من اگه می تونستم به عقب برگردم یه کیبرد جایگزین انتخاب می کردم و از بازار حضوری می خریدم ، حتی یه کیبرد پایین تر ولو گرونتر . خیلی راحت تر بودم .

  • بلدا

    ببینید می خواهم تجربه چند سال خرید از دیجی کالا رو در اختیارتان قرار دهم که بدونید اگر دچار دردسر شوید (البته مطمئن باشید در صورت ادامه دادن در خرید های خود به آن مبتلا می شوید) با سیستمی روبرو می شوید که فقط و فقط قصد نابود کردن شما را دارد!! این نابود کردن بصورت روانی است یعنی آنقدر با اعصاب و روان شما بازی میکنند که به آنها توهین مستقیمی کنید و در نهایت چهره حق به جانب به خود بگیرند و بگویند از شما شکایت می کنند! در جمهوری اسلامی ایران نهادهایی بطور موازی و کاملاً بی خاصیت با یکدیگر در حال فعالیت هستند که بیشتر فکر می کنم تنها به منظور کارآفرینی عده ای از خودی های مربوط بخودشان بوده است! بله این صحبت درست است که دیجی کالا ممکن است هم پول شما رو نزد خود نگه دارد و هم کالای خریداری شده شما رو و چیزی به شما نیز تحویل ندهد! برای مثال خریدی می کنید و بعد مرجوع می کنین و بر سر مرجوعی با دیجی کالا درگیر می شوید این وسط اگر کالای شما رو دیجی کالا بلاک کند پول شما رو هم پس نمی دهد! این تنها یک حالت است و حالتهای دیگه ای هم وجود دارد که اگر اسم تخلف بر روی آن می گذارند برای ان است که دیجی کالا متهم به عمل مجرمانه ای نشود (حال اینکه این افعال عمل مجرمانه است نه تخلف) اما آیا همه این تخلفات را نیز ثبت می کنند؟ جواب منفی است! به نشریات داخلی سری بزنید و ببینید که آیا اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی نیز بر روی تخلفات دیجی کالا سرپوش می گذارد یا خیر! اینماد که دیگر جای خود دارد و در حقیقت تنها گزینه پیش رویتان گرفتن وکیل است که اگر در دادگاه موفق شوید حق الزحمه وکیل و جبران خسارت شما نیز بر عهده دیجی کالا خواهد بود. برخی قضات حتی در این موارد جزای نقدی و حبس نیز در نظر می گیرند که ممکن است برخی قضات نیز اینگونه نباشند.البته بایستی مدارک معتبری نیز داشته باشید!

  • ناشناس

    من از دیجی کالا میخواستم خرید کنم پول واریز کردم زده عملیات ناموفق اما از کات کم شده بعد زده لغو شد

  • شگفت انگیز

    امیدوارم تجربه ای در خرید کلاهای سنگین نداشته باشد

  • ناشناس

    از نظر من جنسی که میخرید رو باید تو محل پرداخت کرد

  • سید مهدی

    دیجی کالا سابق خوب بود ولی همین که جا افتاد دیگر در برابر مشتری هاش احساس مسئولیت نکرد من یک دستگاه کارتخوان خریدم و هر جا رفتم گفتن این دستگاه قابل راه اندازی نیست به دیجی هم زنگ زدم اونها هم مسئولیت قبول نکردن و گفتن ما فقط مسئول فروش هستیم و کاری به اینکه راه اندازی بشه یا نشه نداریم و با شرکت خود کارتخوان مشکلتون رو حل کنید شرکتش هم گفت از جسی که خریدید با اونها مشکل تون رو حل کنید ما فقط دستگاههای که از ما خرید کردند مسئولیت قبول میکنیم .خلاصه الان سه یا چهار سال پیش یک و نیم میلیون برای خریدش دادم و دستگاه هم رو دستم موند و دیگه از این سایت خرید نکردم . این نتیجه اعتماد من به این سایت بود .با منی که مشتری چندین سالشون بودم این برخورد رو کردند . به نظر من خرید از این سایت اشتباه محض است و در صورت بروز مشکل حتی از طریق قوه قضاییه هم نمیتونید احقاق حق کنید چون صاحبان امتیاز این سایت قطعا از آدمهای پرنفوذ و قدرتمندی هستند و معامله با اینجور افراد اشتباه محض هست

  • ناشناس

    واقعا دیجیکالا عالیه