کد مطلب: ۵۹۰۲۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیاتی از سیم کارت بومی ایرانسل/ آیا اینترنت همراه مشترکان محدود می‌شود؟

جزئیاتی از سیم کارت بومی ایرانسل/ آیا اینترنت همراه مشترکان محدود می‌شود؟

ایرانسل توانسته است که طراحی و اجرای سیستم عامل سیم‌کارت را بومی سازی کند، آیا سیم‌ کارت بومی از اینترنت بین‌المللی پشتیبانی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به تازگی اپراتور ایرانسل اعلام کرده توانسته است طراحی و اجرای سیستم عامل سیم کارت را بومی‌سازی کند. اپراتور همراه اول نیز در سال‌های گذشته دست به این کار زده است.

هر سیم‌ کارت دارای یک شماره یازده رقمی است که اپراتور امکان برقراری ارتباط و شناسایی کاربر را از طریق این شماره انجام می‌دهد. در واقع، سیم‌کارت یک‌ هارد دیسک کوچک است که با قرار گرفتن در هر گوشی موبایل فعال شده و اطلاعات مختلفی از جمله شماره تلفن، اطلاعات شبکه‌های مشترک، دفترچه تلفن، پیام‌های کوتاه، جایگاه مشترک در شبکهو… را در خود ذخیره می‌کند.

در شبکه هر اپراتور، سیم‌کارت‌ها با یک شماره یگانه و منحصر به فرد با عنوان شناسه بین‌المللی مشترک موبایل شناسایی می‌شوند، که شبکه برای شناسایی، برقراری ارتباطات و سرویس‌دهی به مشترک از این شماره که توسط اپراتور بر روی سیم‌کارت ذخیره می‌شود، استفاده می‌کند.

تفاوت سیم کارت‌های بومی و غیربومی؟

با مطرح شدن طرح صیانت،این نگرانی برای مشترکان به وجود آمده که آیا سیم کارت بومی از اینترنت بین‌المللی پیشتیبانی می‌کند؟

روابط عمومی ایرانسل در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: «با عرضه سیم کارت بومی که خط تولید آن اخیرا راه‌اندازی شده، سیم‌ کارتی در اختیار مشترکان ایرانسل قرار می‌گیرد که یک سیم کارت عادی است، با این تفاوت که مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم‌ عامل آن، کاملاً در داخل کشور انجام شده است.

پیش از این، با توجه به اینکه دانش طراحی سیستم‌ عامل سیم‌ کارت در کشور وجود نداشت، در صورت نیاز به انجام بهینه‌سازی، باید به شرکت‌های تامین‌ کننده بین‌المللی مراجعه کرد. اما با بومی‌سازی طراحی سیستم‌ عامل سیم‌ کارت، این نیاز به خارج برطرف شده و فرایند فوق، در داخل کشور قابل انجام است.

همچنین در صورتی که هر یک از مشترکان ایرانسل، بسته‌های ویژه اینترنت داخلی را روی حساب خود فعال کرده باشد، امکان استفاده از اینترنت داخلی برای وی وجود دارد و این موضوع، هیچ ارتباطی به نوع سیم‌کارت مشترکان ندارد.»

طبق اظهارات روابط عمومی ایرانسل سیم کارت‌های بومی تفاوتی با سیم کارت‌های فعلی ندارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهتره زود قضاوت نکنیم . چون سیمکارت بومی هست حتما به این معنی نیست که طرح صیانت روش اجرا شده . شاید فقط برای شنود و مشاهده ی مستقیم پیام های ملت ساخته شده باشه که با وضع کنونی کشور کاملا منطقی به نظر میرسه .

    • Ashkan

      ??اها مشاهده مستقیم پیام های ملت دیگه چی بهتراز این قضاوت نکنیم ????

  • ثنا

    ای کاش امکانش باشد که سیم کارت یک کشور خارجی را خریداری و راه اندازی و فعال کنیم و استفاده کنیم .

  • ناشناس

    بسته اینترنت داخلی به چه دردی می خوره ایران که موتور جستجو نداره اگه هم داره نتایج جستجو ۵ بیشتر نیست

  • ناشناس

    پارسال شرکت mtn گفته میخواد سرویس دهی به ایران تا 5سال دیگه قطع کنه سهمش رو هم از اسنپ ایران برداره . حتما برا اینه که میخوان سیمکارت جدید بسازن

  • ناشناس

    کم دروغ بگین اگه انی برا طرح صیانت نیست پس برای چیه اگه ما بلدیم سیم کارت رو درس کنیم چرا نمی تونم اون سییستم کارت ملی درس کنیم همش دروغه

  • ناشناس

    شما برین کارت ملیو با همین دانش بسازین دیگه اگه راست میگن

  • ناشناس

    چرا‌‌اینترنتکه‌از‌آن‌استفاده‌میکنیماینترنت ضعیف میشود

  • حسن

    چه قوه تخیل قوی دارید.

  • مهدی

    قطعا یه داستانی پشت این هست چه لزومی داره سیمکارتمون بومی باشه .صدسال سیاه نباشه ۵۵ تومن دوساله از ملت گرفتین کارت ملی دو ساله رو هواست یه تیکه کاغذو دست مردم دادن که گم شدنشم باعث بدبختیه.سیمکارت بومی مردم لازم ندارن

    • ناشناس

      مگرتکنولوژی بداست این افتخاردارد نه ایرادمشکل توازجای دیگری است

  • ناشناس

    به به ملت همیشه در صحنه حاضر. واسه هر قضیه‌ای نظر میدن.