کد مطلب: ۷۵۵۴۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطعی اینترنت این بار برای فیبرنوری

قطعی اینترنت این بار برای فیبرنوری

روزگذشته برای ساعاتی اینترنت 4 شهر استان مازندران قطع شد. مسئولان مربوطه علت این قطعی را حفاری اعلام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته اینترنت کشور در شهرهای ساری، نکا و بخشی از شهر قائمشهر در استان مازندران از ساعت 11:15 قطع شد.

پس از این اتفاق مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران ضمن تایید این خبر به ایرنا گفت که این اتفاق به دلیل اختلال در مسیر فیبرنوری رخ داده است.

بنابر توضیحات مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران این اختلال در تلفن همراه خط ایرانسل در مرکز استان و شهرستان‌های قائمشهر و نکا رخ داد. همچنین در حوزه‌های تلفن همراه خانگی و ادارات نیز رویت شد.

دلیل قطعی اینترنت مازندران چه بود؟

با این حال حوالی ساعت 18 روزگذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اینترنت در شبکه ارتباطی 4 شهر مازندران که به دلیل عملیات خفاری قطع شده بود، به مدار بازگشته است. این درحالی ست که همواره گمانه‌هایی مبنی بر تخریب در اثر حفاری منتشر شد.

حسن مهدوی، مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره این اختلال به تجارت‌نیوز گفت: همانطور که در اطلاعیه سازمان اعلام کردیم، تخریبی صورت نگرفته و تنها حفاری برای توسعه اینترنت فیبرنوری صورت گرفته است. درنتیجه احتمال می‌دهیم علت قطعی چند ساعته اینترنت حفاری باشد.

علاوه بر اعمال محدودیت‌های سنگین اینترنت و فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام و واتساپ، اینترنت به بهانه‌های مختلف قطع می‌شود و درباره علت‌های قطعی نیز پاسخ قانع‌کننده‌ای نیز از جانب مسئولان مربوطه داده نمی‌شود.

وقتی تضمینی برای ادمه قطعی‌ها وجود ندارد

مدیرکل روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوال خبرنگار تجارت‌نیوز مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که چنین اتفاقاتی دوباره صورت نگیرد پاسخی نداد.

رسیدگی به مسئله قطعی اینترنت در ایران درحالی جدی گرفته نمی‌شود که با هربار قطعی اینترنت خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کسب‌وکارها و اقتصاد دیجیتال کشور وارد می‌شود.

آخرین و مهمترین اخبار حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.