کد مطلب: ۵۱۷۱۶۲

نظرهای مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد عملکرد دیجی‌کالا

عملکرد دیجی‌کالا در مرجوعی محصولات خوب است یا بد؟

عملکرد دیجی‌کالا در مرجوعی محصولات خوب است یا بد؟

دیجی‌کالا هم مشتریان وفاداری دارد که از عملکرد این فروشگاه اینترنتی راضی هستند و هم کاربرانی که تجربه‌های بدی از خرید خود دارند؛ در این میان گروهی از عرضه‌کنندگان کالاها به قوانین یکطرفه دیجی‌کالا در مورد مرجوعی محصولات معترضند.

تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته گزارشی را با موضوع انتقادات از دی جی کالا منتشر کرد. این گزارش به گلایه‌های کاربران در مورد لغو سفارش، حذف برخی اقلام از سبد خرید یا ارسال کالای اشتباه اختصاص داشت.

مدیران این فروشگاه اینترنتی در پاسخ به تجارت‌نیوز گفته بودند که شکایت‌ها از عملکرد دیجی‌کالا به یک درصد هم نمی‌رسد و به همین میزان اندک هم رسیدگی می‌شود.

نظرهای برخی مخاطبان را در مورد این گزارش در ادامه می‌خوانید.

مشتریان وفادار دیجی‌کالا

گروهی از خوانندگان از تجربه‌های خوب و رضایت خود از این فروشگاه اینترنتی نوشته‌اند.

- «دیجی کالا خیلیم خوبه، من یک ساله ازش انواع محصولات را می خرم، خیلی خوبه، به نظرم که هیچ موردی نداره.»

- «من چند ساله دارم از دیجی کالا خرید می کنم فقط یک بار مرجوع کردم اونم چون مورد پسندم نبود وگرنه هیج گونه تقلب و کم فروشی ندیدم اینکه ارسالشون چند روز طول می کشه خب طبیعیه تعداد سفارشات زیاده…»

- «تقریبا دوساله که از دیجی کالا خرید می کنم. معمولا ماهی یه خرید دارم با تنوع اقلام مختلف و تا به حال هیچکدوم از خریدهام لغو نشده فقط یه مورد تاخیر یک روزه داشتند والا بقیه همش سر موقع وهمون جنسی رو هم که سفارش داده بودم آوردند…»

- «من همیشه از دیجی کالا خرید می کنم و مشتری ثابت هستم. همیشه از دیجی کالا راضی بودم و برای من حتی در صورت اشتباه در فرستادن کالا قیمت کالا به حسابم برگردانده شده.»

- «بنده از مشتریان دیجی کالا هستم تا الان هم چندین مرتبه خرید داشتم انصافا قیمت مناسب تحویل به موقع وکیفیت قابل قبولی داشته و من کاملا راضیم.»

«من چند ساله دارم از دیجی کالا خرید می کنم فقط یک بار مرجوع کردم اونم چون مورد پسندم نبود وگرنه هیج گونه تقلب و کم فروشی ندیدم»

مشتریان ناراضی

بعضی از مخاطبان اما از عملکرد این فروشگاه اینترنتی راضی نیستند و از تجربه‌های بد خود نوشتند.

- «بعد از پرداخت اینترنتی پول دو بار اجناس من لغو شد. حساب کردم سود پول من در یک ماه می شد ۸۰۰۰ تومان چون بانک فقط ماهانه سود میده و بطور مثال اگر سیصد هزار نفر خریدشون لغو بشه سود دیجی کالا بدون فروش کالا می شه ۸۰۰۰تومان ضربدر سیصد هزار…»

- «من یه ترازوی هوشمند شیائومی از یک مدل خریدم و بعد از ۴روز یک مدل پایین تر برام فرستادند در صورتی که این مدلی که فرستادند در سایت موجود و حدود ۲۰۰تومن قیمتش کمتره. حدود یا ۵ بار دیگر همین خرید رو ادامه دادم و دوباره مرجوع کردم، باز هم بجای مدل انتخابی من یک مدل پایینتر فرستاده شد…»

