کد مطلب: ۵۱۹۰۱۳

نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز در مورد عملکرد دیجی‌کالا

آیا دیجی‌کالا مشتری‌مدار است؟

آیا دیجی‌کالا مشتری‌مدار است؟

بعضی از مشتریان دیجی‌کالا، مشتری‌مداری را ویژگی مثبت این فروشگاه اینترنتی می‌دانند و در مقابل گروهی دیگر، از عملکرد آن راضی نیستند. برخی از کاربران نیز معتقدند هر چند عملکرد دیجی‌کالا هنوز بد نیست اما نسبت به قبل افت داشته است.

تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته گزارشی را با موضوع مرجوعی کالا در دی جی کالا منتشر کرد. این گزارش به نظرات مثبت و منفی کاربران در مورد عملکرد این فروشگاه اینترنتی اختصاص داشت.

پیش از این، مدیران دیجی‌کالا در پاسخ به تجارت‌نیوز گفته بودند که شکایت‌ها از عملکرد این فروشگاه به یک درصد هم نمی‌رسد و به همین میزان اندک هم رسیدگی می‌شود.

نظرهای برخی مخاطبان تجارت‌نیوز را در مورد این موضوع در ادامه می‌خوانید.

مشتریانی با تجربه خرید رضایت‌بخش

گروهی از خوانندگان از عملکرد دیجی‌کالا رضایت دارند.

- «من الان چند ساله از دیجی کالا خرید می کنم. تنها فروشنده که حمایت کامل از خریدار داره، دیجی کالاست. چرا باید فروشنده ناراحت باشه، این همه فروشنده ها مردم را اذیت کردند، حالا یک دیجی کالا به داد مردم می رسد.»

- «من واقعا راضی هستم، عملکردش عالی هست، نیازی نیست کلی وقت در بازار بذاریم، به راحتی کالا رو رو ثبت می کنیم و ارسال می کنن.»

- «مرجوع کردن کالا و برگرداندن پول خیلی خوبه و سریع انجام می شه.»

- «من چندین ساله مشتری دیجی کالا هستم و به راحتی و بدون دردسر اجناس مشکل دار را مرجوع کردم. فروشگاه بسیار خوبیه و هرکس باید در انتخاب کالا دقت کند و فقط دنبال جنس ارزان نباشد. این فروشگاه، هم اجناس بی کیفیت دارد و هم اجناس با کیفیت.»

- «یکی از علل موفقیت دیجی کالا مشتری مداری است که مشتری با خیال راحت خرید می‌کنه و هنگام عدم رضایت از کالای خریداری شده با خیال راحت مرجوع می کند.»

تاخیر برای کالای مرجوعی

برخی دیگر اما انتقاداتی به عملکرد این فروشگاه اینترنتی وارد دانستند.

- «من اگر بخوام از ۱۰۰درصد به دی جی کالا نمره بدم ۸۰ می دم. اول به خاطره این که میان می گن اگه در نظر سنجی کالارو تایید کنی، بهت امتیاز و جایزه می دیم، این کارشون درست نیست. دوما خیلی درصد کمی از کالاهاشون با عکس زمین تا آسمون فرق داره ..سوما بعضی از کالاهایی که می فرستند مثل ماوس، تا چند روز بیشتر کار نمی کنه، بعدش باید مرجوع بشه.»

- «سایت خوبیه ولی در مورد مرجوعی کالا، یا دیر اقدام می کنه یا اصلا پیگیر مرجوعیت کالا نیست. خودم یه جنس رو خریدم به دستم رسید، جنس مورد نظر من نبود درخواست مرجوعی هم زدم ولی اصلا پیگیر نشدن.»

- «با این کرونا و وضعیت ناجور اجناس، شاید دیجی کمی کارش از عالی به متوسط رسیده.. ولی ما راضی هستیم تا به حال موردی نبوده.»

- «من دوساله تقریبا همه خریدهام از دیجی کالاست و هشتاد درصد رضایت دارم! به نظر من تنها مشکل دیجی کالا بعضی از فروشندگان هستند که کالای معیوب و مرجوعی بقیه رو واسه مشتری ارسال می کنن. در ضمن بعضی از فروشندگان تخفیف فیک می زنن که خیلی بده.»

