کد مطلب: ۶۲۲۶۵۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعداد رانندگان اسنپ و تپسی بیشتر از اوبر / اسنپ بیشتر کمیسیون می‌گیرد یا اوبر؟

تعداد رانندگان اسنپ و تپسی بیشتر از اوبر / اسنپ بیشتر کمیسیون می‌گیرد یا اوبر؟

با وجود اینکه اوبر به عنوان اولین شرکت تاکسی‌های اینترنتی در سراسر جهان فعالیت می‌کند، اما این شرکت تعداد رانندگان کمتری نسبت به اسنپ و تپسی در ایران دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با وجود اینکه محدوده فعالیت تاکسی آنلاین اوبر در سراسر جهان است. اما تعداد کل رانندگان این شرکت بزرگ بین‌المللی کمتر از اسنپ و تپسی در ایران است.

طبق آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۲۱ تعداد رانندگان اوبر در سراسر جهان به حدود ۳.۹ میلیون رسید. چرا که در سراسر دنیا افراد زیادی این فعالیت را به عنوان شغل دوم یا ثابت خود انتخاب کرده‌اند.

در ایران نیز طبق آمار منتشر شده بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰هزار نفر در اسنپ به عنوان راننده فعالیت می‌کنند. همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار راننده در شبکه تپسی فعالیت می‌کنند.

این آمار در حالی است که اولین تاکسی اینترنتی جهان یعنی اوبر در ۶۵ کشور فعالیت دارد. اما اسنپ و تپسی در حال حاضر تنها در یک کشور فعالیت می‌کنند.

مقایسه میزان کمیسیون دریافتی از رانندگان

تعیین میزان هزینه سفر و کمیسیون دریافتی، از جمله مواردی است که شرکت‌های تاکسی اینترنت به طور مستقیم در آن دخیل هستند و معمولا رانندگان نسبت به میزان کمیسیون فعلی این شرکت‌ها اعتراض دارند.

کمیسیون دریافتی اسنپ از رانندگان در هریک از شهرهای کشور، متفاوت است. آنطور که اسنپ می‌گوید این شرکت از رانندگان استان‌های تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، خوزستان و فارس، ۱۵ درصد کمیسیون می‌گیرد.

میزان کمیسیون دریافتی تپسی اما در تمام شهرهای کشور ثابت است. این تاکسی اینترنتی از رانندگان خود ۱۵ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

این در حالی است که تاکسی آنلاین اوبر که در سراسر جهان در حال خدمات‌رسانی است، ۲۵ درصد کمیسیون از رانندگان دریافت می‌کنند.

نارضایتی رانندگان اسنپ و تپسی دلایل مختلفی دارد، اما مدتی است که رانندگان اسنپ و تپسی همواره به میزان حق کمیسیون دریافتی این شرکت‌ها اعتراض دارند.

تعداد سفرهای تاکسی‌ آنلاین اوبر نسبت به اسنپ

براساس آمارهای منتشر شده،حدود سه میلیون هزار سفر به وسیله تاکسی‌‌های آنلاین روزانه در ایران در حال انجام شدن است. در حالی که سهم اوبر در بازار جهانی روزانه ۱۵ میلیون سفر است.

وضعیت نامناسب اقتصاد کشور و افزایش هزینه‌های زندگی عموم مردم، باعث شده است که برخی از افراد برای زندگی تامین مخارج زندگی رانندگی در اسنپ را به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود انتخاب کنند.

در نهایت افزایش تعداد رانندگان و کاربرانی که از خدمات اسنپ و تپسی استفاده می‌کنند، باعث به وجود آمدن انحصار در حوزه تاکسی‌های اینترنتی شد.

