خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۲۱۶۴

اخبار فناوری و استارتاپی روز

آیفون ۱۳ چه مشخصاتی دارد؟

آیفون ۱۳ چه مشخصاتی دارد؟

فیلتر چند ساعته یک پیام‌رسان داخلی، کاربران ۲۰ میلیونی پیام‌رسان‌های بومی و برخی مشخصات افشا شده از آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱، از جمله مهم‌ترین اخبار فناوری روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیام‌رسان بومی گپ برای چند ساعت فیلتر شد.

بر اساس گزارش دیجیاتو، مدیرعامل گپ از مسدودسازی این پیام‌رسان در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در شب گذشته خبر داد، مسدودسازی که به تعبیر او از جنس فیلترینگ بوده و تا ساعاتی ادامه داشته.

مهدی انجیدنی، اعلام کرد ساعت ۱۷ روز ۲۴ اسفند در بخش نظارت زیرساخت متوجه کاهش ترافیک کاربران شدند.

انجیدنی در پاسخ به این پرسش که اقدام آنها در این مورد چه بوده و چه پاسخی گرفته‌اند می‌گوید: ما از همان دقایق اولیه پیگیری ماجرا شدیم اما متاسفانه هیچکس از وزارت ارتباطات به ما پاسخی نداد و عده‌ای از دوستان حتی اظهار بی‌اطلاعی کردند. پیگیری‌های مکرر ما باعث شد که این موضوع بدون اینکه دلیل آن به ما گفته شود به صورت مرحله به مرحله حل بشود.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که اکنون بخشی از ترافیک این پیام‌رسان برای برخی از کاربران آن به صورت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

انجیدنی باور دارد نحوه قطع و اتصال ذره ذره‌ای که برای پیام‌رسان گپ و کاربران آن صورت گرفته رنگ و بوی فیلترینگ دارد: برای بررسی بیشتر هم نیاز به پاسخگویی بیشتر از سوی وزارت ارتباطات داریم چرا که این موارد خارج از دسترس ماست و به زیرساخت کشور برمی‌گردد.

کاربران ۲۰ میلیونی پیام‌رسان‌های بومی

در شرایطی که یک پیام‌رسان بومی درگیر چالش فیلترینگ شده، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاربران ۲۰ میلیونی پیام‌رسان‌های بومی خبر داده است.

به گزارش آی‌تی‌ایران، حمید فتاحی توضیح داد که وزارت ارتباطات از خدماتی که قرار بوده در فاز دوم به پیام‌رسان‌ها ارائه کند، عقب نیست و به وظایف خود در این حوزه عمل کرده است.

هر آنچه از آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ انتظار داریم

زومیت نوشته است که مدت زیادی از معرفی سری آیفون ۱۲ نمی‌گذرد؛ با این ‌حال اطلاعات غیررسمی زیادی از آیفون ۱۳ منتشر شده است که می‌تواند دید خوبی به مشخصات سخت‌افزاری و طراحی این گوشی ارائه بدهد.

به‌طور کلی، انتظار نمی‌رود که تغییرات اساسی در مؤلفه‌های طراحی رخ دهد و احتمالا غول دنیای فناوری در آیفون ۱۳ از همان زبان طراحی آیفون‌های ۲۰۲۰ بهره می‌گیرد. بااین‌حال، می‌توان روی پیشرفت دوربین، پردازنده سریع‌تر، تراشه و مودم ۵G جدید، افزایش عمر باتری و برخی بهبودهای دیگر حساب کرد.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه حداقل یک آیفون در سال ۲۰۲۱ از طرحی بدون درگاه و کاملا متکی به شارژ بی‌سیم برخوردار است؛ اما مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، معتقد است که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

از قرار معلوم، اپل تا زمانی‌که راه مناسبی برای جایگزین درگاه فیزیکی پیدا نکند و لوازم جانبی مگ‌سیف در سطح عموم رایج نباشد، به استفاده از درگاه لایتنینگ بسنده می‌کند.

افزون بر این، انتظار می‌رود که ناچ بسیار بزرگ کنونی جای خود را به بریدگی کوچک‌تری دهد؛ البته شایعات حاکی از آن است که بریدگی جدید به‌جای کاهش ابعاد در عرض، ارتفاع آن کاسته می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.