کد مطلب: ۷۳۰۲۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوبت به اعتراض کارمندان آفریقایی رسید/اقدامات تبعیض آمیز در توییتر

نوبت به اعتراض کارمندان آفریقایی رسید/اقدامات تبعیض آمیز در توییتر

پس از اخراج گسترده کارکنان توییتر، به نظر می‌رسد ایلان ماسک، مالک جدید این شرکت، درمورد اجرای قوانین مربوط به اخراج به اقدامات تبعیض‌آمیز دست زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارمندان اخراج شده در مقر آفریقایی توییتر، این شرکت را به ارعاب کارکنان پس از اخراج گسترده آنها متهم کردند. کارمندان می‌گویند که ماسک عمدا و بی‌پروا قوانین غنا را زیر پا می‌گذارد.

این تیم (کارمندان آفریقایی توییتر) یک وکیل استخدام کرده و نامه‌ای به توییتر ارسال کرده‌اند که در آن خواسته شده است با قوانین کار کشور آفریقای غربی مطابقت داشته باشد و حقوق اضافی اخراج و سایر مزایای مربوطه را مطابق با آنچه سایر کارمندان توییتر دریافت خواهند کرد، به آنها ارائه دهد.

توییتر قوانین را زیر پا می‌گذارد

در متن این نامه آمده است: «واضح است که توییتر، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک، عمدا یا بی‌ملاحظه قوانین غنا را زیر پا می‌گذارد و و به شیوه‌ای عمل می‌کند که به دنبال ساکت کردن و ارعاب کارکنان سابق برای پذیرش هر گونه شرایطی است که به‌طور یکجانبه به آنها تحمیل می‌شود.»

آنها همچنین از دولت غنا درخواست کرده‌اند تا توییتر را مجبور کند که به قوانین غنا در مورد تعدیل نیرو پایبند باشد و به کارمندان امتیازات مورد نظر آنها را ارائه دهد.

توییتر همه کارمندان آفریقایی به جز یک نفر را تنها چهار روز پس از افتتاح دفتر فیزیکی شرکت در آکرا، پایتخت پس از تصاحب ماسک، اخراج کرد. اما به حدود 12 نفر از کارکنان، حقوقی برای پایان کار، که به گفته آنها بر اساس قراردادهای کاری آنها، طبق قوانین کار غنا الزامی است، ارائه نشد. آنها همچنین ادعا می‌کنند که تا یک روز پس از گزارش CNN، در مورد وضعیت آنها، برخلاف کارمندان ایالات متحده و اروپا، از اقدامات بعدی مطلع نشده‌اند.
توییتر هنوز درباره این اقدام پاسخی به رسانه‌ها نداده است.

تبعیض‌ در توییتر؟

کارمندان آفریقایی در نامه خود به توییتر، توافقنامه جدایی متقابل غنا از توییتر را رد کردند. به گفته آنها این توافقنامه به ایمیل‌های شخصی کارمندان ارسال شده بود و پرداخت نهایی را ارائه می‌داد. شرکت نیز ادعا می‌کند پس از مذاکره به آن رسیده است. چند تن از اعضای تیم و وکیل آنها به CNN گفتند که چنین مذاکره‌ای در مورد حقوق پایان کار وجود ندارد. آنها ادعا می‌کنند که این حقوق کمتر از آنچه توسط قانون تعیین شده و هم با آنچه که ماسک توییت کرده بود، در تناقض است.

توییتر در اوایل نوامبر به کارمندان مستقر در غنا اطلاع داد که تا آخرین روز استخدام‌شان، یعنی 4 دسامبر، حقوق دریافت خواهند کرد.

این کارمندان در درخواست خود به مدیر ارشد کار غنا گفتند که ورود رسمی توییتر به این قاره با هیاهوی بزرگ و با حمایت دولت آغاز شد و آنها انتظار دارند که اکنون به وضعیت اسفناک‌شان توجه مشابهی شود.

آنها خواهان 3 ماه حقوق ناخالص به‌عنوان حقوق پایان کار، هزینه‌های بازگشت به وطن برای کارکنان غیرغنایی، واگذاری اختیار سهام ارائه شده در قراردادهایشان و سایر مزایایی مانند ادامه مراقبت‌های بهداشتی هستند که به کارکنان در سراسر جهان ارائه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.