اوبر اما در صنعت تاکسی‌های اینترنتی برخلاف اسنپ و تپسی موجب انحصار نشده است. چرا که تاکسی‌های اینترنتی دیگری مانند لیفت، گت، گرب و… در جهان در حال فعالیت هستند. همین باعث شده سهم رانندگان و مسافران اوبر به عنوان اولین تاکسی اینترنتی در جهان منطقی به نظر بیاید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بنده راننده اسنپم واصلا راضی نیستم نرخ سفرها نسبت به مسافت وترافیک واصطهلاک ماشین وتورمی که همه روزه وجودداره به هیچ عنوان هم خوانی ندارد باید نرخ سفرها دقیقه ای محاصبه بشود دقیقه ای ۳هزارتومن چه درخلوتی وچه درترافیکهای شدیدشما بررسی کنیددرهنگامی که ترافیک معمولیه دقیقه ای۱۵۰۰تا۲۰۰۰تومن میوفته ولی درپیک ترافیک دقیقه ای ۵۰۰تومن هم برای راننده نمیوفته درصورتی که اصطحلاک خودرو هم درساعات ترافیک چندین برابره الان اگه روزی ۱۵ الی۱۶ساعت کارکنیم شاید شاید بتونیم بگیم که داریم اززیر خط فقر به خط فقرنزدیک میشویم فقط دقیقه ای ۳هزارتومن اونم الان دراین ساعت فردا رو نمیدونم وضع مملکت چی بشه یک ریال کمتر نمیصرفه وخطاب به آقایی که میگه نمیصرفه کارنکن بگم که آقای محترم اگرشغلت مسافربری بود این حرف نسنجیده رو نمیزدی فعلا ۹۰درصدمسافرها دارن اسنپ وتپسی استفاده میکنن ودرخیابانها وغیره مسافری نیست شما یکهفته اسنپ وتپسی روتعطیل کنید یا۵۰درصدمسافرها روبفرستیدتوخیابونا بنده دیگه یک سفر تواسنپ انجام نمیدم خیلی خیلی گلایه دارم ازاسنپ وتپسی که واقعا ظلم بزرگی درحق رانندهها میکنن خداازشون نگذره تا یکی دوماه کارنکنید دراسنپ وتپسی متوجه ظلم بسیارشدیدشون نخواهید شد اینادارن بارزق وروزیه ما رانندهها بازی وبهتر بگم یه قل دوقل بازی میکنن

    • ناشناس

      تنها راه به کرسی نشستن حرف رانندگان زحمتکش و حل مشکلات متعدد رانندگان فقط و فقط باید اعتصاب کرد ،یک هفته همه اسنپ رو تعطیل کنید برید مسافر کشی ،کمپین نه به این رانندگان راه بندازید ،مطمئن باشید درست میشه

  • ناشناس

    از ۱۰۰نفر راننده اسنپ ۲۰نفرش داره کار میکنه بقیه فهمیدن اسنپ چه کلکی داره میزنه خودشون رو کشیدن کنار.بخاطر همینه که آمار اسنپ رفته بالا مردم گول وعده وعیدهای اسنپ رو خودن طرح های تشویقی دقیقا حکم هویج رو داره همش دروغ دروغ دروغ

    • مجید

      درود بر شما ، حدود 40 روز پیش سفری رو انجام دادم ، کاربر مسافر اعلام کردند که هزینه سفر رو به صورت آنلاین پرداخت کردند. بعد از مشاهده پرداخت به صورت آنلاین و کسر مبلغ سفر از کارت مسافر ، به پشتیبانی اسنپ متذکر شدم . با جواب هزینه سفر طی 48 ساعت آینده به حساب شما واریز می‌شود مواجهه شدم . ولی تا این تاریخ این هزینه به حساب من واریز نشد. و باعث قطع همکاری من با این اپلیکیشن و همکاری با تپسی شد.( وقتی اسم پشتیبانی رو با خودشون یدک می‌کشند و عدم پشتیبانی از کاربر راننده)

  • ناشناس

    ۸۰ درصد راننده های اسنپ که ثبت نام کرده بودن خودشون رو کشیدن کنار واسنپ داره تبلیغات میکنه که راننده های ناشی وتازه وارد با وعده ۷۰۰هزارتومنی که دروغم هست رو بیاره دروغ پایدار نیست

    • ناشناس

      آفرین

  • ناشناس

    سلام..یه مقاله تهیه کن تجارت نیوز تا راننده ها بتونن شات قیمت شهرهاشون رو بفرستن واست..اونوقت میفهمی حق با کیه…از گنبد کاووس تا گرگان حدود صد الی صدوده کیلومتره..با وجود اینکه مسیر پر از سرعتگیر هست و چندین شهر در بین این مسیر وجود داره..کرایه آژانس ۱۷۰تمن هست..اتوبوس نفری ۲۵هزار است…بعد در خواست واسم میاد۷۶هزار..که با کمیسیون بیست درصد پانزده هزار رو میگیره..میشه صافی ۶۱ تمن….این توهین نیست آیا؟؟؟؟????به والله دو هفته س تا آپ رو روشن میکنم همه ۵تمن .صافیش چهار تمن…در جا خاموش میکنم آزاد میچرخم..آزاد داخلی ده هست..یعنی خود مسافر ده میزاره و میره…چون قیمتش همینه

