خبر مهم:

کد مطلب: ۷۲۵۰۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ویندوز ۱۱ عملکرد بازی را ضعیف می‌کند/ راه‌حل مایکروسافت چیست؟

ویندوز 11 عملکرد بازی را ضعیف می‌کند/ راه‌حل مایکروسافت چیست؟

مایکروسافت تأیید کرده است که آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 باعث ایجاد مشکلات عملکرد در برخی از بازی‌ها به همراه انبوهی از مشکلات دیگر می‌شود. راه‌حل موقتی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مایکروسافت تایید کرده است که به‌روزرسانی نسخه 22H2 برای سیستم عامل ویندوز 11 باعث ایجاد برخی مشکلات در عملکرد بازی در بعضی از سیستم‌ها می‌شود.

چندین کاربر که پیش از این به‌روزرسانی جدید را نصب کرده بودند، اشکالاتی را گزارش داده‌اند که در برخی از بازی‌ها و برنامه‌ها با آن مواجه شده‌اند. غول ردموند اکنون وبلاگ رسمی خود را برای تایید این مشکلات به‌روز کرده است و نه تنها دلیل مشکلات را توضیح داده، بلکه یک راه‌حل موقت نیز ارائه کرده است.

چرا به‌روزرسانی باعث ایجاد باگ می‌شود؟

همانطور که در پست وبلاگ مایکروسافت آمده است، به‌روزرسانی ویندوز 11 نسخه 22H2 ممکن است باعث شود برخی از بازی‌ها و برنامه‌ها عملکرد ضعیف و مشکلات لکنت داشته باشند. مایکروسافت توضیح می‌دهد که بازی‌های آسیب‌دیده به طور تصادفی ویژگی‌های اشکال‌زدایی عملکرد GPU را فعال می‌کنند که قرار نیست کاربران نهایی به آن دسترسی داشته باشند.

واکنش مایکروسافت چیست؟

مایکروسافت یک توقف موقت برای رایانه‌های شخصی آسیب‌دیده ایجاد کرده است تا از ایجاد مشکل بیشتر برای سیستم‌های مربوطه جلوگیری کند. این نگه‌داشتن داخلی باعث می‌شود رایانه‌های شخصی نتوانند به‌روزرسانی را نصب کنند. علاوه بر این، این توقف به سیستم اجازه نمی‌دهد تا به آخرین نسخه ویندوز 11 ارتقاء دهد.

این شرکت در حال حاضر یک راه‌حل موقت به اشتراک گذاشته، البته که در همین حال، در حال توسعه یک رفع دائمی برای این باگ است.

مایکروسافت همچنین از کاربران ویندوز 11 (که تحت تأثیر این باگ هستند) خواسته است تا زمانی که این شرکت مشکل را برای همیشه اصلاح نکند، به‌روزرسانی نسخه 22H2 را به صورت دستی روی سیستم‌های خود نصب نکنند.

مایکروسافت به‌روزرسانی ویندوز 11 22H2 خود را در دستگاه‌هایی که تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند، متوقف کرده است. با این حال، هنوز هم امکان نصب به‌روزرسانی به صورت دستی وجود دارد. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است منتظر بمانید تا اعلانی مبنی بر در دسترس بودن به‌روزرسانی دریافت کنید.

با این حال، اگر قبلاً رایانه شخصی ویندوز 11 خود را با آخرین نسخه به‌روزرسانی کرده‌اید و همچنین با مشکل مواجه هستید، می‌توانید برنامه‌های آسیب‌دیده را به آخرین نسخه‌های آن به‌روز کنید تا مشکل به طور موقت برطرف شود.

مایکروسافت: «با توسعه‌دهندگان بازی مشورت کنید»

مایکروسافت همچنین از کاربران خواسته است که اگر در مورد به‌روزرسانی این بازی‌ها و برنامه‌ها به آخرین نسخه‌های موجود خود تردید دارند، با توسعه‌دهندگان برنامه‌های آسیب‌دیده مشورت کنند. در بیشتر موارد، برنامه‌ها با باز کردن مستقیم یا به‌ طور خودکار از فروشگاهی که خریداری شده‌اند به‌روزرسانی می‌شوند.

به گفته مایکروسافت، این مشکل ناشی از بازی‌ها و برنامه‌هایی است که حتی پس از ارسال نسخه برای مشتریان، اشکال‌زدایی GPU را فعال می‌کنند. این بدان معناست که این مشکل خاص می‌تواند با به‌روزرسانی هر بازی‌ای که متوجه شده‌اید از زمان نصب آخرین نسخه ویندوز 11 عقب افتاده است، حل شود.

به‌روزرسانی‌های بازی و برنامه تنها در صورتی کمک می‌کنند که توسعه‌دهندگان اشکال‌زدایی GPU را در آخرین نسخه غیرفعال کرده باشند. در این بین، تعمیر بلندمدت توسط مایکروسافت انجام خواهد شد.

این اولین بار نیست که یک نگهدارنده در جدیدترین نسخه ویندوز 11 قرار می‌گیرد. اینها دامنه دسترسی محدود به تنظیمات چاپگر تا مشکلات عملکرد SMB، خرابی Windows Hello و موارد دیگر را اجرا می‌کنند.

به‌روزرسانی 22H2 ویندوز 11 از 4 اکتبر 2022 در دسترس است، بنابراین شنیدن اینکه بسیاری از مشکلات هنوز یک ماه پس از عرضه آن بر عملکرد تأثیر می‌گذارد کمی آزاردهنده است.

مایکروسافت مشغول بررسی و ارائه راه‌حل برای این مشکلات است. در عین حال، اکیداً توصیه می‌کند که کاربران روی دکمه Update now کلیک نکنند یا از ابزار ایجاد رسانه برای به‌روزرسانی دستی استفاده نکنند تا زمانی که این مشکل حل نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.