کد مطلب: ۵۲۲۰۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای افزایش هزینه ارسال دیجی‌کالا چیست؟

ماجرای افزایش هزینه ارسال دیجی‌کالا چیست؟

برخی تامین‌کنندگان دیجی‌کالا گلایه دارند که این فروشگاه اینترنتی کمیسیون دریافتی خود را کاهش داده اما در برخی اقلام، هزینه ارسال و پردازش را تا ۲۰۰ درصد نیز افزایش داده است. اما مدیر ارشد بازارگاه دیجی‌کالا می‌گوید حتی اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، مجموع پرداختی‌های فروشندگان تغییری نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از فروشندگان دیجی‌کالا گلایه دارند که این فروشگاه اینترنتی در ماه‌های اخیر با تبلیغات بسیار، کمیسیون فروش آنها را کاهش و در مقابل، هزینه ارسال و پردازش را بیش از حد افزایش داده است.

به گفته آنها، این افزایش در مورد برخی کالاها حتی به حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد نیز می‌رسد. برای مثال یکی از تامین‌‌کنندگان به تجارت‌نیوز گفته است که کمیسیون دیجی‌کالا برای قطعات یدکی ۱۲ درصد بود اما از بهمن ماه به دو تا سه درصد کاهش یافته است. در مقابل، هزینه ارسال و پردازش از ۵ هزار به ۵۰ یا در مواردی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

او گلایه دارد که این شرایط رقابت را سخت می‌کند چرا که فروشنده ناچار است هزینه‌های اضافی را به قیمت مصرف‌کننده اضافه کند.

مجموع پرداختی‌ها تغییری نکرده است

تجارت‌نیوز موضوع را از مدیران این فروشگاه اینترنتی پیگیری کرد. حامد نواب‌تهرانی، مدیر ارشد بازارگاه دیجی‌کالا، می‌گوید شرایط به گونه‌ای نیست که این فروشنده توضیح داده است.

به گفته او، هزینه‌هایی که تامین‌کنندگان به دیجی‌کالا پرداخت می‌کنند، شامل کمیسیون و هزینه ارسال و پردازش می شود که هر دو تابعی از قیمت کالا است.

نواب‌تهرانی می‌افزاید: اکنون در برخی دسته‌های کالایی، کمیسیون دریافتی دیجی‌کالا کاهش یافته و هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کرده، به گونه‌ای که در مجموع، پرداختی‌های فروشنده تغییری نداشته است.

قابلیت ارسال از سوی فروشنده

او اضافه می‌کند: از سوی دیگر، دیجی‌کالا قابلیت ارسال از سوی فروشنده را نیز به خدمات خود اضافه کرده است. در صورتی که تامین‌کنندگان از این قابلیت استفاده کنند، هزینه ارسال و پردازش شامل آنها نمی‌شود.

به گفته مدیر ارشد بازارگاه دیجی‌کالا، در این حالت مجموع هزینه‌های آنها کاهش پیدا می‌کند و البته کمیسیون نیز برای آنها تا پایان سال جاری صفر است.

نواب‌تهرانی، امکان افزایش قابل توجه هزینه ارسال و پردازش در مواردی را رد نمی‌کند اما مجددا می‌گوید که با کاهش کمیسیون، مجموع پرداختی آنها با گذشته یکسان است.

تجارت‌نیوز در گزارش دیگری با موضوع پس فرستادن کالا برای دی جی کالا ، به مشکلات فروشندگان این فروشگاه اینترنتی پرداخته بود. در صورتی که از تامین‌کنندگان دیجی‌کالا هستید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منم خرید بالای 300 هزار زدم الان میبینم 48 هزینه ارسال چ خبره از 300 ب بالا ک ب قول خودتون رایگانه منم دیگه خرید نمیکنم پول زور هست

  • کله

    من اپ دیجی کالا رو پاک کردم… از ترب سرچ کنید و بقیه فروشنده هارو میبینید راحت.. دیجی کالا ارضا شده و تا چندسال دیگه هم میفروشنش بره

  • ناشناس

    من 140 تومن سفارش کالا داشتم 52 هزارتومن هزینه ارسالشونه جدا خودشونو مسخره کردن؟؟ همین لحظه پاکش میکنم
    دزد بازاره این مملکت

  • امیر

    هزینه ارسال زده 117 ت برای 250 ت خرید – چه فکری کردی ! خرید حضوری میکنم

  • حامد

    این کارا وقتی که میخوان بنگاه رو بفروشن انجام میشه اما دیجی کالا قدرت برندشو کم و کمتر میکنه

