خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۹۲۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزان‌ترین مانیتورهای گیمینگ در بازار ایران کدام‌اند؟

ارزان‌ترین مانیتورهای گیمینگ در بازار ایران کدام‌اند؟

قیمت مانیتورهای مخصوص بازی به دلیل ویژگی‌های آن‌ها، معمولا بسیار گران است. اما تعدادی از مانیتورهای گیمینگ در بازار ایران وجود دارند که از قیمت‌های خوبی برخودارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مانیتورهای گیمینگ معمولا دارای قیمت‌های بسیاری بالایی هستند، اما مانیتورهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه نیز می‌توانند تجربه بازی عالی را ارائه دهند. البته ممکن است که برخی از ویژگی‌های پیشرفته و طراحی‌های فانتزی موجود در مدل‌های گران‌تر را نداشته باشند.

به طور کلی مانیتورهای مقرون‌به‌صرفه همچنان دارای تاخیر ورودی کم، زمان‌های پاسخ‌گویی عالی و فناوری‌های نرخ تجدید متغیر (VRR) مانند FreeSync یا G-SYNC هستند.

همچنین، مانیتورهای بازی مقرون به صرفه معمولاً کوچکتر و با وضوح کمتر هستند، اما از آنجایی که مانیتور بازی در حال گسترش است، همچنان مانیتورهای بازی با کیفیت ۱۴۴۰p که قیمت پایینی نیز دارند، یافت می‌شوند.

ezgif 3 04f2f09290

در ادامه گزارش به معرفی تعدادی از مانیتورهای گیمینگ با قیمت‌های ارزان که در بازار ایران هم موجود است، پرداخته شده‌ است.

مانیتور گیمینگ ViewSonic XG2431

این مانیتور گیمینگ با وجود ارزان بودن، اما دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به برخی از مدل‌های گران‌تر است.

مانیتور ViewSonic XG2431 دارای نرخ تازه‌سازی (رفرش) سریع یعنی ۲۴۰ هرتز است. حتی اگر وضوح تصویر ۱۰۸۰p و اندازه صفحه نمایش ۲۴ اینچی برای کاربر کم به نظر می‎رسند، اما به دلیل رزولوشن پایین‌تر، دستیابی به فریم بالا را برای کارت گرافیک آسان‌تر می‌شود.

علی‌رغم قیمت مقرون به صرفه آن، ظاهر این مانیتور کاربردی ساخته شده است. چرا که پایه ارگونومی فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد که تنظیم آن را برای موقعیت دید ایده‌آل آسان می‌کند.

همچنین، دارای قابلیت تنظیم نور پس‌زمینه استروبینگ برای کاهش تاری ماندگار است، جایی که می‌توان عرض پالس و فاز آن را تنظیم کرد، کاری که بسیاری از مانیتورها نمی‌توانند انجام دهند. در نهایت، این مانیتور پشتیبانی از تازه‌سازی متغیر FreeSync (VRR) برای کاهش پارگی صفحه دارد و همچنین G-SYNC برای کار با کارت‌های گرافیک NVIDIA سازگار است.

سریع‌ترین مانیتور گیمینگ ۴K ال‌جی

ال‌جی مدعی شده که این مدل اولین نمایشگر ۴K با فناوری نانو IPS دارای نرخ پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه دنیا است. مانیتوری ۲۷ اینچ که دارای قابلیت HDR است و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز را در اختیار دارد.

موردی که برای یک مانیتور با رزولوشن ۴K عجیب و تازه است. همین عجیب بودن آن موجب می‌شود تا کاربر یک تجربه منحصر به فرد و بی‌نظیر را در انجام بازی‌های روز دنیا، آن هم با رزولوشنی بالا و نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده در ابعاد ۲۷ اینچ داشته باشد.

البته قابلیت HDR مانیتور ال‌جی UltraGear 27GN950-B کمی محدود است، اما رنگ‌ها و کنتراست تصویر به خصوص در بازی‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسند. سازگاری مانیتور با فناوری‌های G-Sync و FreeSync+ هم باعث می‌شود تا تصاویر به ویژه در بازی‌ها یا تصاویر شلوغ و پرسرعت، پایدار باشند و شکستگی در تصویر رخ ندهد.

مانیتور شیائومی مدل Mi Desktop 1C

در چند سال گذشته برند شیائومی دست به تولید هر ابزار الکترونیکی و حتی غیر الکترونیکی زده است. یکی از این محصولات نمایشگر یا مانیتور است. مانیتور ۲۳.۸ اینچ شیائومی مدل Mi Desktop 1C با طراحی بسیار مینیمال و کیفیتی استاندارد، به یکی از گزینه‌های خوب بازار تبدیل شده است.

شیائومی Mi Desktop 1C تمام استانداردهای لازم را برای راحتی چشم‌های مخاطب خود دارد. به طوری که با استفاده از فیلتر طول موج آبی که گواهی TUV را برای این محصول است، می‌تواند تا ساعت‌ها چشم‌ها را بدون خستگی نگه دارد.