- «دیجی کالا یا جنس خریداری شده را کم می فرسته یا اشتباه یک کالای دیگه رو برات می فرسته جدیدا هم اضافه تر هم برات ثبت میکنه و می فرسته من خودم این اواخر دوبار تجربه شو داشتم. یک بار هم دو سال پیش اتوی بخار مخزن دار خریداری کردم ولی متاسفانه وقتی رسید دستم متوجه شدم استفاده شده است…»

«من چندین بار از دیجی‌کالا خرید داشتم آنهم به توصیه و تبلیغ خود دیجی کالا… اما متاسفانه از ۵ بار سفارشم ۳ بار آن توسط دیجی کالا به علت عدم موجودی کنسل شد»

- «من مشتری چند ساله دیجی کالا هستم. متاسفانه در مواردی که کم هم نیست تصاویری که برای معرفی کالا استفاده می شه با کالای ارسالی متفاوت هست، دیجی در توضیحات کالا قید کرده گارانتی اصالت فیزیکی ولی به همین مورد هم پایبند نیست…»

- «دیجی کالا اوایل کارش خیلی خوب بود. خریدهای عمده می‌کرد از کالاهای پرمصرف و تخفیف های عجیبی می داد و اینجوری کارش رو رونق داد ولی به تازگی شکایت هایش زیاد شده و خود من بارها کالایی دریافت کردم که هیچ شباهتی به عکسش نداشت و مجبور به ارجاع شدم…»

- «همین دیروز من کالایی دریافت کردم که هم مدلش چیز دیگه بود هم رنگش. تو این دوسه هفته، بار چهارم بود ثبت مرجوعی برای سفارشم کردم. یا کالای معیوب ‌فرستادن‌ یا سایز و ‌رنگ و‌ مدل متفاوت. پروسه بازگشت وجهشون هم گاهی واقعا زمان‌بر و‌عجیب غریب می شه.»

- «من چندین بار از دیجی‌کالا خرید داشتم آنهم به توصیه و تبلیغ خود دیجی کالا… اما متاسفانه از ۵ بار سفارشم ۳ بار آن توسط دیجی کالا به علت عدم موجودی کنسل شد در صورتیکه هنگام ثبت خرید کالا موجودیت داشت…»

گلایه‌های فروشندگان

گروهی از خوانندگان تجارت‌نیوز از تامین‌کنندگان دیجی‌کالا یا ارسال‌کنندگان محصولات هستند و از قوانین یک طرفه این فروشگاه اینترنتی گلایه دارند.

- «من مامور ارسال دیجی کالا هستم و حدود یکساله که راننده هستم. اوایل خیلی بهتر بود ولی الان هم شرایط کاری و هم حقوقی خیلی سخت شده و قشنگ مشهوده که از شرایط بیکاری کشور سواستفاده می‌کنه دیجی. بصورتی که تو سیستم نظر سنجی خب۹۰% افراد ناراضی شرکت می کنند و ما بخاطر همین نظرات چه به حق یا درصد بسیاری ناحق کلی جریمه می شیم ماهانه…»

«من تامین کننده دیجی کالا هستم، کالای اصلی واسه مشتری از موجودی انبارم تو دیجی کالا ارسال شد، بعدش مشتری رفته یه دونه کپی برگشت زده واسم، از دیجی هم شکایت کردم و چند ماه در حال بررسیه»

- «دیجیکالا اصلا به فروشندگانش اهمیت نمیده. کالای فروشندگان رو در موقع ارسال صدمه می زنه و بدون پرداخت خسارت به فروشنده برمی گردونه. ماکه تولید کننده هستیم چه گناهی کردیم که باید ضرر کنیم وقتی لجستیک دیجیکالا اهمیتی به کالا نمیده. تازه اگر مشتری هم جنس رو بشکنه پشتیبانی بهش می گه مرجوع کنید چون ضررش برای فروشندگانه نه دیجیکالا…»