  • کوروش

    آمار رو قبول ندارم، اوبر در بیش از ۵۰ کشور دنیا فعالیت داره

  • مریم

    خوشم میاد همم ناشناس نظر میدن … ندارن
    اینجا نظرات رانندگان اکثرا هست .
    یک صفحه هم باید بزارید برای اونا که ماشین ندارند . به راننده باشه میخواد رگ گردن آدمو بزنه
    باز شکر به اسنپ و اینا که از وقتی اومدن قیمت کرایه ها کمی کنترل شدند و الا به تاکسی ها که خودتون میدونید چی میگن
    همه فقط افزایش قیمت میخوان . هیچکس نمیگه کنترل قیمت .
    چون افزایش قیمت مث اینه درخواست دست کردن تو جیب یکی دیگست . افزایش قیمت چاره هیچ کاری نیست.
    برادر و خواهر من، هر افزایش قیمتی در هر صنفی دامن خودتو اگر نگیره، دامن خانوادتو میگیره.

    • ناشناس

      انگار شما از خرج ماشین و قیمت سر به فلک کشیده قطعه ماشین خبر نداری که صحبت از کنترل قیمت میزنی؟!!! به خدا قسم عید امسال یه سر سیلندر عوض کردم ۲۳ میلیون خرج کردم که با روزی ۳۰۰ هزار تومان بخوام صبح تا شب کار کنم حساب کن ببین چند روز در سال باید کار کنم تا این ۲۳ میلیون برگرده؟!!! يه ذره ما رانندگان رو هم درک کنید

    • ناشناس

      از پشت کوه اومدی

  • ناشناس

    مجبوریم برا اینکه از گشنگی نمیریم بریم اسنپ و توسی این قد کمیسیون گرفتن حلال نیست

  • ناشناس

    کیفیت ماشینهای اونا با ما قابل مقایسه است ؟یارو تو خارج یه تویوتا یا هوندا ۲۰۲۲ صفر میخره ۳۰ هزار دلار تا ۵ سال هرجوری باهاش کار کنه خراب نمیشه اینجا یه پراید میخری ۲۰۰ میلیون هر روز باید تعمیرگاه باشی هرچی در میاد واسه خودش خرج کنی.

  • ناشناس

    درود بر شما قابل ذکره که در میان مسائل مطروحه معروض کنم لاستیک بارز در خرید عمده ۵۰درصد زیر قیمت مصرف کننده عرضه میکنه که شرکت های تاکسی انلاین ۳۰درصد خودشون و سهم راننده را۲۰درصد تخفیف لحاظ میکنن ثانیا نسبت به مسیر و هزینه های جاری راننده واقعا توجیه اقتصادی که بتوان به رانندگی در اسنپ به‌عنوان شغل مدنظر گرفت وجود ندارد و غالباً یا بعنوان تفریحی یا شغل دوم و به تعبیری جایگزین دور دورهای بی هدف سالهای کم تورم تر قبل شده و با توجه به سیستم برده داری رایح نوین در سطوح شغلی متعدد در ایران توقع مشتری نیز بشدت بالارفته و میشه گفت غالبا حتی ده متر از کوچه خود تا خیابان اصلی بیرون نیامده و با قیمت های ناچیز مثلا ۹۰۰۰تومن نه تنها صرفه اقتصادی نداره بلکه به شعور و شخصیت رانندگان محترم که غالبا قشر تحصیلکرده و سر افکنده از مشاغل دیگر به اینگونه مشاغل کاذب پناهنده شده اند بر خورده و مشکلی به مشکلات انها افزون میشود چرا که هزینه های حفظ و نگهداری تعمیرات بیمه های مسافرتی و تکمیلی سربار و …. سرانجام بصورت دیون معوق کاربران محترم و بلا چاره اینگونه مشاغل خواهد بود

  • ناشناس

    سه میلیون هزار؟؟؟؟؟