کد مطلب: ۵۱۵۱۱۵

اخبار فناوری روز

یک مقام مسئول: ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد

یک مقام مسئول: ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد

پاسخ شرکت مخابرات ایران به انتقادات وزیر ارتباطات، الزامی نبودن کاهش قیمت اینترنت برای اپراتورها، احتمال ساخت پاوربانک مگ‌سیف برای آیفون و هشدار در مورد اختلال فناوری ۵G در عملکرد هواپیماها، از مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی انتقادات چند وقت اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مخابرات و انحصار آن در حوزه اینترنت، حالا شرکت مخابرات ایران با صدور بیانیه‌ای، تضعیف خود را تضعیف ICT کشور دانسته است.

دیجیاتو در این مورد گزارش داده است که شرکت مخابرات ایران در برابر سخنرانی تند و انتقادآمیز دیروز وزیر ارتباطات درباره فعالیت‌ و انحصار مخابرات، بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن گفته که دعوای وزیر ارتباطات با مخابرات یک اقدام سیاسی است و نباید شرکت مخابرات ایران را تضعیف کرد چرا که این کار تضعیف کل ICT کشور است.

وزیر ارتباطات دیروز در رویداد هفته دیجیتال ایران سخنرانی تندی علیه مخابرات داشت و از انحصار این شرکت گلایه کرد. او همچنین تاکید کرد که برای پیشرفت ارتباطات در کشور نباید منتظر مخابرات ایستاد. جهرمی گفته بود که مخابرات منابع مالی خود را درست مدیریت نمی‌کند و نباید از جیب مردم هزینه‌های توسعه خود را بردارد.

پیرو این سخنرانی، شرکت مخابرات ایران امروز بیانیه‌ای منتشر ساخته و لحن جهرمی را «تحقیرآمیز و غیرمنصفانه» عنوان کرده است. در ادامه این متن نوشته شده «تضعیف شرکت مخابرات ایران به هر دلیلی، نتیجه‌ای جز تضعیف صنعت مخابرات و ارتباطات، تمامی مشتریان حوزه آی سی تی کشور و حتی سایر اپراتورهای ارتباطی کشور نخواهد داشت.»

اپراتورها الزامی برای کاهش قیمت اینترنت ندارند

به گزارش ایسنا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرده است که قیمت اینترنت برای کاربران به اندازه کافی پایین است و کشش کاهش ندارد، با وجود این در شرایطی که تعرفه پهنای باند زیرساخت برای اپراتورها کاهش یافته، آنها می‌توانند برای کاهش قیمت اینترنت تصمیم بگیرند، هرچند برای این کار الزامی از سوی رگولاتوری ندارند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معتقد است در مقیاس‌های جهانی ایران ارزان‌ترین قیمت اینترنت را دارد.

احتمال ساخت پاوربانک مگ‌سیف برای آیفون

دیجیاتو، از دنیای فناوری خبر داده که اپل احتمالا در حال ساخت پاوربانک مگ‌سیف برای آیفون ۱۲ است.

بررسی کدهای نسخه بتای iOS 14.5 نشان می‌دهد که اپل احتمالا در حال توسعه یک پاور بانک مگ‌سیف برای سری آیفون ۱۲ است.

نسخه بتای iOS 14.5 به تازگی برای توسعه‌دهندگان منتشر شده و کاربران با موشکافی آن اطلاعات جالبی در مورد برخی پروژه‌های آینده اپل فاش می‌کنند.

به گزارش یکی از منابع آگاه دنیای تکنولوژی، کمپانی کوپرتینونشین ظاهراً در حال توسعه یک پاور بانک هوشمند است که به شکل آهنربایی به آیفون ۱۲ متصل شده و باتری را به منظور حفظ «راندمان» تا ۹۰ درصد شارژ می‌کند.

هشدار در مورد اختلال فناوری ۵G در عملکرد هواپیماها

به گزارش خبرگزاری مهر سازمان هوانوردی فرانسه هشدار داده که فناوری ۵G در عملکرد هواپیماها اختلال ایجاد می‌کند.

