کد مطلب: ۶۸۵۹۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تولید لپ‌تاپ نازکتر از گوشی آیفون!/ جزئیات نازک‌ترین لپ‌تاپ جهان چیست؟

تولید لپ‌تاپ نازکتر از گوشی آیفون!/ جزئیات نازک‌ترین لپ‌تاپ جهان چیست؟

حذف کردن درگاه‌ها همیشه راهی برای کاهش ضخامت گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها بوده است. اخیرا لپ‌تاپ‌های بدون درگاه فوق نازک که هیچ درگاهی برای یواس‌بی، فلش یا شارژر ندارند، توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حذف کردن درگاه‌ها همیشه راهی برای کاهش ضخامت گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها بوده است. اخیرا هم لپ‌تاپ‌های بدون درگاه فوق نازک که هیچ درگاهی برای یواس‌بی، فلش یا شارژر ندارند، توجه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. این لپ‌تاپ بدون درگاه مارک کرائوب Craob X هفت میلی‌متر ضخامت و ۸۵۰ گرم وزن دارد.

پیش از این لپ‌تاپ ایسر مدل سویفت ۷ و کروم بوک سامسونگ تقریبا ۹٫۹ میلی متر ضخامت داشتند که نازک‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار بودند. حتی آیفون ۱۳ هم با ۷٫۶۵ میلی متر ضخامت به اندزه لپ‌تاپ کرائوب نازک نیست.

هنوز جزئیاتی از باتری این لپ‌تاپ اعلام نشده است اما یکی از ویژگی‌های قابل توجه آن شارژر بی‌سیم آن است که به پشت نمایشگر می‌چسبد. این شارژر درگاه‌های مختلفی از جمله درگاه یواس‌بی تایپ A و C، پورت تاندربولت، درگاه کارت حافظه و هدفون دارد. لپ‌تاپ کرائوب حافظه رم ۳۲ گیگ و حافظه داخلی دو ترابایتی دارد. از وای فای شش گیگاهرتزی و نسل دوازدهم پردازنده اینتل Core i7-1280P استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ تولید کمپانی شناخته نشده کرائوب صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی ۴k دارد. این صفحه نمایش هیچ لبه ای ندارد و دوربین آن به اندازه یک حفره کوچک است.

معایب لپ‌تاپ بدون درگاه از نظر متخصصان

به نقل از lifewire ، متخصصان معتقدند با وضعیت کنونی تکنولوژی فعلا استفاده از این لپ‌تاپ‌ها ممکن نیست. آن ها می‌گویند این حد از کم ضخامت کردن لپ‌تاپ بدون فناوری برداشتن باتری امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین فکر می‌کنند باطری این لپ‌تاپ بیشتر از نیم ساعت دوام نخواهد داشت. آن‌ها معتقدند برای کاربردی بودن یک لپ‌تاپ باید وزن منطقی داشته باشد. برخی فکر می‌کنند لپ‌تاپی با چنین ضخامت کمی، زیاد کاربردی نخواهد بود.

از مشکلات این نوع لپ‌تاپ می‌توان به کاهش فضا برای قرار دادن باتری و لزوم حمل وسایل اتصالی اشاره کرد. همچنین شارژ بی‌سیم که آهسته و کم بازده است برای گوشی‌هایی استفاده می‌شود که می‌توان آن‌ها را در طول شب در شارژ قرار داد. اما این فناوری برای لپ‌تاپ‌ها که باید در دسترس باشند نمی‌تواند کاربردی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.