کد مطلب: ۶۴۷۹۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش سرعت اینترنت موبایل صحت دارد؟

افزایش سرعت اینترنت موبایل صحت دارد؟

سرعت اینترنت با وجود اینکه هر روز در ایران به نظر کندتر می‌شود و به‌رغم همه اعتراض‌ها و شکایت‌ها از این موضوع، وزارت ارتباطات ادعا می‌کند رتبه جهانی ایران در اینترنت موبایل شش پله صعود کرده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش‌های از کاربران درباره افت سرعت و کیفیت اینترنت همچنان شنیده می‌شود. اما وزارت ارتباطات نه تنها با استناد به آمارهای جهانی، افت در وضعیت اینترنت را رد می‌کند، بلکه حتی از صعود رتبه سرعت اینترنت موبایل ایران و بهتر شدن شرایط نسبت به قبل خبر می‌دهد.

طبق آخرین آمارها در اسپیدتست، تا ماه مارس سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۹۶ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۷۰ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۲.۵۲ مگابیت‌ بر ثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

همچنان اینترنت کند است!

این آمار از صعود رتبه اینترنت در حالی است که کاربران در شبکه‌‌های اجتماعی فضای مجازی به ویژه در توییتر همواره به کندی سرعت اینترنت اعتراض دارند و بهبود کیفیت اینترنت را مطالبه می‌کنند .

« طبق آخرین گزارش وب سایت اسپیدتست رتبه ایران در اینترنت همراه با ارتقا شش رتبه‌ای، به عدد ۷۴ رسید . در حالیکه رتبه ایران از دی ۹۹، همواره بین عدد ۸۰ تا ۷۷ متغیر بوده است . این یعنی وزارت ارتباطات در دوره جدید سرعت را افزایش داده‌است، پس ریشه مشکل کیفیت اینترنت همراه کجاست؟ »

« کاهش سرعت اینترنت … کاهش حجم بسته‌ها … افزایش تا دسته قیمت . در روزگار متاورس، ما داریم چونه برای حجم و قیمت اینترنت می‌زنیم سرعت که بماند !»

« می‌گن قیمت اینترنت افزایش داشته تا کیفیتش بهتر بشه و سرعت بره بالا . شما کیفیت رو ببر بالا بعد پولشم بگیر . آخه کجای دنیا اول از « مصرف کننده » پول می‌گیرن بعد کیفیت رو بالا می‌برن .»

« در عصر متاورس، سرعت اینترنت مارو به کیلوبایت بر ثانیه رسوندن .»

وزیر ارتباطات همواره بر عدم توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور را در سال‌های گذشته، تاکید دارد. او در پاسخ به سوال‌هایی درباره کندی اینترنت کشور، مشکل را کم بودن تعرفه‌های اینترنت و ناتوانی مالی اپراتوها برای تامین تجهیزات زیرساختی می‌داند.

اپراتورها درباره سرعت اینترنت چه می‌گویند؟

استدلال اصلی دولت برای افزایش تعرفه‌های اینترنت، توسعه و گسترش زیرساخت‌های شبکه بین‌المللی اینترنت است . چرا که تجهیزات زیرساخت‌ها اغلب وارداتی است و برای تهیه‌ آن‌ها اپراتورها نیازمند درآمدهای بیشتری هستند .

اما با وجود این، هنوز تعرفه‌های جدید به صورت کلی اعمال نشده‌است و تاثیرگذاری قیمت‌ها بر روی کیفیت اینترنت، به این زودی مشخص نمی‌شود. اما با این حال، وزیر ارتباطات خبر از صعود رتبه سرعت اینترنت موبایل ایران در جهان خبر داد . آیا افزایش سرعت اینترنت موبایل صحت دارد؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از یکی از اپراتورهای کشور نشان می‌دهد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورها برای بهبود کیفیت اینترنت جلسه‌های مستمری را برگزار می‌کنند.

این اپراتور به تجارت‌نیوز گفت: «در این جلسات برنامه‌های اپراتورها برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت بررسی می‌شود. این جلسات و مطرح شدن برنامه‌های اپراتورها همواره وجود داشته‌است.

به عنوان مثال سایت‌های بیشتری برای ظرفیت در کشور راه‌اندازی می شود یا مشکلات فنی کمتری به وجود می‌آید. طبیعتا سرعت اینترنت نیز بالاتر می‌رود و دسترسی کاربران بیشتر می‌شود . اکنون در زمینه بهبود سرعت اینترنت موبایل نیز شاخص‌های زیادی برای اندازی گیری سرعت وجود دارد و نمی‌توان یک متغییر را در نظر گرفت. ما سه اپراتور موبایل در کشور داریم که تمامی آن‌ها در جلسات شرکت می‌کنند و همیشه در حال انجام اقداماتی برای بهبود کیفیت اینترنت هستند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش میشود آنتن روستای ما سرعت داشت وقتی میریم شهر بخدا دلم میگیره روستای مان آنتن ندارم مال راه هست از ما دور هست ولی۱سال هست آمدن این جا ما جای دگل زدن ولی دم دستگاه وصل نکردن رفتن شورای ما و دهیار ما کاری نمیکند بخدا ماهم ایرانی هستیم کسی نیست جواب مارو بده اسم روستای ما ناهوک هست ۳۵ گیلومتری سراوان سیستان و بلوچستان هستیم الان من فکر میکنم اسم بلوچ آمد میگی بزارید همین آنتن برای بلوچ ها خوبه بخدا ماهم ایرانی هستیم ما آدم هستیم یکی مارو کمک نمیکنه

  • ناشناس

    مسخره کردن واقعا چه وضعشه که در همچین عصر شگفت آوری با همچین نتی سر و کله بزنیم ،فقط به اندازه سر سوزن همون قدری به خودتون اهمیت میدید به مردم هم اهمیت بدید ،روسیه ای شدیم با این سیاست مسیولین کشور، شما مسئول شدی که به فکر مردم باشی نه جیب خودت خنده خنده طرح فاقد از تدبیرتون رو تحمیل میکنید متاسفم برای همتون

  • ناشناس

    سرعت نت همچنان کم میباشد فقط با این بهانه می خواستند نت را گران کنند

  • ناشناس

    از دولت گرامی خواهش داریم اینترنت را هزاربرابر گران کنند بخدا بقران از روزی که اینترنت اومده دیگه مردم از دین و قران فاصله گرفتند یعنی اینترنت چون ارزان هست همه مردم نشستن فقط پای اینترنت اون هم چیزای خلاف و بنزین ارزان همه مردم یه ماشین گرفتن اومدن لات بازی بیرون والا دیگه مسخره شده اگه اینترنت و بنزین خیلی خیلی خیلی گران باشه خوبه دیگه هر بچه ای فکرش فقط اینترنت و گوشی و چیزای خلاف تلگرام و واتساپ دختر و پسرای کم سن دیگه مسخرش دراورند

  • Ajab

    ایول خداوکیلی این پولا هم حتما می‌ره تو جیب اونایی که می‌خوان طرح صیانتو راه اندازی کنن به به واقعا چه کشور و مردمان صبوری داریم

  • Diego

    راجب اینترنت های adsl هم صدق میکنه؟