خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۱۰۳۷

همه چیز درباره ماینینگ رمزارز / استخراج یک بیت‌کوین چقدر زمان می‌برد؟

همه چیز درباره ماینینگ رمزارز / استخراج یک بیت‌کوین چقدر زمان می‌برد؟

هر بار که یک بلوک جدید روزی زنجیره بلاکچین بیت‌کوین تایید می‌شود، یک بیت‌کوین جدید ایجاد (استخراج) می‌شود. این بیت‌کوین جدید در واقع پاداشی برای حل معماهای محاسباتی توسط ماینرهاست.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر بخواهیم به طور صریح صحبت کنیم، تعیین زمان دقیق استخراج یک بیت‌کوین تقریبا غیرممکن است. استخراج بیت‌کوین در واقع از نظر پاداش بلوک رمزارز توضیح داده می‌شود تا از طریق یک واحد رمزارز نظیر یک بیت‌کوین. این موضوع به این دلیل است که هر بار که یک بلوک جدید روزی زنجیره بلاکچین بیت‌کوین تایید می‌شود، یک بیت‌کوین جدید ایجاد (استخراج) می‌شود.

هر کدام از ماینرهای بیت‌کوین که نخستین نفری باشد که یک بلوک جدید را تایید می‌کند، پاداش بلوک را در قالب همان رمزارز دریافت می‌کند. این پاداش در حال حاضر ۶٫۲۵ بیت‌کوین تعیین شده است.

سختی استخراج

عامل ثابتی که روی مدت زمان استخراج یک بیت‌کوین اثرگذار است را الگوریتم سختی هشینگ شبکه می‌نامند. این عامل برای تنظیم خودکار به منظور حفظ زمان ثابت تایید ۱۰ دقیقه‌ای بلوک طراحی شده است.

استخراج بیت‌کوین به این صورت است که ماینرها یا همه ۶٫۲۵ بیت‌کوین را در ۱۰ دقیقه دریافت می‌کنند یا چیزی دریافت نمی‌کنند. در واقع فرایند استخراج یک مسابقه میان ماینرهاست. در این فرایند ماینرها برای حل معماهای محاسباتی سخت با هم رقابت می‌کنند و اولین کسی که بتواند یک بلوک جدید را در شبکه تایید کند، جایزه را به جیب خواهد زد.

از تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۰ پاداش هر بلوک نصف شده و از ۱۲٫۵ بیت‌کوین به ۶٫۲۵ کاهش یافته است. در این تاریخ پدیده هاوینگ رخ داده است. در این پدیده رمزارز توزیع شده به ماینرهای موفق بیت‌کوین برای هر بلوک ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

استخراج انفرادی در برابر استخرهای استخراج

در حالی که سابقا هر فردی با کامپیوتر خانگی بیت‌کوین استخراج می‌کرد، اما مدتی است این دوران به پایان رسیده است. میزان انرژی و تجهزیات موردنیاز بسیار بیشتر از چیزی است که شما با لپتاپ خانگی‌تان می‌توانید انجام دهید.

با وجود این، حتی اگر آماده آغاز یک کسب و کار استخراج در مقیاس بزرگ نیستید، این امکان وجود دارد که کسرهایی از یک بیت‌کوین در طول زمان روی هم تجمیع شوند. برای این کار باید ماینرهای بیت‌کوین منابع محاسباتی خود را ترکیب کرده تا یک استخر استخراج یا مزارع استخراج تشکیل دهند و سپس پاداش‌های بلوک میان آنها به اشتراک گذاشته شود.

خدمات استخراج ابری همچنین کاربران را قادر می‌سازد که بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را بدون سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزارهای استخراج پرهزینه، استخراج کنند.

اگر شما واقعا می‌خواهید روی استخراج رمزارز به صورت انفرادی سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است ارزی را انتخاب کنید که استخراج انفرادی آن واقع‌بینانه باشد و مطمئنا آن ارز بیت‌کوین نخواهد بود. در حال حاضر استخراج رمزارزهایی نظیر Zcash، اتریوم، مونرو، دوج‌کوین، گرین، بیم، بایت‌کوین، ورتکوین، اتریوم کلاسیک و ائون از نظر سختی استخراج انفرادی واقع‌بینانه است.

سخت‌افزار استخراج

یکی از دلایل اصلی ترجیح مزرعه بیت‌کوین به ماینرهای بیت‌کوین تنها این است که بازدهی استخراج بیت‌کوین به نوع سخت‌افزار استخراج مورد استفاده بستگی دارد.

استخرهای استخراجی که تعداد زیادی سخت‌افزار استخراج گرانقیمت را در اختیار دارند، شانس بالایی دارند که به نخستین ماینری تبدیل شوند که بلوک جدید را تایید کرده و بیت‌کوین تازه استخراج شده را به جیب بزند.

کارآمدترین چاه‌های ماینینگ بسیار گرانقیمت بوده و دارای تراشه ASIC هستند. تراشه‌هایی که استخراج رمزارز را بر اساس الگوریتم هشینگ ویژه بهینه می‌کنند. مجموعه «آنت‌ماینر» یک نمونه معروف از سخت افزار استخراج ASIC است که برای استخراج بیت‌کوین و اتریوم استفاده می‌شود. گزینه جایگزین ASIC استفاده از GPUها برای استخراج بیت‌کوین است که البته بازدهی کمتری دارند.

نرخ هش

نرخ هش( هش ریت یا قدرت هشینگ) رمزارز، در واقع میزان کل قدرت محاسباتی است که در فرایند تایید تراکنش‌ها روی بلاکچین آن رمزارز در زمان مشخص درگیر است. هر چه نرخ هش بالاتر باشد نشان می‌دهد که میزان مشارکت در شبکه بیشتر است و رقابت بیشتری میان ماینرها برای تایید بلوک‌های جدید وجود دارد.

نرخ بالای هش شانس هر ماینر یا استخر استخراج را برای موفقیت به همان نسبت کم می‌کند. در واقع باعث می‌شود که استخراج بیت‌کوین آهسته‌تر انجام شده و بنابراین پاداش ماینرهای تکی و استخرهای استخراج کاهش می‌یابد.
باید به این نکته اشاره کرد که اگر چه نرخ هش بالا رقابت را میان ماینرها افزایش می‌دهد ولی در نهایت نکته مثبتی است چرا که سلامت شبکه بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.