کد مطلب: ۵۱۲۶۹۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عروسی به سبک آنلاین / با کرونا جشن ازدواج هم مجازی شد

عروسی به سبک آنلاین / با کرونا جشن ازدواج هم مجازی شد

شیوع ویروس کرونا، تغییرهایی را به همراه داشته است که شاید روزگاری تصور آن هم، حداقل تا این حد مشکل بود. یکی از آنها برگزاری مراسم جشن و عروسی آنلاین است. مجموعه‌هایی وجود دارد که چنین خدماتی را ارائه می‌کنند و افراد می‌توانند از پلتفرم‌هایی برای برگزاری آنلاین مراسم شادی خود بهره بگیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیام را که در گروه‌های دوستانه و خانوادگی ارسال کردند ذوق داشتند از اینکه می‌خواهند لحظه‌های شاد خود را با دیگران شریک شوند.

در پیام دعوت خود نوشته بودند: «چه با شکوه بود که وجودتان بزم عاشقانه ما را گرمی می‌بخشید اما افسوس که در این دوران، در کنار هم نبودن راز ادامه زندگی است. تلاش داریم بتوانیم به گونه مجازی شما را در کنار خودمان حس کنیم.»

این دعوت بهانه‌ای شد برای اینکه مهمانان مجازی از ساعت ۱۲ تا ۱۳ روز عقد، از طریق لایو اینستاگرام شاهد مراسم آنها شوند و برایشان آرزوی خوشبختی کنند.

مهدیس، عروس این مراسم به تجارت‌نیوز می‌گوید ایده چنین کاری را از دوستی گرفته است که پیش از کرونا مراسم ازدواج خود را از خارج کشور به صورت زنده برای خانواده خود پخش کرد بود. او هم به این نتیجه رسید که در شرایط گسترش کرونا بهترین راه برای برگزاری جشن عقدش همین روش است.

برنامه‌ریزی‌ها را به همراه همسرش انجام دادند و صفحه‌ ویژه‌ای برای برگزاری لایو اینستاگرام ساختند. در ساعت مقرر حدود ۴۰ نفر از دوستان و اقوامشان به لایو اینستاگرام پیوستند و در شادی آنها شریک شدند. بعد هم ویدئوی آن را در همان صفحه ذخیره کردند تا هر کس که خواست آن را ببیند.

عروسی به سبک آنلاین

شیوع ویروس کرونا و طولانی شدن حضور آن در زندگی ما، تغییرهایی را به همراه داشته است که شاید روزگاری تصور آن هم مشکل بود؛ حداقل کمتر کسی تصور می‌کرد که همه ابعاد زندگی‌مان تا این حد آنلاین شوند.

این روزها، از آموزش و فعالیت‌های شغلی گرفته تا انواع مراسم، مجازی شده‌اند. در شرایطی که برگزاری جشن‌های عروسی و عزا، یکی از دلایل اصلی شیوع کرونا در برخی شهرها بوده است، عده‌ای به برگزاری مراسم آنلاین رو آورده‌اند.

مراسم ختم آنلاین زودتر جا افتاد و گسترش یافت اما مدتی است برخی عقد و عروسی خود را نیز مجازی برگزار می‌کنند. برخی کاربران توئیتر نیز به برگزاری جشن آنلاین یا دعوت شدن برای حضور در چنین مراسمی اشاره کرده‌اند.

برای مثالی کاربری نوشته است: «صبح برای عموم آنلاین عروسی گرفتیم و ‌نگم براتون از دیدارهایی که از سراسر دنیا تازه شد‌.»

فرد دیگری توئیت کرده که «امشب راس ساعت ۹ به یک عروسی آنلاین دعوت شدم. خدایا این چه مدل لایف استایله ما داریم.»

کاربری هم نوشته است: «امروز به یه مراسم جشن عقد آنلاین دعوت شدیم، عروس و داماد یه پیج اینستاگرام ساختن و همه فامیل رو دعوت کردن که تو یک روز و ساعت مشخص به صورت آنلاین در مراسم عقدشون شرکت کنند. به‌نظرم یکی از قشنگ‌ترین کارهاییه که می‌شه تو این زمان انجام داد.»