سازمان هوانوردی فرانسه هشدار داده است که موبایل های ۵G باید هنگام فرود و بلند شدن هواپیما از زمین خاموش باشند زیرا سیگنال آنها در خوانش ارتفاع هواپیما از سطح دریا اختلال ایجاد می‌کند.

البته در حال حاضر در بسیاری از پروازها از مسافران خواسته می‌شود هنگام فرود و از زمین بلند شدن هواپیما موبایل‌های خود را خاموش کنند. زیرا نسل‌های قبلی شبکه موبایل نیز با تجهیزات مسیریابی و ارتباطات در هواپیما اختلال ایجاد می‌کردند.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برای سرعت ۲۰۰ کیلو روی سیم کارت که پولی نباید داد .
    انصافا مخابرات بر بستر خطوط تلفن ثابت ، وقتی که حجم تمام میشه ، متصل هست و قطع نمیشه اما با سرعت حدودا ۲۰۰ کیلو .
    ولی روی سیم کارت همراه ، پول گیگی ۴ هزار ما میدیم اما سرعت در حد ۲۰۰ کیلوی اتمام حجم مخابراته .
    لطفا به این قضیه رسیدگی کنید . که بابت این سرعت و پهنا ما نباید پولی بدهیم ..

  • ناشناس

    این مقام مسئول بر اساس درآمد خودش به این نتیجه رسیده که اینترنت مملکت ارزان است….
    عزیز دل برادر با حقوق کارمندی این اینترنت گران است … جقوق های ما متناسب با رشد دلار و درآمد شما رشد نکرده … اینو بفهم ای نفهم!

    • ناشناس

      خدا پول و آسایش بما و کمی عقل به شما اهدا بفرماید .انشالا

    • محمد حسین

      دمت گرم ، دمت گرم داداش ، زدی به هدف ، حرف دل هشتاد میلیون ایرونی رو زدی

  • ناشناس

    البته کم سرعت و کم فروشترین .

    • ناشناس

      و فیلتر .

  • ناشناس

    فک کنم دلاری حقوق میگیره
    اینقدر بی وجود هم هست اسمشو نگن

  • ناشناس

    اخه بگو سرعت اینترنت ایران چیه که بخوان پولم براش بگیرن اشغالا

  • ناشناس

    بله بله ایران ارزانترین اینترنت رو در جهان دارد ارزانترین بنزین را در جهان دارد ولی چرا کسی نمیگه ارزانترین درامد رو هم ایران داره. از سال 94 تا 96 کارگر یه رستوران بودم در استانبول به پول ایران ماهی 75 میلیون حقوق میگرفتم. تازه ترکیه یکی از بی ارزشترین پول های دنیارو داره که یبار چهارتا صفرشو حذف کرده. خب با حقوق 75 میلیونی بایدم لیتری هشت هزار تومن بنزین میخریدم. اونوقت الان همون کار تو ایران حقوقش 2500000 تومنه. آیا با این حقوق باید بنزینو همون هشت هزار تومن بخرم یا هشت تا تک تومنی؟؟ در مورد سرعت اینترنت هم باید فقط خدمتتون عرض کنم یبار باید از ایران خارج بشین و سرعت واقعی رو تجربه کنین.

  • ناشناس

    برا کسی که میلیون دلاری پول میگیره آره ارزونه

  • ناشناس

    چه فکری میکنن اینا با این نظریاتشون خب بی ارزش ترین پول رو تو دنیا داریم.. بله با مقایسه حتی پول عراقی یا افغانی هم بازم ارزونه. خجالتم نمیکشن نگاه به درآمد مردوم خودتون کنید برای ما زیاده…

  • ناشناس

    اره خیلی ارزونه سرعت اینترنت پایین با قیمت های گرون کجای دنیا اینجور پول میگیرن واسه اینترنت ،مثلا توی کشور دانمارک ماهانه یا سالانه اینترنتشون‌رو تمدید میکنن و بعد مصرف اینترنتشون آزاده هرچقدر که بخوان میتونن از اینترنت استفاده کنن مثل ایران اینترنت برای حکومتشون منبع درآمد نیست بلدن کار درست و رفاه مردمشون رو به نفع احسن ایجاد کنن.