خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۶۲۳۴

نوسانات ارز فروش موبایل را متوقف کرد

نوسانات ارز فروش موبایل را متوقف کرد

این روزها قیمت دلار به حدی در نوسان است که برخی فروشندگان، محصولات را با نرخ دلاری معامله می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوسانات موجود در بازار ارز باعث شده است تا وضعیت خرید و فروش در بازار موبایل کساد شود.

افزایش نرخ دلار و بی‌ثباتی قیمت‌ها علاوه بر اینکه باعث توقف خرید و فروش گوشی‌های موبایل شده بسیاری از مغازه‌های شیراز را در حال رکود قرار داده است و این در حالیست که از اوایل سال جاری تاکنون حدود 50 مغازه در شیراز فعالیت‌شان را متوقف و از این حرفه کوچ کرده‌اند.

بر اساس این گزارش با گذری در بازار موبایل شیراز به راحتی متوجه می‌شوید که مردم به دلیل نداشتن تمکن مالی قدرت خرید گوشی را از دست داده‌اند و تنها مغازه‌های موبایل فروشی فعالیتشان را به فروش قاب و تعمیرات معطوف کرده‌اند.

در همین رابطه رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز با بیان اینکه تعطیلی بازار موبایل تهران از روز چهارشنبه گذشته در تهران باعث شد کالاها و گوشی‌های موبایل وارد دیگر شهرها نشود، می‌گوید: افزایش نرخ دلار و ارز باعث شد تا فروش گوشی تلفن همراه در بازار تهران متوقف شود و مغازه داران از ترس از دست‌ندادن سرمایه‌هایشان فروش موبایل را متوقف کردند.

سید علی دستغیب با اشاره به اینکه امید داریم که تعیین نرخ ارز 28 هزار و 500 تومانی قیمت تلفن همراه ارزان شود، می‌افزاید: قطعا عملیاتی شدن این مهم باعث کاهش قیمت موبایل در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز با بیان اینکه بازار خرید و فروش موبایل در شیراز متوقف شده است و خریداران و فروشندگان جرات خرید و فروش گوشی همراه را ندارند، می‌گوید: متاسفانه قیمت موبایل آیفون 13 پرومکس 256 از 56 میلیون تومان به 85 میلیون تومان افزایش یافته است که این شرایط باعث شده نه خریداری و نه فروشنده‌ای در بازار وجود نداشته باشد.

دستغیب با بیان اینکه همواره امیدورایم که ثبات نرخ دلار رونق را به بازار موبایل بازگرداند، بیان می‌کند: قطعا کاهش نرخ دلار باعث افزایش خریداران و رونق بازار می‌شود و بی شک گران شدن محصولات تعداد خریداران موبایل را کاهش می‌دهد.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.