کد مطلب: ۵۶۵۵۱۳

۳ برابر شدن سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در ۳ سال اخیر

۳ برابر شدن سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در ۳ سال اخیر

بررسی‌های موسسه گالوپ نشان می‌دهد در سه سال اخیر سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در آمریکا سه برابر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که در سه سال اخیر بیت‌کوین میان جوانان آمریکایی جذابیت بیشتری پیدا کرده و افراد بیشتری بیت‌کوین را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار داده‌اند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط شرکت مشاوره تحقیقاتی گالوب انجام شد، درصد سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در آمریکا از دو درصد در سال ۲۰۱۸ به ۶درصد در ژوئن ۲۰۲۱ رسیده است. البته سرمایه‌گذار به افرادی اطلاق می‌شود که بیش از ۱۰ هزار دلار در سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا اوراق قرضه سرمایه‌گذاری کرده باشند.

این گزارش همچنین می‌گوید که دارندگان زیر ۵۰ سال بیت‌کوین هم از ۳درصد در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۱۳ درصد رسیده‌اند. البته افراد بالای ۵۰ سال نیز بیشتر در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سهم انها هم از یک درصد در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳درصد رسیده است.

این پژوهش نشان می‌دهد که مالکیت بیت‌کوین در تضاد با سرمایه‌گذاری‌های جریان اصلی است. به طوری که ۸۴ درصد از سرمایه‌گذاران روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ۶۷ درصد روی سهام و ۵۰ درصد روی اوراق قرضه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان ریسک در سرمایه‌گذاری بیت‌کوین نیز در سه سال اخیر کاهش داشته است. اگر چه تقریبا تمام سرمایه‌گذاران مورد بررسی بیت‌کوین را همچنان یک سرمایه‌گذاری ریسکی می‌دانند اما تعداد افرادی که آنرا سرمایه‌گذاری بسیار پرخطر بدانند از ۷۵ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است. تنها ۵ درصد از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را بدون ریسک می‌دانند.

مهمترین اخبار بازار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.