- «من تامین کننده دیجی کالا هستم. کالای اصلی واسه مشتری از موجودی انبارم تو دیجی کالا ارسال شد ، بعدش مشتری رفته یه دونه کپی برگشت زده واسم. از دیجی هم شکایت کردم….. چند ماه در حال بررسیه…»

- من از تامین کننده های دیجی کالا هستم… ما مردمی هستیم که بیشتر دوس داریم گله و شکایت کنیم فقط وقتی عصبانی و شاکی هستیم نظرات منفیمون رو تایپ می کنیم… دیجی کالا بار تمام کمی ها و کاستی های سیستمش رو گذاشته رو دوش فروشنده هاش و اون هم چیزی نیست جز قبول مرجوعی بدون قید و شرط محصول تحت هر شرایطی!»

- «من فروشنده دیجی کالا بودم که اینو می گم، تا مرز ورشکستگی رفتم با این لطف های بیکران دیجی کالا در مرجوعی بدون قید و شرط…»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بنده هم یه سالی میشه مشتری دیجی کالاهستم سایت خوبیه ولی جهت مرجوعیت کالایادیرافدام میکنه یااصلأپیگیرمرجوعیت کالانیستن خودم یه جنس روخریدم به دستم رسیدجنس موردنظرمن نبوددرخواست مرجوعیت هم زدم ولی اصلأپیگیرنشدن

  • ناشناس

    سلام من خودم از دجی..۴ساله خرید میکنم از ۱۰۰درصد بخوام نمره بدم ۸۰ میدم اول بخاطره ایکنه میان میگن اگه درنظر سنجی کالارو تعید کنی بگی خوبه بهت امتیاز میدیم جایزه میدیم این کارشون درس نیست دومن خیلی درصد کمی از کالاشون باعکش زمین تااسمون فرق داره ..سومن اخرین کالای ک میفرستن ن همشون مثله ماوس تاچند روز بیشتر کار نمیکنه بعدش باید مرجوع بشه.

  • آرش

    سلام من الان چند ساله از دیجی کالا خرید میکنم تنها فروشنده که حمایت کامل از خریدار داره دیجی کالاست چرا باید فروشنده ناراحت باشه این همه فروشنده ها مردم را اذیت کردند حالا یک دیجی کالا به داد مردم میرسد نارحتید ممنون از دیجی کالا

    • ناشناس

      فقط باید تاسف خورد به این دیدگاه شما. چرا فکر می‌کنید فروشنده مردم و اذیت کرده. بنده خدا فروشنده هم از خود شماس.خبر نداری که جنسی که به خاطر سلیقه های مختلف مرجوع میشه فقط به نفع دیجی کالاس. چون جریمه های وحشتناک میگیرن

  • ناشناس

    واقعا کیفیت کاریش اومده پایین چند بار مواد خوراکی و پوشک بچه گرفتیم به طرز ماهرانه ای تاریخ انقضا اونها دستکاری شده بود و در جواب برگشت کالا فقط گفتن پول برگشت داده میشه ایا اینکار درسته که موادی که به سلامت مربوط میشه اینطوری عرضه بشه

  • شایان

    سلام دقت کردین وقتی تو نظرات بگید این کالا خوبه سریع تأیید میشه ولی بنویسید کالا خوبی نیست عکس هم بفرستی تأیید نمیکنه باید متنو یجوری رمزی بنویسید تا تأیید بشه و به مشتری بفهمونی جنس بدرد نمیخوره… تازگیا که چنسای گرون قیمتو، گرونتر از بقیه میده مثلا ps5 تو فروشگاه‌هایی معتبر اینترنتی که 6،7سال اعتبار دارن میدن 4،5میلیون ارزونتر از دیجی کالا میدن،از وقتی دیجی کالا با فروشنده‌ها فعالیت خودشو شروع کرده همش جنس نامرغوب میرسه دست مردم… میگید مرجوع کنید… خب ملت بیکار نیستن که این همه صبر کنن برسه باز بیان ببرن… بعد پولتو برگردونن بعد دوباره سفارش بدی…. این که نشد سفارش…خلاصه دیجی کالا اون فروشگاه خوبی که 4،5سال پیش میشناختین نیست الان بیشتر به فکر سودش از فروشنده‌هایی که فعالیت میکنن تو فروشگاهش…. دیگه حق با مشتری نیس

