خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۹۱۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سامسونگ بزرگترین لپ تاپ تاشو را سال ۲۰۲۳ رونمایی می‌کند

سامسونگ بزرگترین لپ تاپ تاشو را سال 2023 رونمایی می‌کند

غول فناوری کره‌ای یعنی سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین لپ تاپ تاشو که مجهز به نمایشگر 17 اینچی است را جهان را معرفی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سامسونگ در حال نهایی کردن توسعه اولین لپ تاپ تاشو OLED خود است و احتمالا آن را در سال 2023 روانه بازار کند.

با توجه به جزئیات فاش شده از برنامه‌های تولید این غول کره‌ای، سامسونگ برای طراحی بزرگترین لپ تاپ تاشو آماده است و حتی ممکن است این فناوری را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد.

همچنین، برند اچ‌پی نیز در حال کار بر روی لپ تاپ‌ تاشو OLED است که البته ساخت ال‌جی است، در حالی که لنوو و ایسوس قبلاً مدل‌های خود را با طراحی مشابه معرفی کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، اپل هم در حال کار بر روی یک مک تاشو است.

ویژگی‌های لپ تاپ تاشو سامسونگ

گفته می‌شود که این شرکت از پنل‌های OLED 17.3 اینچی متعلق به شرکت زیرمجموعه نمایشگر خود یعنی سامسونگ استفاده می‌کند که در صورت تا شدن، به‌صورت مورب به 13.3 اینچ خم می‌شوند. استفاده از اجزای اختصاصی مطمئناً قیمت نمایشگر تاشو با صفحه بزرگ آینده سامسونگ را کاهش خواهد داد.

برندهای دیگری که قرار است دستگاه‌های تاشوی غول‌پیکری را در سال 2023 روانه بازار کنند عبارتند از HP، که اولین لپ‌تاپ تاشو 17 اینچی خود را با صفحه‌نمایش ساخت ال‌جی که در صورت تا شدن به 11 اینچ کوچک می‌شود، رونمایی می‌کند. این دستگاه یک رقیب مستقیم برای دستگاه سامسونگ خواهد بود زیرا تقریباً در همان زمان عرضه می‌شود.

مجله Elec ادعا می‌کرد که سامسونگ برنامه‌هایی برای عرضه 17.3 اینچی خود در سال 2022 داشت. اما به دلایلی نامعلومی رونمایی از این دستگاه به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد. اگر این دستگاه تاشو امسال عرضه می‌شد، می‌توانست با لپ‌تاپ‌های تاشو مانند Asus ZenBook 17 Fold و ThinkPad X1 Fold Gen 2 برابری کند.

همچنین، ZenBook 17 Fold ایسوس یک گام عقب‌تر از مشخصات پیشنهادی تاشو سامسونگ است. با یک صفحه نمایش اینچی از BOE که در یک دستگاه 12.6 اینچی جمع می‌شود. ThinkPad X1 Fold Gen 2 دارای صفحه نمایش 16.3 اینچی OLED است که به یک دستگاه 12 اینچی تا می‌شود.

این در حالیست که برخی از شواهد نشان می‌دهد که هنوز تقاضای زیادی برای صفحه نمایش‌های بزرگ تاشو نیست. اما به طور کلی، آنها هنوز هم بسیار گران هستند. Asus ZenBook 17 Fold با قیمت 3500 دلار و ThinkPad X1 Fold Gen 2 با قیمت 2500 دلار قیمت دارند.

پس از تاخیر در عرضه، سامسونگ سفارشات خود را برای پنل‌های OLED منعطف از ۶ میلیون به ۸.۵ میلیون افزایش داده است.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اختصاصی اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.