کد مطلب: ۶۶۰۵۶۵

سلطه لنوو بر بازار رایانه‌های شخصی چین

سلطه لنوو بر بازار رایانه‌های شخصی چین

با استناد به گزارش منتشر شده از سوی Canalys فروش لپ‌تاپ‌ها ۶ درصد رشد داشته است. از میان برندهای شناخته شده لنوو در صدر فروش بازار چین قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمار منتشرشده توسط Canalys، شرکت‌های لنوو ، دل، اچ‌‎پی، ایسوس و هواوی به‌ترتیب بیشترین سهم بازار در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ را در چین داشتند.

بر اساس گزارش زومیت ، پس از مدت‌ها رشد مثبت خالص بازار رایانه‌های شخصی در چین، سرانجام در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ این مسئله خاتمه یافت و گزارش منتشر شده توسط Canalys این مسئله را تایید می‌کند.

گیزموچاینا با استناد به آمار منتشرشده توسط Canalys می‌گوید در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، فروش رایانه‌های شخصی در چین با افت ‌سالیانه‌ یک درصدی به ۱۱٫۷ میلیون دستگاه رسید.

در میان این دستگاه‌ها، شاهد کاهش ۱۱ درصدی عرضه‌‌ی رایانه‌های رومیزی و رسیدن آن‌ها به ۳٫۹ میلیون دستگاه بودیم. اما لپ‌تاپ‌ها رشد ۶ درصدی داشته‌اند و در بازه‌ی زمانی گفته شده حدود ۷٫۷ میلیون دستگاه از آن‌ها به فروش رسیده است.

از سوی دیگر، فروش تبلت در چین با کاهش ۱۱ درصدی روبه‌رو شده و به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۴٫۷ میلیون دستگاه رسیده است. دلیل اصلی این مسئله سیر نزولی تقاضا از سوی خریداران عمومی و تجاری این محصول تلقی می‌شود.

حال سراغ سهام بازار بریم. سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ لنوو با بیش از ۳۷ درصد سهم بازار و ۴٫۲۸۹ میلیون دستگاه در بازار رایانه‌های شخصی چین پیشتاز شد و پس از آن دل با ۱۲ درصد سهم بازار در رتبه دوم قرار گرفت.

HP و ایسوس به‌ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند. درحالی‌که هواوی با ۰٫۷۱ میلیون رایانه شخصی، پنجمین شرکت فهرست است.

هواوی با رشد خالص مثبت ۶۶ درصدی بیشترین رشد فروش را در سال گذشته تجربه کرد. حضور این برند از ۴۲۸ هزار محموله در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ به ۷۱۰ هزار محموله افزایش یافته است.

آماری از بازار تبلت‌های چینی

در بازار تبلت‌های چینی، اپل با ۱٫۲ میلیون محموله که ۲۶ درصد از سهم بازار چین را تشکیل می‌دهد، در صدر قرار دارد و هواوی با ۲۰ درصد سهم بازار آن را دنبال می‌کند. پس از آن‌ها، شیائومی با ۱۳ درصد، آنر با ۹ درصد و لنوو با ۷ درصد به ترتیب جایگاه‌های سوم تا پنجم را تکمیل می‌کنند.

در توضیحات این گزارش، اما ژو، تحلیلگر Canalys، گفت:

درحالی‌که سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبتاً قوی بود، صنعت رایانه‌های شخصی چین به دلیل قرنطینه کرونایی در هر دو طرف عرضه و تقاضا با چالش‌های بیشتری روبه‌رو است.

کمبود عرضه‌ی اجزای کلیدی مانند تراشه‌ها همچنان ادامه دارد. در سه‌ماهه اول، شرایط تولید و تدارکات عمدتا به دلیل قرنطینه شهرهای کلیدی مانند شانگ‌های و کونشان بدتر شد.

این موضوع سازندگان رایانه‌های شخصی چین را برای بقیه سال ۲۰۲۲ به چالش می‌کشد. تدارکات بخش عمومی نیز محدود خواهد شد؛ زیرا دولت قصد دارد بودجه‌های خود را در سال جاری محدودتر کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.