کد مطلب: ۷۵۳۵۲۱

سرمایه گذاری چند میلیاردی مایکروسافت در شرکت چت‌گپ

سرمایه گذاری چند میلیاردی مایکروسافت در شرکت چت‌گپ

در قرارداد چند میلیاردی مایکروسافت با شرکت ای‌آی قرار است تا همکاری بیشتری بین مایکروسافت و این شرکت صورت پذیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک قرارداد چند میلیارد دلاری، قرار است همکاری‌های بیشتری با شرکت OpenAI داشته باشد.

اوپن ای‌آی کار خود را از سال 2019 در حوزه هوش مصنوعی آغاز کرده است و از همان زمان به دنبال رقابت با دیپ‌مایند بود.

از اهداف و ماموریت‌های این شرکت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آنها می‌خواهند اولین شرکتی باشند که به فناوری AGI می‌رسد؛ یعنی ساختن ماشینی که قدرت یادگیری و منطقی در حد ذهن انسان داشته باشد. هدف سلطه بر جهان نیست. بلکه این آزمایشگاه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی به طور ایمن در حال رشد است و مزایای آن به طور برابر در جهان توزیع می‌شود.

بر اساس این گزارش مایکروسافت دوباره در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند. این غول فناوری در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری روی OpenAI انجام خواهد داد تا کاربردهای فناوری‌های این شرکت را گسترش دهد. به‌علاوه، این فناوری‌ها قرار است در سرویس‌های Azure نقش مهمی بازی کنند.

براساس این توافق، مایکروسافت سرمایه‌گذاری‌های خود در زمینه توسعه و پیاده‌سازی سیستم‌های ابررایانه‌اش را برای کمک به تحقیقات OpenAI افزایش می‌دهد. بخش مهم این قرارداد می‌گوید مایکروسافت شریک ابری انحصاری OpenAI خواهد بود و سرویس‌های ابری این شرکت از محصولات، تحقیقات و APIهای OpenAI میزبانی خواهند کرد.

مایکروسافت همچنین می‌خواهد از مدل‌های OpenAI در محصولات تجاری و مصرفی مختلف خود استفاده کند. پیش‌تر شایعه شده بود که این شرکت می‌خواهد برای رقابت با گوگل، قابلیت‌های ChatGPT را در موتور جستجوی بینگ پیاده‌سازی کند. به‌علاوه، حتی شاید برخی از فناوری‌های زبانی هوش مصنوعی OpenAI در نرم‌افزارهایی مثل ورد، پاورپوینت و Outlook پیاده‌سازی شود.

خدمات OpenAI به پلتفرم Azure مایکروسافت می‌آید

این شرکت دقیقاً مشخص نکرده است که با چه رقمی در OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند (گزارشی در گذشته به مبلغ 10 میلیارد دلار اشاره داشت)، اما می‌خواهد در آینده این روابط انحصاری را افزایش دهد تا قابلیت‌های بیشتری را به سرویس Azure OpenAI اضافه کند. مایکروسافت هفته گذشته عرضه این سرویس را آغاز کرد که شامل چند مدل هوش مصنوعی مانند GPT-3.5، کدکس و DALL-E می‌شود.

«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، درباره این سرمایه‌گذاری می‌گوید: «ما رابطه خود با OpenAI را حول محور یک جاه‌طلبی مشترک برای پیشبرد مسئولانه تحقیقات هوش مصنوعی و افزایش دسترسی به هوش مصنوعی به‌عنوان یک پلتفرم فناوری جدید شکل دادیم. در فصل جدید این همکاری، توسعه‌دهندگان و سازمان‌ها در صنایع مختلف از طریق Azure به بهترین زیرساخت‌ها، مدل‌ها و مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی دسترسی پیدا می‌کنند تا اپلیکیشن‌های خود را ساخته و آن‌ها را اجرا کنند.»

«سم التمن»، مدیرعامل OpenAI هم می‌گوید: «در سه سال گذشته همکاری ما فوق‌العاده بود. ارزش‌های مدنظر ما در نگاه مایکروسافت مهم شمرده می‌شوند و هیجان‌زده‌ایم تا به تحقیقات مستقل خود ادامه دهیم و به‌سمت ساخت ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای حرکت کنیم که برای همه مفید خواهند بود.»

منبع: دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.