خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۸۱۱۶

هشتگ روز در توییتر؛ ماجرای «خلجی گیت» چیست؟

هشتگ روز در توییتر؛ ماجرای «خلجی گیت» چیست؟

روایتی از واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای خلجی گیت و رابطه مرجان شیخ الاسلامی آل آقا که یکی از متهمان پرونده ۶.۶ میلیارد یورویی است را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش تجارت‌نبوز، یکی از نام‌هایی که این روزها اخبار متنوعی از آن به گوش می‌رسد، روابط مرجان شیخ‌الاسلامی ، یکی از متهمان پرونده ۶.۶ میلیارد یورویی است که تاکنون متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به این مبلغ و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت‌ میلیون‌ و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و هشت‌ میلیون‌ و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار شده است.

تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی به این رخداد واکنش نشان دادند که در ادامه گزیده‌ای از آن‌‌ها را مرور می‌کنیم.

کاربری با نام شهرزاد در توییتر نوشت: «بهترین توصیف خلجی گیت: اون تحریم می‌کرده، این دور می‌زده.»

کاربر دیگری به نام فرهاد توییتی نوشته است که: «نزنید بچه‌ها نزنید هشتگ خلجی گیت رو داره اسم خودشو سرچ می‌کنه همه رو بلاک می‌کنه از ترهاتش محرومون می‌کنه.»

زهرا یکی از کاربران توییتر نوشت: «مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا، مهدی خلجی و محمود خاوری و… اولین نفرها نیستن و آخرین هم نخواهند بود. اپوزوسیونی که اونور دنیا نشستن برای ما نسخه‌های شیک می‌پیچند ولی در فساد غرق هستند. خوبه بدونید خلجی شیخ‌الاسلامی از حامیان مسیح علینژاد هم هستند. کلا جمعشون جمعه.

کاربری دیگر نوشته است: «شاید یکی از مهمترین فایده‌های شبکه‌های اجتماعی، شناسوندن چهره واقعی اپوزوسیون ایران به قشر خاکستری بود. قبلا تحت تاثیر تبلیغات ایدئولوژیک صدا و سیما قبول نمی‌کردن که اینها یه مشت وطن فروش، مزدور و فاسد هستند. اما حالا ملت خودشون دارن سرچ میکنن و جلوی چشم خودشون میبینن.»

روزبه هم در توییتی نوشت: «خلجی گیت هشتگ منحرف‌کننده‌ایه. تمرکز رو برده بی جهت روی خلجی که این وسط فقط پیازداع نعناداغ ماجراست. اصل مرجان شيخ‌الاسلامى و ارتباطات و همدستاش در داخلن.»

زهرا کشوری خبرنگار محیط زیست هم در رشته توییتی نوشته است: «از دیشب دارم به مرجان شیخ الاسلام آل آقا مدیر عامل خبرگزاری میراث فرهنگی فکر می‌کنم زمانی که بقایی داشت خبرگزاری رو نابود می‌کرد و ما هفت ماه و چهار ماه حقوق نمی‌گرفتیم، شیخ‌الاسلام داشت با بقایی و مشایی و احمدی‌نژاد لابی نفتی می‌کرد!
مرجان شیخ الاسلام آل آقا بیمه منو از 84 تا 86 پرداخت نکرده بود (بعدها متوجه شدم) وقتی از خبرگزاری میرفتم بیش از یک میلیون تومان طلب داشتم. چون وضع مالی خبرگزاری خراب بود، گفتم پول رو نمیگیرم تا زمانی که جایی بیمه بشم از پول خودم بیمه مو بپرداز! من و مرجان شیخ الاسلام آل آقا هر دو روزنامه نگاریم. بعد از 18سال کار شرافتمندانه از خودم یه ماشین ندارم. خواستین روزنامه‌نگار شدین، بدونید توی این کار، شریف بودن هزینه‌های بسیاری دارد که امکانی مثل یک ماشین نداشتن، جلوشون هیچ هیچه . شیخ الاسلام بیمه رو ازحقوق ماکسر میکرد اما پرداخت نمیکرد.»

کاربری دیگر به نام مهدی در توییتر نوشت: «اگر مرجان شیخ الاسلام آل آقا اختلاسگر میلیاردی و مهدی خلجی شوهرش است. تبریک میگویم نیمچه براندازهای ج.ا اسلامی که روابط نزدیک با لیدر اپوزیسیون دارند هم پول ملت را دزدیده و در عیش و نوش خون مردم‌اند.»

هماییون در توییتر نوشته است: «یه طنزی هست در اینکه خلجی کتاب Men in Dark Times اثر هانا آرنت رو ترجمه کرده. مردان در عصر ظلمت.»

کاربر دیگری در توییتر نوشت: «با این رقم میشه 6600000 متر مربع زمینی با قیمت 15 میلیون تومانی خرید یا به عبارتی 2.5 کیلومتر در 2.5 کیلومتر مساحتی به اندازه فرودگاه قلعه مرغی تهران مساحتی که بیش از 60 هزار خانه 100 متر مربعی در اون جا میشه… حجم فاجعه رو دیگه چطور میشه نشون داد…»

«به خداوندی خدا که از درک این عدد عاجزیم وگرنه سکته میکردیم بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه (ستاره خلیج فارس)، با 3 میلیارد یورو ساخته شد…. تنها حجم شغلی که با تزریق این پول بازار میشه تولید کرد رو تصور کنید.» این هم توییتی دیگر بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.