کد مطلب: ۴۸۲۳۱۷

اخبار فناوری روز

همراه اول و ایرانسل مشکلات آموزش مجازی را حل می‌کنند؟

همراه اول و ایرانسل مشکلات آموزش مجازی را حل می‌کنند؟

در شرایطی که سامانه شاد به عنوان تنها شبکه‌ آموزش مجازی قابل قبول از سوی آموزش و پرورش، چالش‌های زیادی را برای کاربران ایجاد کرده است، رئیس‌جمهور دو طرح فناورانه در حوزه آموزش مجازی را افتتاح کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند ماهی است که معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با مشکلات سامانه شاد دست به گریبان هستند و حتی برخی از مدارس در مقطعی به استفاده از پلتفرم‌های دیگر روی آوردند.

شاد را همراه اول برای آموزش و پرورش طراحی کرده و برخی از متخصصان برنامه‌نویسی، از شباهت آن به روبیکا می‌گویند. این اپراتور البته معتقد است آموزش و پرورش باید پاسخگوی مشکلات اپلیکیشن شاد باشد.

حالا بار دیگر اخبار، از همکاری همراه اول و دولت در حوزه آموزش مجازی حکایت می‌کنند. رئیس‌جمهور فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس» با عنوان «دانا» را به‌صورت نمادین در یکی از روستاهای کنارک سیستان و بلوچستان افتتاح کرد. این طرح با مشارکت گروه مخابرات و همراه اول اجرایی شده و بیش از ٧۶ هزار مدرسه شهری و روستایی را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرده است (خبرگزاری مهر).

بعد از انتشار این خبر، برخی از کاربران در فضای مجازی این انتقاد را مطرح کردند که تعدادی از مدارس در تهران به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند و در این شرایط، اقدام صورت گرفته فقط حرکتی نمایشی است.

مشکلات آموزش مجازی حل می‌شود؟

ایرانسل نیز البته به نوعی در این طرح مشارکت دارد و رئیس‌جمهور، محصول «دانا پلاس» این اپراتور را هم افتتاح کرده است. شبکه دانا، زیرساختی اختصاصی است که می‌توان خدمات و محتوای مختلفی را روی آن قرار داد تا در دسترس دانش‌آموزان قرار گیرد. دانا پلاس یکی از پلتفرم‌های اصلی این شبکه برای آموزش آنلاین و برگزاری نشست‌های مجازی و وبینار است (خبرگزاری مهر).

باید دید آیا این شبکه و پلتفرم می‌تواند مشکلات آموزش مجازی و به ویژه نبود عدالت آموزشی در مورد مناطق محروم را در دوران شیوع کرونا حل کند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.