کد مطلب: ۳۰۵۲۷۹

شکایت کوالکام از اپل

شکایت کوالکام از اپل

کوالکام روز گذشته از اپل به‌خاطر سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه این شرکت برای کمک به شرکت رقیب آن یعنی اینتل شکایت کرد.

سال‌هاست که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به دلیل عدم رعایت حق امتیاز، حق اختراع و یا افشای اطلاعات محرمانه یکدیگر را متهم کرده و در دادگاه‌های مربوطه از یکدیگر شکایت می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز،با اینکه موضوع شکایت و اتهام‌زنی این غول‌های تکنولوژی آمریکایی مساله جدیدی نیست، اما حالا به تازگی کوالکام، به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه‌های پردازنده در جهان از شرکت اپل برای سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه و حق اختراعاتی که به این شرکت تعلق داشته و کمک آن به بزرگترین رقیبش یعنی تراشه‌ساز اینتل، شکایت کرده است.

کوالکام معتقد است که اپل اطلاعات محرمانه‌ای از کدهای نرم‌افزاری محصولات مختلف را در اختیار اینتل که یکی دیگر از تولیدکنندگان تراشه پردازنده در جهان به شمار می‌رود، گذاشته است تا با بهبود مودم‌های اینتل بتواند به‌طور کلی آن را با کوالکام جایگزین کند.

لازم به ذکر است که مدت‌هاست اپل قصد دارد کوالکام را با اینتل جایگزین کند که البته به باور کوالکام، این اقدامات نادرست اپل تاکنون میلیاردها دلار ضرر و زیان برای این شرکت تکنولوژی به بار آورده است.

سال گذشته هم کوالکام از اپل بخاطر به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به تراشه‌های خود با مهندسان اینتل شکایت کرده بود اما به‌نظر می‌رسد که اتهامات وارده بر اپل امسال بسیار سنگین‌تر و با مسئولیت بیش‌تری از پرونده پیشین است و در صورت اثبات این ادعا، اپل بدون شک متحمل جریمه‌های سنگین و هنگفتی خواهد شد.

با اینکه اپل در گذشته همواره از تراشه‌های پردازنده ساخت کوالکام بهره می‌برده است، اما حالا چند سالیست که با عرضه آیفون ۷ در سال ۲۰۱۶ میلادی، اپل از مودم و تراشه‌های ساخت اینتل استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشره، اینتل هم‌اکنون تنها تامین‌کننده تراشه‌های مودم در گوشی‌های آیفون مدل ۲۰۱۸ است و دیگر تراشه‌های کوالکام به‌طور کامل از این محصولات جدید کنار رفته‌اند.

اپل نیز در واکنش به این اتهامات مدعی شده است که کوالکام باید دقیقا مشخص کند چه اطلاعات و جزئیاتی را با اینتل به اشتراک گذاشته‌ایم در غیر این صورت، این اتهام صحت نخواهد داشت. این شکایت در دادگاه عالی ایالتی در شهر سن دیگو ایالات متحده آمریکا مطرح شده است.

اینتل و کوالکام، دو شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه‌ای و تراشه‌ساز در ایالات متحده آمریکا هستند که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کنند.

منبع:وب سایت Fortune

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.