کد مطلب: ۷۳۶۵۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرمایه‌گذاران خطرپذیر به کدام استارتاپ‌ها علاقه‌مند هستند؟

سرمایه‌گذاران خطرپذیر به کدام استارتاپ‌ها علاقه‌مند هستند؟

شیوع کرونا در سال 2020، به اکوسیستم‌های استارتاپی کشورها رونقی دوباره بخشید. میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این سال، با 4 درصد افزایش، به 300 میلیارد دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، استارتاپ‌های مختلف برای جذب سرمایه‌گذاران خطرپذیر لازم است مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را داشته باشند. اما به جز این نوع استارتاپ‌ها و زمینه فعالیت‌شان از جمله مواردی است که می‌تواند در جلب نظر سرمایه‌گذاران تاثیر داشته باشد. شیوع کرونا در سال 2020، با اینکه جهان را با چالش‌های فراوانی مواجه کرد، به اکوسیستم‌های استارتاپی کشورها رونقی دوباره بخشید.

سرمایه‌گذاران کدام استارتاپها را ترجیح می‌دهند؟

سرمایه‌گذاران خطرپذیر نیز به تبع این اتفاق به استارتاپ‌هایی که طی این مدت رشد بیشتری را تجربه کردند، تمایل بیشتری نشان دادند. طبق گزارش‌ها استارتاپ‌ها سال 2020 را در موقعیتی بسیار قوی‌تر از آنچه آغاز کرده بودند، به پایان رساندند. میزان سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این سال، با 4 درصد افزایش، به 300 میلیارد دلار رسید. این اتفاق یقینا بر ضاعقه سرمایه‌گذاران خطرپذیر هم تاثیر گذاشت. سرمایه‌گذاران خطرپذیر به کدام استارتاپ‌ها علاقه بیشتری نشان می‌دهند؟

آمار نشان می‌دهد، که استارتاپ‌های حوزه سرویس‌های تکنولوژی، مالی و سرویس‌های تجاری در سال 2021 بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران بودند. پس از آن استارتاپ‌های حوزه سلامت در رتبه بعدی قرار دارند.

استارتاپ‌های حوزه سلامت

استارتاپ‌های حوزه سلامت از جمله استارتاپ‌هایی بودند که اخیرا به‌ویژه با شیوع کوید 19 رشد چشمگیری داشتند و توانستند نظر سرمایه‌گذاران خطرپذیر را جلب کنند. این استارتاپ‌ها شامل استارتاپ‌های حوزه سلامت روان نیز می‌شوند. اخیرا استارتاپ یونیکورنی به نام modern health توانسته 74 میلیون دلار سرمایه جدید جذب کرده و ارزش بازار خود را به 1.17 میلیارد دلار برساند.

همچنین در نیمه اول سال 2020، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های سلامت دیجیتال به 588 میلیون دلار رسید. این استارتاپ‌ها معمولا خدماتی مانند تشخیص بیماری و آموزش مدیتیشن را ارائه می‌دهند. کنترل ضربان قلب، میزان خواب و محاسبه کالری نیز از جمله خدمات ارائه شده توسط این استارتاپ‌ها است. جالب است بدانید استارتاپ‌های حوزه سلامت دیجیتال در ایالات متحده توانستند در شش ماه اول سال 2020، 5.4 میلیارد دلار بودجه مخاطره‌آمیز جذب کنند.

استارتاپ‌های حوزه خرید خودرو

این روزها گفتگوهایی مبنی بر فعالیت‌های ایلان ماسک درتسلا به گوش می‌رسد. اگر آگهی‌های تبلیغاتی را دیده باشید، اغلب درمورد خودروهای الکتریکی و هیبریدی است. خوشبختانه شرکت‌هایی مانند تسلا و همچنین شرکت‌هایی که تولید محصولاتی مبنی بر انرژی پاک دارند، قرار است به همکاری برای توسعه ادامه دهند.

استارتاپ‌های حوزه فناوری سبز

فناوری سبز در سال‌های اخیر همواره روبه رشد بوده است. از ژانویه تا نوامبر 2020، سرمایه‌ سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های ATF در سطح جهان 288 میلیارد دلار در استارتاپ‌های فناوری سبز سرمایه‌گذاری کردند که افزایش 96 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.