کد مطلب: ۵۴۶۳۸۷

قطعات ماینر‌ در کشور سر هم می‌شوند/ واردات ممنوع است

قطعات ماینر‌ در کشور سر هم می‌شوند/ واردات ممنوع است

رئیس کل گمرک ایران گفت: امکان ورود ماینر از مبادی رسمی کشور صفر است و احتمالا این دستگاه‌ها با استفاده از قطعات رایانه، در کشور سر هم می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی میراشرفی، در خصوص واردات ماینر گفت: واردات انواع ماینر برای استخراج ارز‌های دیجیتال به کشور نه تنها ممنوع است بلکه HS کدی هم برای آن‌ها تعریف نشده است.

او در ادامه افزود: برای هر کالایی کد تعرفه‌ای مشخص شده که گمرک با کمک این کد‌ها کالا‌های وارداتی را ترخیص یا کالا‌های صادراتی را به کشور مقصد می‌فرستند.

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: به هر حال هیچ دستگاهی برای استخراج بیت‌کوین‌ از مبادی رسمی به کشور وارد نشده است، اما این امکان وجود دارد که قطعات رایانه‌ای به کشور وارد شوند و در کشور سر هم شوند.

میر اشرفی ادامه داد: بسیاری از قطعات و سیستم عامل‌های رایانه‌ای کد تعرفه وارداتی دارند و بدون ممنوعیت به کشور وارد می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بسیاری از مهندسان کامپیوتر در کشور هستند که با تجمیع و سر هم کردن این قطعات، ماینر‌های تقلبی تولید می‌کنند؛ بر این اساس تمامی ماینر‌هایی که در کشور موجود هستند یا قاچاق شده‌ یا تجمیع شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.