کد مطلب: ۷۵۵۷۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

استارتاپ ها باید با قوانین نظارتی داخل شرکت منطبق شوند؟

استارتاپ ها باید با قوانین نظارتی داخل شرکت منطبق شوند؟

با رشد فعالیت شرکت‌های استارتاپی در سال‌های اخیر، نیاز به قوانین جدید و نظارتی در این فضاهای نوآور بیش از پیش احساس می‌شود. اما به دلیل فضای راحت ممکن است که تیم‌های استارتاپی آن را نپذیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروزه هر فعالیتی در چارچوبی از قوانین و مقررات تشکیل می‌شود که فعالیت‌های استارتاپ نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با رشد فعالیت این نوع شرکت‌ها در سال‌های اخیر نیاز به قوانین جدید در این فضاهای نوآور بیش از پیش احساس می‌شود.

برای استارتاپ‌، انطباق کارمندان با مقررات، اغلب با دردسر برای مدیران همراه اما یک امر مطلق و واجب است. با این حال بسیاری از بنیان‌گذاران و تیم‌های استارتاپی آن را محدودیتی برای نوآوری می‌دانند، چیزی که مانع در برابر ماهیت پویای توسعه استارتاپ‌ها می‌شود.

توسعه استارتاپ ها نیاز به مقررات دارد

به گفته اسپنسر هاوز، یکی از بنیانگذاران Runway Strategies، نوآوری و انطباق با مقررات می‌تواند از همان ابتدا با اولویت‌بندی تیم کنار هم کار کند. نیاز به تفکر خلاق و گام‌های در نظر گرفته شده برای برداشتن دارد، اما این رویکرد ارزشمندی برای رشد پایدار بلندمدت است.

انطباق رگولاتوری به پایبندی شرکت به قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها و مشخصات اشاره دارد. برای استارتاپ‌ها، با توجه به کمبود منابع و اشتهای آن‌ها برای توسعه، می‌تواند به‌ویژه چالش‌برانگیز باشد. حرکت به بازارهای جدید، راه‌اندازی محصولات جدید، همه این‌ها مستلزم انطباق هستند.

یکی از عناصری که در استراتژی‌های نظارتی بسیار نادیده گرفته می‌شود، تمرکز روی تیم از همان ابتدا است و این می‌تواند همان چیزی باشد که باعث دردسر ناشی از انطباق باشد.

ایجاد یک تیم هماهنگ و بین رشته‌ای که شامل سه عملکرد کلیدی عملیات، حقوقی و سیاست‌گذاری/امور دولتی می‌شود، نقطه کلیدی برای شروع است.

زمانی که این تیم‌ها برای اهداف مشترک با هم کار می‌کنند، انگیزه همکاری با یکدیگر را پیدا می‌کنند و این روند را بسیار آسان‌تر می‌کند. یک تیم بین رشته‌ای تحت یک استراتژی مشترک شرکتی مرکزی، آنها را منسجم‌تر، مشارکتی و مؤثرتر می‌کند.

ارائه دید جامع برای موضوعات نظارتی

مرحله بعدی در ایجاد یک تیم قوی، ارائه دیدی جامع به موضوعات نظارتی و سیاستی است. این مساله به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا در تلاش‌های روزانه‌شان بدانند که خطوط قرمز در مقابل خوش ستی‌ها در هنگام مذاکره و انجام معاوضه چیست.

این امر مخصوصاً در جلوگیری از تنگناهایی که استارتاپ ها با آن‌ها روبه رو می‌شوند، بسیار مهم است. برای مثال، در مواردی که یک فرد/تیم مسئولیت تصمیم‌گیری استراتژیک در موضوعات نظارتی را بر عهده دارد، در صورتی که تیم‌های محلی در مورد این رویکرد اختلاف نظر داشته باشند‌، این امر مستلزم گرفتن تصمیم از دست آنها است و امکان حل سریع مشکلات را با مزیت افزوده افزایش ثبات در رویکرد در سراسر بازارها فراهم می‌کند.

انگیزه دادن به کارکنان برای انطباق بیشتر با قوانین

در نهایت، برای ایجاد یک تیم متحد متمرکز بر یک هدف روشن، و تلاش برای انطباق بیشتر با مقررات، این تیم باید انگیزه داشته باشد. به گفته اسپنسر هاوز، این کار از طریق مشوق‌ها قابل انجام است.

Hawes بازنگری ارزیابی عملکرد، پاداش دادن به کارکنان برای همکاری داخلی، ریسک پذیری (و همچنین شکست) و دستیابی کلی به اهداف شرکت و موفقیت رویکرد استراتژیک نظارتی آن را پیشنهاد می‌کند. کارمندان زمانی که نگران پیامدهای حرفه‌ای منفی بالقوه برای خود نباشند، بیشتر با اهداف شرکت همکاری می‌کنند و احترام می‌گذارند.

از طریق این نکات، استارتاپ شما می‌تواند مستقیماً از قلب تیم در جهت ایجاد انطباق قوانین قوی‌تر کار کند.

به گفته اسپنسر، سازماندهی و توانمندسازی تیم و کارمندان خود در مورد استراتژی نظارتی شرکت، به ویژه زمانی که وارد بازارهای جدید شوید، می‌تواند الزامات نظارتی را به یک شتاب‌دهنده تبدیل کند تا یک مانع.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.