کد مطلب: ۶۵۱۲۰۳

در گفت‌وگو با تجارت نیوز مطرح شد:

واکنش الو پیک به ادعای رانندگان درباره نرخ بالای کمیسیون

واکنش الو پیک به ادعای رانندگان درباره نرخ بالای کمیسیون

تعدادی از رانندگان و مشتریان استارتاپ الوپیک ادعا کردند که نرخ قیمت‌ها و کمیسیون دریافتی این شرکت، بیشتر از دیگر بازیگران این حوزه است، موضوعی که سبب واکنش این شرکت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علاوه بر اسنپ و تپسی، الوپیک یکی دیگر از استارتاپ‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل درون شهری است. اما تعدادی از مشتریان این استارتاپ ادعا می‌کنند که هزینه‌های استفاده از خدمات الوپیک گران‌تر از رقبای آن است.

همچنین، برخی از رانندگان شرکت الوپیک از درصد کمیسیون این شرکت شکایت می‌کنند. آن‌ها تقاضای کاهش‌ درصد کمیسیون را دارند. چرا که معتقدند الوپیک بیشتر از رقبای خود در بازار کمیسیون دریافت می‌کند. آیا کمیسیون و نرخ کرایه الوپیک زیاد است؟

پاسخ الوپیک چیست؟

روابط عمومی الوپیک درباره معیار تعیین قیمت این شرکت، به تجارت‌نیوز می‌گوید: الوپیک یکی از بازیگران اصلی بازار رقابتی حمل و نقل درون شهری است نه تنها بازیگر این بازار. مبنای قیمت‌گذاری ما عرضه و تقاضا است چون بازار رقابتی حمل و نقل، راه حلی جز پایبندی به مدل عرضه و تقاضا ندارد. علاوه بر این سیستم قیمت‌گذاری الوپیک مبتنی بر الگوریتم‌های هوشمندی است که بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: الوپیک در بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور مقابل سازو کار همین بازار رقابتی ایستاده است. شاهد این ادعا بالا نرفتن قیمت سرویس الوپیک در زمان تعطیلی پمپ بنزین‌های تهران در آبان سال گذشته است. رانندگان و راکبان الوپیک هم بخشی از مردم و ما هستند و از این راه کسب‌ درآمد می‌کنند. ما در الوپیک تلاش می‌کنیم تا همانقدر که قائل به مشتری مداری هستیم؛ سفیر مدار هم باشیم. تنها در صورت کاهش عرضه است که کاربران ما افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.»

همچنین، روابط عمومی الوپیک راجع به کمیسیون دریافتی رانندگان به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: «کمیسیون الوپیک خارج از عرف این بازار نیست و اتفاقا خروجی همین بازار رقابتی است. کمیسیون کمتر از ۲۰ درصد نتیجه تزریق مالی خارج از چرخه سالم بازار رقابتی است. الوپیک معتقد به قیمت‌گذاری شفاف و عادلانه برای همه مردم اعم از مشتری یا راکب و راننده است؛ بازار رقابتی سالم!

پای رقابت استارتاپ‌های حمل‌ونقل در میان است

براساس گزارش‌های موجود، مدیرعامل الوپیک در آن سال (۱۳۹۹) باور داشت که اسنپ در بازارهای مختلف خود به‌ دنبال ایجاد انحصار و حذف رقبا است. بنابراین می‌توان این احتمال را داد که کمتر بودن قیمت‌ کرایه‌های اسنپ به دلیل ایجاد انحصار و کسب مشریان بیشتر است.هرچند که رانندگان اسنپ از عدد کمیسیون دریافتی اسنپ به شدت گلایه‌مند هستند و معتقدند اگر بنای کاهش قیمت وجود دارد، این شرکت باید به جای کم کردن سهم رانندگان، سهم دریافتی خود را کاهش دهد.

علاوه‌ بر این؛ اگر یک استارتاپ تعداد متقاضیان یا همان مشتریان بیشتری داشته باشد، می‌تواند سهم زیادتری را در بازار از آن خود کند. در نتیجه مشتریان فراوان‌تری جذب آن استارتاپ‌ خواهند شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون پر رو شدن