کد مطلب: ۶۲۶۱۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌ها به جریمه لغو سفر اسنپ/ مسافران و رانندگان چه می‌گویند؟

واکنش‌ها به جریمه لغو سفر اسنپ/ مسافران و رانندگان چه می‌گویند؟

اعتراض رانندگان اسنپ به لغو سفر، باعث شد که این شرکت جریمه‌ای را برای لغو سفر غیرضروری مسافران در نظر بگیرد. در حالی که بسیاری از رانندگان از این اقدام اسنپ خشنود هستند، برخی مسافران ادعا می‌کنند که لغو سفر برخی رانندگان نیز منجر به اتلاف وقت آن‌ها می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت اسنپ قابلیتی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده است تا با پرداخت جریمه لغو سفر از سوی مسافران اسنپ ، بخشی از خسارت وارد شده به رانندگان جبران شود.

لغو سفر توسط مسافران، اغلب باعث هزینه اضافه سوخت و افزایش استهلاک خودروی راننده می‌شود. به همین خاطر اسنپ مبلغی را به عنوان جریمه‌ برای لغو سفر مسافران در نظر گرفت که تا حدودی نسبت عرضه و تقاضا متعادل باقی بماند.

رضایت رانندگان از اقدام اسنپ

به نظر می‌رسد که این اقدام اسنپ بتواند تا حدود زیادی مانع از لغو سفر غیرضروری از سوی مسافران شود. همچنین، بخشی از خسارتی که در نتیجه لغو سفر مسافران به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تحمیل می‌شود از این طریق جبران خواهد شد.

«به نظر من این کار اسنپ میشه گفت که یه قدم برای راننده هست. اسنپ باید دادن امتیاز هم برای مسافر اجباری کنه. چون مسافر از روش خیلی ساده رد میشه.»

«ایول خدایی خیلی نامردیه. امروز تا به مبدا رسیدم لغو کرد اعصابم خورد شد. خستگی تو تن ادم میمونه کرایه‌ها که ماشالله خیلی پایینه.»

«این طرح ضروری و عادلانه است. هم برای مسافر هم برای راننده و به نظرم میشه کامل‌تر بشه. تا جلوی استفاده نادرست از وقت و تحمیل هزینه بخصوص رانندگان محترم و مسافران گرامی گرفته بشود.»

تنها دو هزار تومان جریمه برای لغو سفر؟

تعدادی از رانندگان این تاکسی اینترنتی، مبلغ جریمه مسافران را کم می‌دانند. چرا که رانندگان معتقدند میزان استهلاک و وقتی که برای رسیدن به مبدا صرف کرده‌اند، بیشتر از دو هزار تومان می‌ارزد.

«این که به مبدا برسی و مدت پنج دقیقه در مبدا توقف داشته باشی و مسافر لغو سفر بزنه و فقط دو هزار تومان جریمش کنید، هنر نیست.»

«مبلغ جریمه کم هستش باید بیشتر بشه. من تجربه دارم تا به مقصد که میخوای برسی لغو میکنن وقتی تو محل طرف هستی دوباره درخواست میزنه تا مبلغش براش کم تر بیوفته. تو هم تا اونجا رفتی مجبوری دوباره قبول کنی تا استهلاکت هدر نره.»

«من الان حساب کردم روزی ۱۲ ساعت کار میکنم. قشنگ روزی دو ساعتم میره برای منتظر موندن توی مبدا برای مسافر، دو هزار تومن برای ۱۵ دقیقه علاف شدن من هیچی نیست، راضیم دو تومنم بدم ولی راه نیوفتم و سفر بهتری بگیرم.»

هزینه این جریمه در شهرهای بزرگ دو هزار تومان و در شهرهای کوچک یک هزار و ۵۰۰ تومان است که براساس اعلام اسنپ به طور کامل و بدون کسر کمیسیون به حساب رانندگان واریز می‌شود.

مسافران اسنپ هم معطل می‌شوند

در این میان برخی از مسافران ادعا کردند که در مواقعی این رانندگان هستند که پس از چند دقیقه، اقدام به لغو سفر می‌کنند و باعث هدر رفتن وقت مسافران می‌شوند. برای مثال اگر مسافری بسیار عجله داشته باشد، لغو سفر راننده می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به او وارد کند.

«خودم یه مسیر رو چهار بار در خواست کردم تا آخرش یه راننده قبول کرد. بخدا سه تا اولی بخاطر کرایه اول قبول کردن وقتی پنج یا هفت دقیقه معطل شدم راننده لغو می‌کرد. اینجا چرا خسارت مسافر در نظر گرفته نمیشه.»

«بابا اسنپ میگیری مثلا میزنه ۱۲ هزار، ۱۰ دقیقه طول میکشه راننده قبول نمیکنه، تا از گزینه عجله دارم استفاده میکنم درجا بخاطر دو هزار اضافه سفرو قبول میکنن. اینارو نمیبینن فقط لغو سفر مسافرو میبینن. خب طرفم اینو میبینه لغوش میکنه.»

«اون زمانی که راننده محترم اسنپ بعد پذیرش درخواست و حرکت به سمت مسافر و کاشتن مسافر اقدام به لغو می‌کنه چی؟ آیا فکری هم برای مسافر و احترام برای وقت ایشان می‌شود یا خیر؟»

اعتراض مسافران در حالی است که براساس قوانین اسنپ، رانندگان نباید بیش از تعداد مجاز معین شده، سفری را لغو کنند. همچنین، در صورتی که کاربران راننده در شرایط غیرمجاز اقدام به لغو سفر کنند، حساب آن‌ها مسدود می‌شود و امکان فعالیت در ناوگان اسنپ را از دست می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.