کد مطلب: ۶۵۹۲۶۵

قابلیت جدید یوتیوب با تیک‌تاک رقابت می‌کند؟

قابلیت جدید یوتیوب با تیک‌تاک رقابت می‌کند؟

پلتفرم یوتیوب با اضافه کردن قابلیت جدید فیلم کوتاه در پلتفرم خود مجرای درآمدی جدید برای سازندگان محتوا ایجاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پلتفرم یوتیوب سال گذشته برای اولین بار قابلیت شورتس (Shorts) را به پلتفرم خود اضافه کرد و در رقابت مستقیم با تیک‌تاک قرار گرفت.

بر اساس گزارش پیوست ، به نقل از فست‌کامپانی،بخش ویدئوهای کوتاه یوتیوب با پشتوانه یک بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای طیفی از سازندگان محتوا که ۴۰ درصدشان برای اولین بار با یوتیوب همکاری می‌کنند، درآمدزا بوده‌است.

این پلتفرم که فعلا درآمد سازندگان محتوا را از مکان بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری تامین کرده در حال آزمایش بخش تبلیغات ویدئوهای کوتاه است که در صورت موفقیت می‌توان مجرای درآمدی جدیدی برای فعالان این حوزه باشد.

بخش ویدئوهای کوتاه یوتیوب روزانه به طور میانگین ۳۰ میلیون بار دیده می‌شود. این پلتفرم در تلاش است با همکاری تولیدکنندگان محتوا به روند رشد خود ادامه دهد.

یوتیوب سال گذشته قابلیت جدیدی به نام ویدئوی کوتاه (Shorts) را به‌عنوان پاسخی به افزایش میل کاربران به محتوای کوتاه ارائه کرد.

به نظر می‌رسد شورتس به هدفش رسیده است. یوتیوب به تازگی اعلام کرد بخش ویدئوی کوتاه حالا با بیش از ۳۰ میلیارد بازدید روزانه بیش از چهار برابر نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

به گفته کوین فرگوسن، مسئول همکاری‌های خلاق بخش ویدئوی کوتاه، بودجه‌‌ای که در ابتدا برای بخش ویدئوی کوتاه در نظر گرفته شد، پلی است به سوی یک جریان پایدار درآمدی مثل توسعه کسب‌وکار تبلیغاتی این بخش که یوتیوب فعلا در حال آزمایش آن است.

هنوز برنامه‌ای برای وارد کردن بخش ویدئوی کوتاه به طرح همکاری یوتیوب (YouTube Partner Program) نداریم. این طرح دروازه‌ای است که سازندگان محتوا برای درآمدزایی از کانال خود باید از آن عبور کنند.

محتواسازان برای کسب تاییدیه این طرح باید حداقل یک هزار مشترک و چهار هزار ساعت زمان تماشا داشته باشند. اما در حال حاضر، زمان تماشای ویدئوی کوتاه شمارش نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.