کد مطلب: ۵۲۰۹۳۳

اخبار فناوری روز

خط و نشان روسیه برای شبکه‌های اجتماعی/ توئیتر، فیسبوک و تلگرام در دادگاه

خط و نشان روسیه برای شبکه‌های اجتماعی/ توئیتر، فیسبوک و تلگرام در دادگاه

الزامی شدن احراز هویت در رسانه‌های کاربرمحور، راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت و خط و نشان روسیه برای شبکه‌های اجتماعی، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) مصوب کرد که اشتراک فیلم و سریال در رسانه‌های کاربرمحور (VSP) منوط به احراز هویت کاربر است.

آنگونه که دیجیاتو در این مورد گزارش داده رسانه‌های کاربرمحور شامل VODها نمی‌شود و منظور رسانه‌هایی هستند که کاربر می‌تواند در داخل آنها محتوا بارگذاری کند؛ از جمله آپارات، نماشا و تماشا.

این مصوبه فقط مربوط به کاربرانی می‌شود که فیلم و سریال بارگذاری می‌کنند و دلیل تصویب آن هم به مشکلات زیادی بازمی‌گردد که بر سر مالکیت فکری بسیاری از محتواهای آپلود شده پیش آمده است.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این سایت‌ها باید با چه ساز و کاری کاربران را احراز هویت کنند اما این اقدام می‌تواند منجر به کاهش چشمگیر ترافیک این سایت‌ها و حضور کاربران در آنها و سوق دادن‌شان به بسترهای خارجی بشود.

راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت

زومیت از راه‌اندازی سامانه سلب امتیاز مالکیت سیم‌کارت خبر داده است. مشترکان تلفن همراه از این پس می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن اپراتور خود، سیم‌کارتشان را سلب امتیاز کنند.

این خبر را مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) این خبر را اعلام کرده و گفته است که مشترکان تلفن همراه می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن‌های مدیریت حساب اپراتورهای تلفن همراه، سیم‌کارت خود را سلب امتیاز کنند و نیازی به مراجعه‌ی حضوری نیست.

خط و نشان روسیه برای شبکه‌های اجتماعی

سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه دسترسی به توییتر در این کشور را با کند کردن سرعت این سرویس محدود کرد.

به گزارش ایسنا روس کومنادزور در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر توییتر محتوای ممنوع در وب سایتش را حذف نکند، ممکن است دسترسی به این سرویس در روسیه مسدود شود.

مقامات روسیه همچنین از پنج پلتفرم شبکه اجتماعی برای کوتاهی در حذف پست‌هایی که از کودکان دعوت می‌کردند در اعتراضات غیرقانونی شرکت کنند، شکایت کردند.

خبرگزاری اینترفکس روسیه با اشاره به دادگاهی در مسکو گزارش داد فیس‌بوک، گوگل و توییتر هر یک با سه پرونده که مجازات آن حداکثر چهار میلیون روبل (حدود ۵۴ هزار دلار) جریمه است، روبه‌رو هستند و شکایاتی هم علیه تیک‌تاک و تلگرام وجود دارد.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.