کد مطلب: ۶۸۶۵۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نقش متاورس در آموزش/ تحصیل آسان‌تر می‌شود؟

نقش متاورس در آموزش/ تحصیل آسان‌تر می‌شود؟

متاورس فناوری نوظهوری است که توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند؛ نقش این تکنولوژی در موضوع تحصیل نیز اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با به‌وجودآمدن متاورس یا همان واقعیت مجازی، سعی بر این شد که بسیاری از کسب‌وکارها و خدماتی مانند دانشگاه‌ها و مدارس وارد این فضا شوند. چرا که در آینده ممکن است تمامی خدمات روی این بستر انجام شود.

متاورس در ساده ترین تعریف، نسخه‌ای نه چندان دور از اینترنت را در آینده توصیف می‌کند. در این فضا انسان‌ها از فناوری همه جانبه برای فراتر رفتن از محیط فیزیکی خود استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال افراد این امکان را دارند که که از اتاق نشیمن خود در یک صخره مرجانی شنا کنند یا روی ماه قدم بزنند بدون اینکه آنها هرگز میز خود را ترک کنند.

پیاده‌سازی واقعیت مجازی در آموزش می‌تواند تأثیر مثبتی برای دانش‌آموزان و بعد اجتماعی مدرسه و دانشگاه داشته‌باشد. چرا که طی چند سال گذشته، یادگیری از راه دور به یک موضوع کلیدی برای دانش آموزان تبدیل شد.

تحصیل در متاورس چگونه است؟

به گزارش اف‌ای‌نیوز ، با گزارش مجمع جهانی اقتصاد مبنی بر اینکه ثبت نام برای دوره‌های آنلاین در سال ۲۰۲۱ به ۹۲ میلیون نفر رسید. با این حال، به‌نظر می‌رسد که یادگیری از طریق بستر مجازی مانند تماس‌های ویدیویی می‌تواند بر مشارکت دانش آموزان تأثیر بگذارد.

این‌ها می‌تواند به این معنی باشد که با بهبود محیط آنلاین که دانش آموزان در آن یاد می‌گیرند، دنیای متاورس نیز می‌تواند نحوه یادگیری و تعامل مثبت در دانش آموزان را تغییر دهد.

با باز شدن پای دانشگاه‌ها و مدارس به متاورس، سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که تحصیل در دنیای ابری چگونه است و به چه سمت و سویی می‌رود؟

طبق بررسی‌های انجام شده و تعریفی که از متاورس می‌شود، متاورس این پتانسیل را دارد که یک تغییر واقعی در نحوه و مکان یادگیری افراد به‌وجود آورد.

تحصیل در متاورس می‌تواند به یادگیری تجربی و عمیق‌تر کمک و آن را تعاملی‌تر کند. به عنوان مثال، درس آناتومی در زیست‌شناسی یا یک لحظه بازآفرینی شده در یک دوره دیگر از تاریخ.

همچنین، نکته‌ای جالب دیگری که در متاورس وجود دارد این است که دانش آموزان به جای یادگیری تئوری ساده، میتوانند به‌راحتی اشتباه کنند و در یک شبیه سازی واقع گرایانه، بدون ریسک، یاد بگیرند.

بدیهی است که متاورس پلی را در فاصله‌های جغرافیایی فراهم می‌کند. چرا که اساتید و گروه‌هایی از دانشجویان را بدون توجه به مکان واقعی آنها دور هم جمع می‌کند.

چه خبر از دانشگاه‌های ایران؟

در حال حاضر بسیاری دانشگاه‌ها در سراسر جهان اقدام به ورود در متاورس کردند. تا در صورت نهایی شدن تحصیلات در واقعیت مجازی، بتوانند خدمات خود را در این بستر به دانش‌آموزان و دانشجویان دنبا ارائه دهند. اما آیا دانشگاه‌های ایران قصد ورود به متاورس دارند؟

در کشور ما نیز رئیس دانشگاه تهران، اعلام کرد که یکی از اهدافش، توجه به مسائل مربوط به متاورس است. به‌گفته او این حوزه، حتما باید در آینده وارد آموزش شود.

او همچنین خبر داد کارشناسان این دانشگاه، هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این امر هستند. در این زمینه به‌تناسب رشته‌ها، برنامه‌هایی را اجرایی کرده‌اند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.