این مانیتور رزولوشنی معادل ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و نرخ تازه‌سازی تصویر در این نمایشگر ۲۳.۸ اینچی ۶۰ هرتز است. با توجه به اندازه و البته، برچسب قیمتی که نمایشگر Mi Desktop 1C شیائومی دارد، این مشخصات منطقی است.

نسبت کنتراست ۱ به ۱۰۰۰ این نمایشگر و نسبت تصویر ۱۶:۹ آن، قابلیت ارائه تصاویری استاندارد از لحاظ اندازه و دقت را دارند. البته که به کارگیری پنل IPS در این مانیتور امتیازی بزرگ است و خیال کاربر را از لحاظ زاویه دید و کیفیت، روشنایی و دقت راحت کرده است.

طراحی این مانیتور بسیار مینیمال و ساده است. سه طرف مانیتور دارای حاشیه‌هایی بسیار باریک است تا فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اختصاص پیدا کند. این حاشیه‌ها به قدری باریک هستند که می‌توان چند مانیتور را چسبیده به یکدیگر قرار داد و یک تصویر واحد ایجاد کرد.

پایه‌های این مانیتور هم طراحی ساده‌ای دارند اما مستحکم هستند و به خوبی روی میز جای می‌گیرند. همچنین به واسطه اتصال خوب پایه‌ و نمایشگر، می‌توان زاویه دید را به صورت عمودی تغییر داد.

شیائومی مدل Mi Curved Gaming؛ ارزان‌ترین مانیتور بزرگ ۱۴۴ هرتز

یکی دیگر از مانیتورهای شیائومی ،بهترین مانیتور گیمینگ ارزان قیمت در بازار ایران است. قیمت این مانیتور با توجه به خمیدگی و ۳K بودن آن تنها ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است.

این مانتیور از نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند و کیفیت تصویر بسیار خوبی را هم ارائه می‌دهد. نسبت تصویر این مانیتور عریض شیائومی ۲۱:۹ است که ۳۰ درصد نسبت به مانیتورهای عریض ۱۶:۹ گسترده‌تر است و به خوبی با رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی سازگاری کامل دارد.

از پشتیبانی از AMD FreeSync Premium که جلوی شکستگی تصویر یا اصطلاحا Screen Tearing را می‌گیرد، تا نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز که در بازی‌های سریع، بهترین و واضح‌ترین تصویر را به کاربر ارائه می‌دهد، از ویژگی‌های خوب این مانیتور زیبا و باکیفیت شیائومی است.

شیائومی این مانیتور را به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کرده است. چیزی که در ظاهر این مانیتور نظر کاربر را جلب می‌کند، ابعاد ۲ میلی‌متری قاب دور مانیتور است که تصویر را گسترده‌تر نشان می‌دهد.

همچنین وجود قابلیت Split-Screen یا جداسازی تصویر، این نمایشگر را به دو مانیتور مجزا تبدیل می‌کند که برای انجام چند تسک بسیار مفید است.

مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی سامسونگ مدل Odyssey G3

شاید بتوان گفت که مانیتور گیمینگ Odyssey G3 سامسونگ چون در بازه قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان است و ویژگی‌های نسبتا قابل قبولی را در گزینه مناسبی برای یک گیمر است.

این مانیتور ۲۷ اینچ عریض که از پنل VA برای نمایش تصویر بهره برده، دارای نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۴۴ هرتز است که تجربه‌ای عالی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مانیتور گیمینگ،‌ قطعا مدت زمان پاسخگویی آن است که در مانیتور گیمینگ سامسونگ Odyssey G3 به فقط ۱ میلی‌ثانیه می‌رسد.

رزولوشن تصویر این مانیتور هم ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است که با توجه به نرخ تازه‌سازی بالا، زمان پاسخگویی حداقلی و برچسب قیمتی ۷.۵ میلیون تومانی کاملا منطقی و کافی است.

استفاده از فناوری FreeSync Premium ای‌ام‌دی در این مانیتور، با توجه به قیمت آن ویژگی مطرحی است. به موجب این فناوری، گیمر دیگر به پارگی تصویر و جا ماندن فریم در تصاویر و به خصوص بازی‌های پرسرعت برنمی‌خورد. البته این مانیتور به صورت غیررسمی هم از قابلیت G-Sync انویدیا پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ در طراحی این مانیتور مثال‌زدنی کار کرده است. کلا سری مانیتورهای گیمینگ Odyssey سامسونگ از طراحی بدنه و ارگونومی جذابی برخوردار هستند و این مورد، حتی در مدل اقتصادی Odyssey G3 نیز دیده می‌شود. شکل و شمایل پایه مانیتور بسیار مستحکم و حرفه‌ای کار شده و ویژگی خوب آن، قابلیت تنظیم به جهت‌ها و ارتفاع دلخواه هست.

مانیتور Odyssey G3 سامسونگ در بخش پورت‌ها هم سعی کرده کامل ظاهر شود. یک پورت HDMI در کنار پورت Display و VGA، کاملا می‌تواند نیاز کاربر را برای هر نوعی از اتصال برطرف کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • NA

    ۴ تا عکس میزاشتین بد نبوداااا