کد مطلب: ۶۶۱۵۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نحوه عرضه اولیه تپسی در فرابورس چگونه است؟

نحوه عرضه اولیه تپسی در فرابورس چگونه است؟

امروز در نشست خبری فرابورس اعلام شد که شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس به عنوان نخستین استارتاپ در بازار سرمایه در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته‌ است و مدیرعامل این شرکت از نحوه عرضه اولیه تپسی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در نشست خبری فرابورس، مدیرعامل تپسی به عنوان نخستین استارتاپی که در بازار سرمایه در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته‌است، از نحوه عرضه اولیه این شرکت خبر داد.

هفته گذشته بود که شرکت فرابورس اعلام کرد که قرار است تپسی وارد بازار سرمایه شود. حالا به‌نظر می‌رسد که این شرکت مراحل وارد شدن به فرابورسی را طی کرده‌است و تا چند روز آینده عرضه اولیه می‌شود.

میلاد منشی‌پور، مدیرعامل شرکت تپسی در این نشست خبری گفت: «این معارفه، مراسمی برای معرفی یک صنعت جدید در بازار سرمایه است. امروز ورود اولین کسب‌وکار اینترنت‌محور در بازار سرمایه است و این در حالی است که در دنیا در زمینه این این صنعت در بازارهای مالی از ۱۰ شرکت بزرگ، پنج شرکت مبتنی بر اینترنت هستند و عملا این شرکت‌ها بخش معنادار و قدرتمند بازارهای مالی را تشکیل می‌دهند.»

پلتفرم‌ها نسل جدید کسب‌وکارهای اینترنتی هستند که به علت رشد سریع، جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاران دارند و سرعت رشد سریع از جذابیت‌های مهم این شرکت‌ها در همه بازارهای مالی دنیاست. این شرکت‌ها به دلیل پتانسیل‌های بالای بازارها تصمیم به سرمایه‌گذاری‌های سریع می‌گیرند تا بازار را هم به لحاظ جغرافیایی و هم به لحاظ عمقی گسترش ‌دهند و درآمد خود را صرف توسعه بازار می‌کنند.

نحوه عرضه اولیه تپسی در فرابورس

طبق اعلام منشی‌پور، عرضه اولیه سهام این شرکت به روش سلب حق تقدم خواهد بود. یعنی افزایش سرمایه بلافاصله اتفاق می‌افتد و یک عرضه چهار پنج درصدی در روزهای آتی انجام و کشف قیمتی انجام می‌شود. پس از آن عرضه اصلی به روش سلب حق تقدم خواهد بود.

او توضیح داد: «تعهدات سهامدران در راستای نگاه بلند مدت و توسعه گرایانه است. سهامدارن عمده ۵۰ درصد سهام وثیقه در جهت تعهدات سازمان بورس و فروش سهام تنها با مجوز سازمان بورس انجام می‌شود. در گذشته هم تپسی مراحل مختلفی از جذب سرمایه داشته و در هر محله از جذب سرمایه رشد معنا دار و پایدار داشته که توسعه جغرافیایی و توسعه عمقی بوده است.»

بینان‌گذار تپسی در پایان گفت: « ۵۰ درصد از سهام سهامداران عمده وثیقه در جهت تعهدات سازمان بورس است و فروش سهام تنها با مجوز سازمان بورس انجام می‌شود. در گذشته هم تپسی مراحل مختلفی از جذب سرمایه داشته و در هر محله از جذب سرمایه رشد معنادار و پایدار داشته که توسعه جغرافیایی و توسعه عمقی بوده است.»

وعده ورود استارتاپ‌هایی مانند اسنپ و دیجی‌کالا به بازار بورس مدت‌ها است که از سوی فعالان مسئولان بازار سرمایه عنوان می‌شود. اما پس ازاین مدت، تنها یک شرکت استارتاپی یعنی تپسی توانسته است که به مرحله عرضه اولیه در فرابورس، پیش برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوبه