خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۰۰۱۱

مرگ خاموش استارتاپ‌های ملکی

مرگ خاموش استارتاپ‌های ملکی

گزارش تازه منتشر شده از استارتاپ‌های ملکی نشان می‌دهد این سامانه‌ها در ۱۰ سال گذشته توسعه‌ پیدا نکرده‌اند و نقطه‌ ضعف‌هایی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک نقطه ضعف قابل شناسایی فعلی در بازار آنلاین مسکن مربوط به غیبت فایل‌‌هایی است که از هر لحاظ و از تمام زوایا کاملا شفاف و برای متقاضیان به‌طور ۱۰۰درصدی قابل اطمینان باشند. عملکرد استارتاپ‌های ملکی در این بازار به چه صورت است؟

دنیای‌اقتصاد نوشت، بررسی عملکرد استارتاپ‌‌های ملکی در حالی از وجود ۱+۵ نقطه ضعف سرویس‌‌دهنده‌های مجازی بازار مسکن خبر می‌دهد که کارنامه این پلتفرم‌‌های آنلاین، پشت ویترین فعالیت‌‌های آنها را نشان می‌دهد.

آخرین نسل بازار آنلاین مسکن در سال ۱۴۰۱، در حالی عملا هیچ تفاوت آشکار و عملکرد متفاوت و منحصربه‌فردی در مقایسه با نسل اول این بازار در ابتدای دهه ۹۰ ندارد که عملکرد‌‌های ضعیف این بازار، نشان‌دهنده درجا زدن و عدم توسعه این سرویس‌‌‌دهنده‌های مجازی متناسب با نیاز و انتظار اضلاع فعال معاملات ملکی به‌ویژه فروشنده‌ها و خریداران مسکن است.

پلتفرم‌‌های مجازی بازاریابی ملکی، اگر چه به لحاظ دسترسی متقاضیان و اضلاع درگیر در معاملات ملکی به تعداد زیادی از فایل‌‌های ملکی در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن، به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری در گام اول جست‌وجوی متقاضیان، نسبت به بازار سنتی ملک، برای کاربران ایجاد سهولت کرده‌‌اند، اما با گذشت حدود یک دهه از تولد این استارتاپ‌‌ها این انتظار وجود داشت که نقش و ماموریت آنها به مراتب توسعه بیشتری یافته و به بیش از آنچه در نسل اول این سامانه‌ها پیاده‌‌سازی شد، برسد.

با این حال، توسعه‌‌ای که باید در ۱۰ سال گذشته در این سامانه‌های مجازی انجام می‌شد عملا رخ نداده است و هم‌‌اکنون این پلتفرم‌‌ها دست‌‌کم با ۶ نقطه ضعف مهم مواجه هستند که یکی از آنها مهم‌تر از دیگر نارسایی‌‌هاست.

بررسی‌‌ها از تازه‌‌ترین وضعیت بازار آنلاین مسکن از «خودسانسوری» بازار مجازی مسکن در ایجاد «رقابت قیمتی» بین فروشنده‌ها به عنوان نخستین و مهم‌ترین نقطه ضعف این سامانه‌ها خبر می‌دهد.

اگر‌چه و مطابق با اهدافی که این استارتاپ‌‌ها در اوایل دهه ۹۰، بر مبنای آن شکل گرفتند، آنها وظیفه‌‌ای از بابت رفع مشکلات اضلاع درگیر در معاملات ملکی به‌ویژه متقاضیان خرید‌وفروش مسکن در زمینه‌های مختلف ندارند، اما اعتبار و مقبولیت این پلتفرم‌‌ها بدون انجام اقدامات توسعه‌‌ای، در نزد متقاضیان بازار ملک در حال کاهش است.

خودسانسوری در بازار آنلاین مسکن در واقع به نوعی خودکشی و حذف از بازار مسکن برای این سامانه‌های مجازی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.