  • ناشناس

    مرجوعی دیجیکالا خیلی خوبه کلا برنامش خیلی خوبه عاالیییی

  • مشتري ناراضي ديجيكالا

    دیجیکالا قدیم خیلی خوب بود ،‌ ولی الان خیلی بد شده. در تهران کالایی که یک روزه باید به دستم برسه،‌ یک هفته طول کشید. هر دفعه هم ی چند تا جنسی رو خرید میکنم،‌ حتما یکی از اجناس رو عدم تامین کالا زده و جنس رو بدون رضایت مشتری از سبد کالا حذف کرده، در صورتی که کالا در انبار دیجیکالا موجود بوده یا میتونسته توسط فروشنده تامین مجدد بشه.من و خانواده و اقوام مون تصمیم گرفتیم دیگه از دیجیکالا خرید نکنیم و ترجیح میدیم از سایت های دیگه خرید کنیم. هم سریع تر هست و هم مشتری مداری بیشتری دارند.

  • مهدی

    سلام
    من چندین ساله مشتری دیجیکالا هستم و چند میلیون هم از این سایت خرید داشتم تا حالا. در خرید اخیرم یک اسپیکر خریدم (طبق نظرات مثبت) بعد از خرید مشکل من برای چند کاربر دیگه هم ایجاد شده بود و کالای بی‌کیفیت دریافت کرده بودن و توی نظرات هم هست (اسپیکر JBL Charge 4) متاسفانه وقتی اقدام به مرجوعی کردم نه تنها مرجوعی رو قبول نکردن بلکه اکانتم رو هم مسدود کردن و طرح دیجی پلاس رو هم لغو کردن. واقعا این قلدری چه معنی داره؟! الآن باید به کجا شکایت کنم؟! به خودشون؟! خودشون که هر توهینی بود انجام دادن. واقعا نمیدونم چی کار کنم فقط به خدا میسپارمشون و روزی قطعا خدا جوابشون رو میده. یا حق

  • ناشناس

    درود ، بنده یک هدفون خریداری کردم از دیجیکالا که برام ارسال شد و هیچ نایلونی چیزی دورش نبود کاملا یک جعبه عادی و نرمال ، هدفون رو درآوردم که چک کنم ، صدای هدفون بسیار بی کیفیت و بم بود و گوشی هاشم بالشتکاش باعث تعریق زیاد و ایجاد حساسیت شدید میشد و درخواست مرجوعی دادم به دیجیکالا و رد شد دوباره درخواست دادم بازم رد شد و جدیدا دیجیکالا هیچ درخواست مرجوعی رو قبول نمیکنه امیدوارم همه تحریمش کنین و چیزی ازش سفارش ندید که بفهمن مشتری حقوقش باید رعایت بشه الان من پولمو ریختم تو جوب و باید دور بندازم اون هدفون فیک و بی کیفیت رو

  • سعید

    من بعد از 14 سال مشتری دیجی کالا بودن، دیگه حتی حاضر نیستم یک هزار تومنی ازشون خرید کنم! کالا با ایراد فنی واضح برای من ارسال شده و پشتیبانی دیجی کالا به من میگه به دلیل سابقه کاربری شما، درخواست مرجوعی رد شده!
    در حالی که من بیش از 200 خرید داشتم توی این 14 سال و کمتر از 10 عدد مرجوعی!