کد مطلب: ۷۶۱۲۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اپل سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» را برای عموم راه‌اندازی می‌کند

اپل سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» را برای عموم راه‌اندازی می‌کند

اپل سرویس «اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید» را سال گذشته به صورت آزمایشی برای کارکنان خود راه‌اندازی کرد. حالا این کمپانی اعلام کرده که با بررسی حساب مشتریان احتمالا به زودی این سرویس را برای عموم فعال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال گذشته اپل اعلام کرد که سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» را برای سرویس‌های خود راه‌اندازی خواهد کرد. با این حال پس از گذشت یک سال اپل به تازگی از بررسی حساب مشتریان برای فعالسازی عمومی این سرویس خبر داده است.

براساس گزارش بلومبرگ ، در حالی که این سرویس فعلا در مرحله آزمایشی است، اما وام گیرندگان بر اساس سابقه هزینه‌های آنها و حتی دستگاه‌های شرکتی که در اختیار دارند، ارزیابی خواهند شد. این برنامه که به خریداران امکان خرید و سپس پرداخت اقساط را می‌دهد، همچنین بررسی می‌کند که آیا مشتریان برای کارت اعتباری Apple Card و سایر کارت‌هایی که به حساب‌های Apple Pay خود مرتبط کرده‌اند یا خیر، درخواست داده‌اند یا خیر.

طبق گزارش‌های موجود در نسخه آزمایشی این سرویس، پیشنهادات وام‌های بعدا پرداخت کن اپل (Apple Pay Later) پس از 30 روز منقضی می‌شوند و برنامه‌ها گاهی اوقات نیاز به کپی کارت شناسایی دولتی، شماره تأمین اجتماعی کامل و تأیید دو مرحله‌ای در حساب اپل دارند.

همچنین، این نکته حائز اهمیت است که وضعیت وام کاربر با سرویس بعدا پرداخت کن اپل بر دسترسی به سایر خدمات شرکت تأثیر نمی‌گذارد.

مزایای سرویس جدید اپل چیست؟

راه‌اندازی این سوریس جدید بیش از هر چیزی برای این غول فناوری مفید است. چرا که این سرویس جدید به اپل این امکان را می‌دهد تا از داده‌های مشتریان خود، از جمله هزینه‌های آن‌ها در فروشگاه‌های خرده‌فروشی شرکت، تراکنش‌های App Store و خدماتی مانند پرداخت‌های همتا به همتای اپل کش استفاده کند.

Apple Pay، یک سرویس پرداخت موبایلی که در سال 2014 راه اندازی شد و Apple Card که در سال 2019 معرفی شد، باعث ارتباط نزدیک‌تری را با زندگی مالی مصرف‌کنندگان برای این شرکت فراهم کرده است.

سیستم بعدا پرداخت کن «Pay Later» در برنامه کیف پول در آیفون ادغام شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا در طول شش هفته آینده، در چهار قسط از Apple Pay خرید کنند.

وقتی مشتریان ثبت‌نام می‌کنند، از آنها خواسته می‌شود مبلغی را که می‌خواهند وام بگیرند، درخواست بدهند و سپس سیستم به طور خودکار وضعیت آن‌ها بررسی می‌کند، سپس تایید یا عدم تایید را به مشتری اعلام می‌کند.

جالب اینجاست که این سرویس اولین باری است که توسط یک شرکت برای پرداخت‌های داخلی استفاده می‌شود و به خود وام می‌دهد. اپل کسب‌وکاری به نام Apple Financing LLC ایجاد کرد که به برنامه‌های کاربردی، وام‌دهی و تاییدیه‌های اعتباری رسیدگی می‌کند.

اسناد Apple Pay Later نشان می‌دهد که تاریخچه تراکنش‌ها با شرکت تابعه مالی آن، گلدمن ساکس و مستر کارت ذخیره می‌شود - اما نه با خود اپل، به دلایل حفظ حریم خصوصی.

سرویس «الان بخر، بعدا پرداخت کن» به افزایش درآمد اپل کمک می‌کند

اپل در یک سال اخیر کاهش درآمد را چندین بار تجربه کرده است. به همین علت از خدمات جدید استقبال می‌کند تا مخاطبان خود را راضی نگه دارد. به عنوان مثال این شرکت در اوایل این ماه میلادی فروش ناامید کنند‌ه‌ای را در تعطیلات سال جدید به ثبت رساند، اما با ارائه چشم‌انداز اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاران خود، رشد 18 درصدی سهام را تجربه کرد.

این شرکت در حال آماده شدن برای راه‌اندازی Apple Pay Later در هفته‌های آتی پس از انتشار این آزمایش برای هزاران کارمند خرده‌فروشی در اوایل ماه جاری است. قبل از ارائه عمومی آن به کارکنان خرده‌فروشی، اپل چندین هفته بود که این برنامه را با کارمندان شرکت‌ها آزمایش می‌کرد.

«اکنون بخرید، بعداً بپردازید» (BNPL) به سرعت به یک پدیده جهانی تبدیل شده است و شرکت‌های بیشتری برای فعالسازی این سرویس از American Express گرفته تا Citibank و PayPal وارد عمل شده‌اند. همچنین در ایران نیز بسیاری از استارتاپ‌ها مانند اسنپ، از کی وام و غیره این سرویس را برای کاربران خود فعال کرده‌اند.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.