کد مطلب: ۷۰۲۶۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چین، صاحب بیشترین مقالات هوش مصنوعی در جهان

چین، صاحب بیشترین مقالات هوش مصنوعی در جهان

هرساله، در سراسر جهان طیف گسترده‌ای از کارشناسان و سازمان‌های دانشگاهی، صنعتی، دولتی و جامعه مدنی از طریق انبوهی از مقالات، ژورنال‌ها و کنفرانس‌هایی درباره هوش مصنوعی به توسعه آن کمک می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، چین از نظر تعداد نشریات، کنفرانس‌ها و منابع هوش مصنوعی در جهان، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هوش مصنوعی این روزها به قدری با سرعت بالا در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته که تقریبا تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. جالب است بدانید، تعداد اختراعات ثبت شده هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۰ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۵ است که این مقدار رشد ۷۶.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

برنامه‌هایی برای توسعه هوش مصنوعی در جهان

هرساله، در سراسر جهان طیف گسترده‌ای از کارشناسان و سازمان‌های دانشگاهی، صنعتی، دولتی و جامعه مدنی از طریق انبوهی از مقالات، ژورنال‌ها و کنفرانس‌هایی درباره هوش مصنوعی به توسعه آن کمک می‌کنند. سازمان‌های دولتی، تحقیقات هوش مصنوعی را تامین مالی می‌کنند و توسعه‌دهندگان از کتابخانه‌های نرم‌افزاری، که به صورت رایگان در دسترس همگان قرار می‌گیرند، برای تولید برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی پیشرفته استفاده می‌کنند. این گستردگی، به تحقیق و توسعه هوش مصنوعی مدرن در سطح جهانی، کمک شایانی می‌کند.

افزایش دو برابری انتشارات در ده سال گذشته

نمودار زیر، تعداد کل انتشارات هوش مصنوعی انگلیسی زبان، در سطح جهان را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که طی این مدت، ۲ برابر شده‌اند.

2

تعداد انتشارات هوش مصنوعی در جهان از سال۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱

همچنین نمودار زیر نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، ۵۱.۵ درصد از اسناد منتشر شده درباره هوش مصنوعی، مربوط به مقالات ژورنالی و ۲۱.۵ درصد از آن‌ها نیز مقالات کنفرانس‌ها بوده است.

تعداد انتتشارات هوش مصنوعی بر اساس نوع از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱

همکاری‌های بین کشوری در زمینه هوش مصنوعی

همکاری‌های فرامرزی بین دانشگاهیان، کارشناسان و محققان، از روش‌های مهم و کلیدی برای توسعه است که انتشار ایده‌های نو و رشد تیم‌های تحقیقاتی را سرعت می‌بخشد.

بر اساس گزارش شاخص هوش مصنوعی ۲۰۲۲، در سال ۲۰۲۱، چین از نظر تعداد نشریات، کنفرانس‌ها و منابع هوش مصنوعی در جهان، رتبه اول را به خود اختصاص داد. بعد ازکشور چین نیز ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت. جالب است بدانید این دوکشور علیرغم تنش‌های ژئوپلتیکی، تاکنون، بیشترین تعداد همکاری در ۱۲ سال گذشه را داشته‌اند که میزان آن در این مدت نیز ۵ برابر افزایش داشته است.

همکاری ایالات متحده و چین در انتشارات هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱

رشد چشمگیر تعداد کنفرانس‌ها

مانند سال ۲۰۲۰، بیشتر کنفرانس‌های هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ به صورت مجازی ارائه شدند. و فقط کنفرانس‌های بین‌المللی رباتیک و کنفرانس‌های تجربی، به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار شد.

نمودار زیر نشان می‌دهد، در سال ۲۰۲۱ میزان کنفرانس‌های هوش مصنوعی نسبت به سال ۲۰۲۰ با رشد چشمگیری مواجه بود.

تعداد شرکت‌کنندگان در کنفرانس‌های منتخب هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱

استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در زندگی روزمره، در تمام صـنایع و در سراسـر جهان، سوالات متعددی را در مورد چگونگی شکل‌دهی هوش مصنوعی به اقتصاد و آموزش و برعکس، نحوه انطباق اقتصاد و آموزش و دیگر حوزه‌ها با هوش مصنوعی، ایجاد می‌کند. هـوش مصـنوعی همچنین فرصـت های زیـادی را در بهـره وری در محـیط کـار، کارایی زنجیره تامین، تجارب سفارشی مصرف کننده و سایر زمینه ها نوید می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.