کد مطلب: ۷۰۵۲۴۳

فوری: سایت استارلینک هم در ایران فیلتر شد!

فوری: سایت استارلینک هم در ایران فیلتر شد!

از هفته گذشته احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران قوت گرفته است. اما امروز خبر رسید که سایت این شرکت روی اپراتورهای همراه و ثابت ایران فیلتر شده است!

به گزارش تجارت‌نیوز ، دسترسی به سایت استارلینک هم همچون موارد مشابه در روزهای گذشته در ایران محدود شد.

شب گذشته ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران فعال می‌شود. اکنون پس از اعلام این خبر، سایت رسمی استارلینک در چندین ISP ایرانی فیلتر شده است.

روز چهارشنبه وزیر ارتباطات گفته بود استارلینک نمی‌تواند بدون مجوز کارش را در ایران آغاز کند. در حال حاضر، سایت رسمی استارلینک که حاوی اطلاعاتی درباره خدمات این سرویس، راهنمایی استفاده از آن و خرید شارژ این سرویس است، فیلتر شده است.

اینترنت استارلینک در ایران

چندی پیش ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی در پاسخ به یک کاربر گفت تلاش دارد از طریق رفع تحریم تجهیزات ماهواره‌ای، اینترنت استارلینک را به دست ایرانیان برساند.

کمی بعد هم وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای در راستای دسترسی آزاد به اینترنت در ایران از تحریم خارج شده‌است. اما آیا می‌توانیم به اینترنت استارلینک دسترسی پیدا کنیم؟

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید این است که اسپیس‌ایکس و استارلینک چگونه می‌تواند برای مناطقی که مجهز به دستگاه‌های دریافت‌کننده این نوع اینترنت نیستند، اینترنت جهانی فراهم کند؟

برای پاسخ به این سوالات لینک زیر را بخوانید.

قطعی مکرر اینترنت در ایران

اینترنت در ایران از روز چهارشنبه مکررا و به‌خصوص در ساعاتی از روز قطع می‌شود. روز گذشته نیز با وجود تکذیب این خبر اینترنت اپراتورهای تلفن همراه از ساعت ۱۶ قطع شد.

آمریکا تحریم اینترنت ایران را برداشت

به نقل از ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای در جهت حمایت از اعتراضات در ایران اعلام کرد که مجوز کلی برای افزایش حمایت از اینترنت آزاد ایران را صادر کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مبینا

    من هر چی فیلتر میزنم نصب شه نمیشهههه میشه راهنماییم کنید