کد مطلب: ۷۳۲۳۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلیل کم شدن فالوورهای کاربران توییتر چه بود؟

دلیل کم شدن فالوورهای کاربران توییتر چه بود؟

اخیرا بسیاری از کاربران توییتر از کم شدن تعداد فالورهای خود در این شبکه اجتماعی خبر دادند. دلیل این کاهش چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا بسیاری از کاربران توییتر اعلام کردند که با کاهش چشمگیر تعداد دنبال‌کننده در حساب‌های توییتری خود مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد این تغییر تعداد دنبال‌کننده به حذف حساب‌های اسپم توسط ایلان ماسک مربوط می‌شود.

توییتر قبل از اینکه توسط ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، تصاحب شود با اکانت های اسپم و کلاهبرداری زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. از زمانی که ثروتمندترین مرد جهان مالک جدید این شرکت شد، سایت میکروبلاگینگ تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

حالا ماسک می خواهد اکانت‌های اسپم را یک بار برای همیشه از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی حذف کند. مالک جدید توییتر اخیراً توییتی را به اشتراک گذاشته و اعلام کرده است که این پلتفرم در حال پاکسازی برای حذف این حساب‌های مشکوک است و ممکن است بر برخی از حساب‌های برجسته تأثیر بگذارد.

پاکسازی حساب‌های اسپم توییتر؛ چه کسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

ماسک اشاره کرده است که پاکسازی اکانت‌های اسپم در توییتر بر برخی حساب‌های برجسته در این پلتفرم تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که این پاکسازی چندین حساب مشکوک را از توییتر حذف می‌کند، برخی از دارندگان حساب ممکن است شاهد کاهش تعداد دنبال کنندگان خود باشند.

در توییت ماسک آمده است: «تویتر در حال حاضر در حال پاک کردن تعداد زیادی حساب‌های اسپم و کلاهبرداری است، بنابراین ممکن است شاهد کاهش تعداد فالوورهای خود باشید.»
رئیس جدید توییتر به کاربران قول داده است که از شر تمام اکانت‌های اسپم از این شبکه اجتماعی خلاص می‌شوند. ماسک همچنین ادعا کرده است که ربات‌ها یکی از مشکلات بزرگ توییتر هستند.

تعداد فالورهای کاربران بازهم کاهش می‌یابد؟

توییت به اشتراک گذاشته شده توسط ماسک تأیید نمی‌کند که آیا این پاکسازی، همه ربات‌ها در سایت میکروبلاگینگ را کاهش می‌دهد یا خیر. این ربات‌ها همچنین تعداد فالوورهای برخی از حساب‌ها را فزایش می‌دهند.

بنابراین، اگر توییتر نیز ربات‌ها را با این پاکسازی هدف قرار دهد، ممکن است تعداد فالوورهای برخی از کاربران بازهم کمتر شود.

تیک‌های آبی، طلایی و خاکستری به توییتر می‌آیند

از زمانی که ایلان ماسک وارد دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو شد، بحث دریافت تیک آبی با پرداخت 8 دلار را مطرح کرد. این طرح از همان ابتدا با چالش‌های زیادی مثل افزایش حساب‌های جعلی در توییتر مواجه شد. این اتفاق باعث شد که ماسک فرآیند «Blue Verified» را تا اطلاع ثانوی معلق کند.

اخیرا ایلان ماسک تایید کرده که فرآیند جدید دریافت تیک‌های رنگی از دوم دسامبر آغاز می‌شود. او درباره کاربرد رنگ در تیک‌های توییتر افزود: تیک طلایی برای شرکت‌ها، تیک خاکستری برای دولت و تیک آبی برای افراد (مشهور یا غیرمشهور) خواهد بود.

به‌علاوه، ماسک اظهار کرد که همه حساب‌های تایید شده، قبل از فعال شدن تیک باید به صورت دستی احراز هویت شوند. او درباره عملکرد تیک آبی عنوان کرد: همه کاربران تایید شده به صورت یکسان تیک آبی می‌گیرند. همچنین افراد می‌توانند درصورتی‌که عضو یک سازمان هستند، لوگوی ثانویه داشته باشند. ماسک گفت که توضیحات بیشتر را در آینده ارائه می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که Twitter Verified در بخش‌های مختلف جهان چقدر هزینه خواهد داشت. این رقم در ایالات متحده احتمالا هشت دلار خواهد بود. با اینحال این اتفاق قرار است به صورت آزمایشی اجرا شود.

هفته گذشته، ماسک اعلام کرد که ویژگی Blue Verified توییتر قرار است از 2 دسامبر راه‌اندازی شود. اما گزارش اخیر The Verge نشان می‌دهد، اجرایی شدن این طرح باز هم به تعویق افتاده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.