کد مطلب: ۶۹۶۸۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قابلیت ویرایش توییت فراهم شد/ کدام کاربران شامل به‌روزرسانی توییتر می‌شوند؟

قابلیت ویرایش توییت فراهم شد/ کدام کاربران شامل به‌روزرسانی توییتر می‌شوند؟

توییتر قابلیت ویرایش توییت پس از چندین سال درخواست کاربران؛ تنها برای برخی از کاربران خود در تعداد کمی از کشورها راه‌ اندازی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد که توییتر قصد دارد پس از چندین سال، قابلیت ویرایش توییت را برای کاربران خود فراهم کند. اکنون توییتر دکمه ویرایش پیام را در کانادا، استرالیا و نیوزیلند برای مشترکان سرویس توییتر آبی (Twitter Blue) عرضه کرد.

توییتر اعلام کرد که در حال حاضر ویژگی «ویرایش توییت» در دسترس مشترکان توییتر آبی قرار گرفته‌ است. توییتر آبی در حال حاضر یک دکمه «لغو» انتشار توییت را در میان سایر ویژگی‌های نه چندان مفید ارائه می‌دهد. بنابراین اکنون مشتریان پرداخت کننده یک دکمه دیگر برای جلوگیری از مشکل دارند.

ویرایش توییت چگونه است؟

کاربران توییتر بیش از یک سال است که از مدیران این پلتفرم درخواست اضافه کردن قابلیت ویرایش پیام‌ها را دارند و به نظر می‌رسد این پلتفرم تصمیم به پیاده‌ سازی این قابلیت گرفته‌‌ است. اما در سطح فنی، این قابلیت توئیت‌های قدیمی را ویرایش نمی‌کند، بلکه فقط برای توییت‌های جدید امکان ویرایش را ارائه می‌دهد.

همچنین، یک پنجره ۳۰ دقیقه‌ای وجود دارد. یعنی مدت زمانی که توییتر به کاربر اجازه می‌دهد توییت خود را ویرایش کند، ۳۰ دقیقه است. کاربر می‌تواند در آن بازه توییت خود را ویرایش کند، در غیر این صورت تنها گزینه‌ حذف آن باقی می‌ماند.

از طرفی هم برای کسانی که کاربر را دنبال می‌کنند، توییت‌های ویرایش شده با نماد، زمان و برچسب ظاهر می‌شوند و به وضوح نشان می‌دهند که توییت ویرایش شده‌ است. اگر کسی در نهایت روی مهر زمانی ضربه بزند، می‌تواند تاریخچه ویرایش کامل توییت را ببیند.

توییتر می گوید که محدودیت زمانی و تاریخچه نسخه به «حفاظت از یکپارچگی مکالمه و ایجاد یک رکورد در دسترس عموم از آنچه گفته شد» کمک می‌کند. این ویژگی بسیار ضروری است، چرا که اینترنت به شدت نگرانی‌های خود را در مورد ویژگی «ویرایش» در توییتر ابراز کرده است، چون توییتر بستر داغی برای جنجال‌ها بوده‌ است.

حساب کاربری توییتر آبی در حال حاضر فقط در ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و استرالیا در دسترس است. بنابراین قابلیت ویرایش توییت‌ها تا اطلاع ثانوی تنها در همین کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه این ویژگی در ابتدا بخشی از اشتراک توییتر آبی خواهد بود و همین اتفاق نیز افتاده‌ است. با این حال، مشخص نیست که آیا این یک ویژگی فقط برای اوایل رونمایی از آن است یا انحصاری برای کاربران توییتر آبی خواهد بود.

علاوه بر این، این شرکت در مورد اینکه آیا قصد دارد «ویرایش توییت» را به ۲۳۷٫۸ میلیون کاربر، رایگان و بدون پرداخت هزینه ارائه دهد یا قابلیتی برای کسب درآمد باشد، صحبتی نکرده‌‌ است.

آخرین و مهم‌ترین گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.