کد مطلب: ۶۸۷۶۸۷

شورای عالی فضای مجازی:

معرفی عاملان اختلال اینترنت به دستگاه قضایی/ اصول حرفه‌ای در شرکت مخابرات رعایت نمی‌شود!

معرفی عاملان اختلال اینترنت به دستگاه قضایی/ اصول حرفه‌ای در شرکت مخابرات رعایت نمی‌شود!

شورای عالی فضای مجازی کشور از وزارت ارتباطات خواستار معرفی عاملان اختلال گسترده اینترنت در دهم مرداد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته (۱۱ مرداد) نشست شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد. یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست بررسی علل و عوامل اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور بود.

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی؛ تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها از جمله استفاده از مسیر کابل‌های برق فشار قوی برای شبکه‌های ارتباطی را از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور دانست.

فیروزآبادی اعلام کرد:«در جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف شد، عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.»

چند دقیقه بعد از انتشار این خبر، سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبری منتشر کرد. در پی آتش سوزی روز دهم مرداد حوضچه مخابراتی، شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکان را جبران کند.

طبق این خبر شب گذشته (۱۱ مرداد) در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد اختلال چند روز گذشته در شبکه اینترنت بررسی شد.

اصول حرفه‌ای در شرکت مخابرات رعایت نمی‌شود

براساس گزارش‌های ارائه شده در جلسه وزارت ارتباطات، مشخص شده که متاسفانه در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیر عامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده‌بود.

در این راستا مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مامور شد که وضعیت همه حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را برای رعایت اصول امنیتی و پدافند غیر عامل بررسی کند. تا مشکلات احتمالی را جهت اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

در ضمن به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شد که با استفاده از ظرفیت کمیسیون تنظیم مقررات، تصمیمات لازم در خصوص پاسخگویی شرکت مخابرات و نیز جبران خسارات وارده به مشترکین از سوی این شرکت اتخاذ شود.

دهم مرداد در اثر آتش سوزی در حوضچه‌های مخابراتی منطقه هشت شرکت مخابرات که علت آن در دست بررسی است. ارتباطات مشترکان این شرکت و بخشی از مشترکان شرکت ایرانسل با قطعی و اختلال همراه شد.

هرچند در اطلاعیه‌هایی از سمت شرکت مخابرات و ایرانسل اعلام شد که این اختلال‌ و قطعی چند ساعت بعد از شروع حادثه آتش‌سوزی رفع شد. با این حال همچنان برخی از شرکت‌ها و کاربران در شبکه‌های اجتماعی از ادامه‌دار بودن این اختلال و قطعی روی شبکه اینترنت در روز گذشته خبر دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.