کد مطلب: ۷۰۳۲۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روح‌الله دهقانی جانشین ستاری شد / سوابق او چیست؟

روح‌الله دهقانی جانشین ستاری شد / سوابق او چیست؟

از خردادماه سال جاری اخبار و گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص رفتن سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح بود؛ این تردیدها از هفته پیش با انتشار اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر استعفا او قوت گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از گذشت چند روز از انتشار اخباری مبنی بر استعفا سورنا ستاری از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حالا روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با حکمی از سوی ابراهیم رئیسی به عنوان جانشین (سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) ستاری اعلام شد. دهقانی پیش از این ریاست جهاد دانشگاهی را عهده‌دار بود. از دیگر سوابق او می‌توان به دانشیاری دانشکده مهندسی هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از سال ۹۸ تاکنون اشاره کرد. او پیش‌تر در نشستی گفته بود: «امروزه جهاد برای رسانه‌ها، بحث توسعه اقتصادی است که بزرگترین خاکریز جنگ با دشمن است و یکی از بزرگترین خاکریزها ، حوزه تحقیقات و فناوری است.» اطلاعات بیشتری از اقدامات روشن و فعالیت‌های او در دسترس نیست و هنوز فعالان اکوسیستم استارتاپی، علمی و فناوری کشور اظهار نظری در مورد این انتصاب نداشته‌اند.

ستاری

سکان‌داری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال ۹۲ در دست سورنا ستاری بود که فعالیت‌های او مورد توجه فعالان اوکسیستم‌های زیرمجموعه آن قرار گرفت. شرکت‌های دانش‌ بنیان زیادی با به عرصه فعالیت گذاشتند و حمایت شخص ستاری همواره شامل حالشان بود. این موضوع می‌تواند کار را برای شخص جدید سخت‌تر کند. نگهداری و توسعه میراث معاونت قبلی از دشواری‌های کاری و حرفه‌ای معاونت جدید به حساب می‌‌آید. از سوی دیگر در روزهایی که بحث شبکه ملی اطلاعات و اجرایی شدن طرح صیانت به طور جدی توسط مسئولان پی‌گیری می‌شود نقش این معاونت برای دفاع از حقوق کسب‌وکارهای دانش محور به شدت پررنگ است. لذا این موضوع می‌تواند لزوم حساسیت‌های کاری و اتخاذ مواضع روشن و حمایتگرانه را از سوی این معاونت دو چندان کند.

با این‌حال باید منتظر ماند تا برنامه‌های روح‌الله دهقانی فیروزآبادی از سوی او اعلام شود و فعالیت‌هایش مورد بررسی کارشناسان و اهالی اکوسیستم نوآوری کشور قرار بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.