مشتریانی با تجربه خرید بد

اما بعضی از مشتریان دیجی‌کالا از عملکرد این فروشگاه اینترنتی ناراضی هستند.

- «وقتی تو نظرات بگید این کالا خوبه سریع تأیید می شه ولی اگه بنویسید کالای خوبی نیست عکس هم بفرستی تأیید نمی کنه … تازگیا که جنسای گرون قیمت رو، گرون تر از بقیه می ده مثلا ps5 رو تو فروشگاه‌هایی معتبر اینترنتی ۴ یا ۵ میلیون ارزون تر از دیجی کالا می دن، از وقتی دیجی کالا با فروشنده‌ها فعالیت خودش رو شروع کرده جنس نامرغوب می رسه دست مردم… میگید مرجوع کنید… خب ملت بیکار نیستن که این همه صبر کنند…»

- «واقعا کیفیت کاریش اومده پایین. چند بار مواد خوراکی و پوشک بچه گرفتیم به طرز ماهرانه ای تاریخ انقضای اونها دستکاری شده بود و در جواب برگشت کالا فقط گفتن پول برگشت داده می شه.»

- «من مدت زیادی است از دیجی کالا خرید می کنم و یک ایراد اساسی به خصوص در زمینه فروش محصولات الکترونیکی دارد و اون مطابقت نداشتن کالا با سفارس مشتری است و وجود کالای فیک در میان کالاهای اصلی.»

- «قیمت اجناسش از بازار گرونتره. محدوده پوشش دهی ارسال دیجی کالا هم مشخص نیست و مجبور شدم به صورت حضوری از مامور با تاخیر، کالا رو بگیرم. یکسال اخیر هم که پرداخت در محل واسم وجود نداره و حد نصاب ارسال رایگان هم خیلی زیاد شده.»

- «یک زمانی مشتری دیجی کالا بودم، تا اینکه کم کم فهمیدم هم گرانفروشی می کنه هم جنس تقلبی می فروشه هم سفارش رو کنسل می کنه هم پولت رو نگه می داره.»

- «من پارسال یه گوشی از دیجی کالا خریدم که متاسفانه در ایتالیا گوشی قبلا فعال شده بود و ظاهرا شرکت وارد کننده، گوشی قاچاق رو به عنوان اصل به خورد مردم بیچاره می داد وقتی به دیجی کالا اعلام کردیم به هیچ عنوان زیر بار نمی رفت تا اینکه مستندات رو براشون فرستادم.»

- «من هم از نحوه مرجوعی و دریافت کالا بدون اطلاع از زمان حالا دقیق نه ولی حدودی برای آمدن پیک و گرفتن کالای مرجوعی گلایه دارم و حتی با وجود چند بار تماس های طولانی مدت و پشت خط ماندن جواب قانع کننده ای به بنده داده نشد.»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من امروز از دیجی کالا جنس سفارش دادم هزینه ارسالش شد ۲۸۰۰۰ تومن!!!!!!!واقعا چه خبره؟؟؟؟؟ بعد میگن تو کرونا بازار نرید اینترنتی خرید کنید کرایه ماشین بازار رفتن اینقدر میشه؟؟؟؟

  • ناشناس

    راستش من یه مدت قلم دیجیتالی میخواستم که مورد مد نظرم هم 500هزار تومن بود خواستن فرداش که حقوق واریز میشد احتمالا سفارش، بدم(توجه کنید اصلا ننوشتن بود که مثلا از این جنس یکی دوتا تو انبار مونده) بعد فردا صبح وقتی رفتم سفارش بدم دیدم همه ی قلم های نوری رو زده ناموجود به یه هفته نکشید دوباره گذاشتن واسه فروش، به قیمت 2500000تومن منم نتونستم بخرم
    والا اینکه جنس رو یه مدت نگه میداره نمی فروشن تا اینکه گرون بشه خیلیییییی کار مسخره ایه دقیقا همین احتکار خودمونه

  • ناشناس

    کاش میشد مبلغ رو در منزل کارت کشید.من بخاطر همین قضیه دیکه نمیتونم خرید کنم.یه دستگاه پوز راننده داشته باشه خوبه