فردی نیز ئوئیت کرده که «تجربه دعوت شدن برای مراسم عروسی آنلاین و مجازی رو نداشتم که به لطف کرونا آخر هفته تجربه می‌کنم.»

راه‌هایی برای شادی آنلاین

در اینستاگرام نیز صفحه‌هایی هستند که تولد مجزای برگزار می‌کنند. برخی سایت‌ها هم امکان ارائه کارت دعوت عروسی به صورت دیجیتال را فراهم کرده‌اند؛ دعوت‌شوندگان می‌توانند به آنها پاسخ دهند.

هم نوع رایگان اینگونه کارت‌ها پیدا می‌شود و هم برخی مجموعه‌ها، خدمات کامل‌تری را با دریافت هزینه در این حوزه ارائه می‌کنند؛ از جمله امکان پخش عکس و کلیپ همراه با کارت دعوت دیجیتال.

شیوع کرونا، کسب و کار فعالان حوزه تشریفات را کساد کرده است، اما برخی به تدریج تلاش کردند خود را با شرایط وفق دهند. روزنامه ایران، چندی پیش در گزارشی در این مورد به همین موضوع پرداخت که برخی فعالان برگزاری عقد و عروسی به اجرای سفره‌های کوچک در خانه و پخش مراسم آنلاین روی آورده‌اند.

البته پلتفرم‌هایی هستند که افراد می‌توانند با استفاده از آنها به شخصه مراسم خود را با حضور مهمانان مجازی برگزار کنند. برخی مثل اینستاگرام، یوتیوب، آپارات در قالب بخش زنده و ارسال پیام و برخی هم تعاملی‌تر؛ مانند اسکایپ یا زوم.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    وااای بشینیم لبخند بزنیم بگیم بهبه چقدر زندگی قشنگه و فراموش کنیم با این وضعیت اقتصادی که یه عده به وجود اوردن ننیشه ازدواج کرد و شده آرزو

  • ناشناس

    چقد مسخره.کاش این دنیای مجازی خراب بشه و باصفاتر زندگی کنیم

  • ناشناس

    به نظرم تجربه خیلی خوبی بود. با وجود کرونا نمیشه کنار هم بود، ولی به صورت مجازی میشد کسانی که دوسشون داری و دوست دارن شاهد شادیت باشن و تو کنارت حسشون کنی

  • ناشناس

    با سلام و احترام
    با توجه به حرمت طلا برای مردان، لطفا در اخبار مرتبط با ازدواج و طلاق از تصویر دو حلقه طلایی استفاده نکنید

    • ناشناس

      ???????????

    • ناشناس بمونم بهتره

      ببخشید شما چون خودتون شاید مرد هستید میگید ؟

  • تک گل

    کلاس انلاین کم بوده ؟که عروسی انلاین هم بگیرن مردم .البته با این شرایط هر کاری شدنیه

  • کیان

    وایی کاش همه اینجوری بودن و مجازی برگزار میکردن عروسی هارو…من تو این یک ماهه اخرسال دوتا عروسی دعوتم???

    • محمد

      آخه مجازی چه فایده ای داره انگار داری فیلم میبینی

  • ناشناس

    اگه ازدواج آنلاینم مثل آموزش انلاین باشه معرکه ست????

  • سمیرا

    با این اوضاع بچه هامون توی شاد درس میخونن دانشگاه میرن ازدواج میکنن عروسی میگیرن بچه دار میشن

  • محمد

    دیگه کم کم عید دیدنی ها هم همینجوری میشه. دیگه کم کم خونه هم دیگه هم نمیرن همه چیز مجازی خدا بخیر کنه

  • ناشناس

    وا من توعقد هستم حاظرم با صلوات برم خونه خودم ولی موجب خنده دیگران نشم ازدواج انلاین!!!واقعا مضحکه