  • ناشناس

    سلام به نظرمن چیزی که توعکس هست بااون چیزی که میخریم خیلی متفاوت هست ازلحاظ جنس خیلی ضعیفترن من راضی نیستم

  • ناشناس

    یکی اینکه روی قیمت اجناس توی دیجی کالا نظارتی نیست و معمولا قیمت ها بیشتر از بازار هست یکی دیگه اینکه حدود دو هفته رسیدن اجناس به دست من طول میکشه، تازه من قم هستم و به اصطلاح بغل گوشِ تهران

  • ناشناس

    من از شهرستانم و با پست ارسال میشه بسته های من، باید بگم عملکرد دیجی کالا نسبت به گذشته به صورت کاملا افتضاحی خراب شده و خیلی با تاخیررر زیاد ارسال میکنن شما تصور کنی کالای موجود در انبار خود دیجیکالا بعد 7 الی 10 روز تازه خارج میشه در حالی که این باید با توجه به تایم خرید یک الی دو روز حداکثر باشه از اونطرف ایراد و اشکال در کالای ارسال شده هم زیاد شده دیجی کالا اینطوری بره جلو مشتریانش رو از دست خواهد داد الانم رقیبی نداره والا مردم ازش خرید نمیکردن

  • ناشناس

    سلام، من هم خریدهای زیادی داشتم . متاسفانه این اواخر و بیشتر کالای ایرانی بی کیفیت تحویل میشود و مطابق مشخصات اعلامی نیست، به همین دلیل خرید هایم را کم کردم، یا بعضی کالای خارجی را گرانتر از بازار اعلام میکنند و یک مورد من آدرس کالای خیلی ارزانتر هم دادم ولی هیچ جوابی نگرفتم، یکبار هم رنگ درخواستی من که برایم چندان اهمیت نداشت از طرف دیجی کالا خریدم کنسل شد و من مجبور شدم مجددا رنگ دیگر را انتخاب و خرید کنم و همین باعث شد کالای مورد نظر حدود دو هفته طول بکشد تا بدستم برسد ، در صورتی که می‌توانستند وقتی رنگ درخواستی موجود نبود با یک تماس در مورد رنگ هماهنگ کنند و با اطلاع درخواست را با تغییر رنگ ویا کنسل میکردند، متاسفانه سیستم پاسخگویی هم کاملا ماشینی و غیر کوثر است.

  • ناشناس

    سلام من چندین بار خرید کردم مثلا کفش برای همسرم اصلا سایز فرق میکرد تازه مرجو دیر انجاممشه بعدشم پولش کلا برای مرجو با خداست و باید یه کالا رو هر دفعه پول پست می گیرن وکلا راضی نیستم و کسی هم نیست که آدم بتونه نظرشد بگه خیلی مانده تا بتوانیم راحت خرید کنیم

  • ناشناس

    چرا الکی سفارش رو کنسل می‌کنند و میگن عدم حضور مشتری وقتی نه تماسی گرفته شده نه هیچی

    • ناشناس

      دیجی کالا یه مشت جنس بنجل و بدرد نخور رو میذاره تو سایتش بدون اینکه حداقل چک کنه ببینه سالمه یا نه، برای ما می فرسته! دوبار خرید کردم هر دوبار خراب بود! کارم شده پیاده روی به اداره پست که کرایه راه ندم. انصاف نیست اذیت کردن مردم درست نیست. من دیگه از دیجیکالا هیچی نمی خرم. شماره پاسخگویی هم که یه خانم گذاشتند کلا فقط میگه پیگری میشه یا میگه به ما مربوط نیست! واقعا متاسفم برای دیجیکالا که ارزشی برای مشتری قایل نیست.

  • ناشناس

    من هفته قبل سفارش ثبت کردم. قرار شد چهارشنبه قبل ارسال کنن سفارش رو. ولی خودشون سر خود سفارش رو انداختن 4شنبه این هفته! امروز هم که چهارشنبه هست باید سفارش رو ارسال کنن پیام دادن که سفارش رو ارسال نمیکنن. به پشتیبانی زنگ زدیم میگن زودتر از دوشنبه هفته دیگه نمیتونیم بفرستیم!!!

تیترِ یک

آخرین اخبار