  • ناشناس

    سلام، این مطلب رو امیدوارم مدیرای ارشد دیجی کالا بخونن که خواسته یا ناخواسته دارن چه بلائی سر اقتصاد و بازار و سرمایه فروشندهاشون میارن یا دست کم این سایت، این موضوع رو تو مصاحبه های بعدی به گوش اونها برسونن..
    توی سایت یسری از کالاهای پرفروش دیگه موجود نیست و یا قیمت یسری از کالاها دوبرابر یا حتی بیشتر شده، وقتی که علتش رو پرسی یم گفتن که دیجی کالا یه هزینه حداقل 3000 تومنی برای پردازش کالاها واسه فروشنده ها درنظر گرفته… یعنی کالایی که مثلا تا دیروز 2000 تومن تو سایت داشت فروخته میشد ،الان شده 7500 تومن، یا این که چون قیمت کالا از هزینه پردازش کمتره ، فروشنده به علت به صرفه نبودن، اون کالا رو ناموجود کرده…. این موضوع از یه طرف باعث میشه که اون فروشنده توان رقابت و عرضه کالا رو تو دیجی کالا از دست بده، به خاطر این که قیمت کالا تو بازار offline خیلی کمتر هست و کسی دیگه از دیجی کالا خرید نکنه و برعکس این قضیه ،بازار میاد به دیجی کالا به عنوان یه قیمت مرجع نگاه میکنه و وقتی می بینه دیجی کالا یه کالایی رو گرون میده، اونم میاد جنسش رو گرون میکنه و این موضوع خودش باعث تورم و گرونی میشه،
    اگه هم کالا ها بخوان تو تعداد بالاتر بسته بندی بشن، مثلا پک های 50 تایی،100 تایی، اون موقع مشتری های حقیقی که مصرف کننده هستند کم میشن و دیجی کالا تو این قسمت میشه یه عمده فروش، مثلا الان کش مو که یکی از پرفروش ترین کالاها بود و تو بسته های 5 تایی یا 10 تایی بود و با قیمت ۲000 تومان فروخته میشد، حالا مثلا اگه بیاد تو بسته های 100 تایی بسته بندی بشه واسه فروش، کدوم مصرف کننده 100 تا کش مو مصرف داره؟
    این قابلیت ارسال توسط فروشنده هم که میگن اگه فعال باشه، این هزینه های پردازش صفر میشه، این قابلیت به تنهایی فعال نیست و خوب وقتی هم قابلیت ارسال توسط فروشنده فعال باشه و هم ارسال توسط دیجی کالا، مشتری اگه بیاد ارسال توسط دیجی کالا رو انتخاب کنه که میشه همون داستان هزینه 3000 تومنی که برای فروشنده به صرف نیس و این که فقط ارسال توسط فروشنده هم فعال باشه، اونم الان غیرفعاله، درضمن مشتری وقتی که مثلا 800 هزار تومان خرید کرده و توقع داره که ارسال رایگان براش انجام بشه، دیگه نمیاد که واسه اینطور کالاها یه هزینه جداگانه هم پرداخت کنه که ارسال توسط فروشنده براش انجام شه….
    و کلی داستان و اشکال دیگر که دیگه خیلی طولانی میشه…

  • حفیقت

    بادکنک میخواستم برای تولد جمع خرید ۳۰هزار تومان هزینه ارسال ۲۵۰۰۰تومان !!!
    گند زدید…

  • ناشناس

    ما جنس 310 تومنی رو گذاشتیم برا فروش، 51 هزارتومن هزینه ارسال خورده، تازه کمیسیونش 2% بود اونم شده 7%.
    بعد هزینه ارسال رو وقتی نشون میده که کالا رو ثبت کردی و میخوای بفروشی. فک کنم این آقا رو توجریان همه جزئیات نمیذارن.به نظرتون اسم این کار رو چی میشه گذاشت؟

  • ناشناس

    من فروشنده دیجیکالا هستن، پیچ ام دی اف کوچک رو طبق قیمت مرجع که نمیشه بالاتر فروخت گذاشتم ۷۵۰۰ تومان بسته صد تایی، من خودم از تولید کننده ۵۸۰۰ تومان میخرم وهزینه پردازش سه هزارتومنی شاملش شده، تازه اگر مشتری دلش نخواد مرجوع کنه و غیر از هزینه کمیسیون و دوهزارتومن لیبل و خزینه انبارداری روزی صد تومن، دیجیکالا یه زمانی قیمتهاش خوب بود ولی با این هزینه پردازش و انبارداری و ارسال داره فاتحه خودشو میخونه

  • ناشناس

    من فروشنده دی جی کالا هستم و از امروز اول آبان ماه سال 1400 دی جی کالا 7درصد فقط هزینه ارسال و پردازش میگیره و که با کمسیون و مالیات و .. حداقل 15 درصد از هر فروش رو برای خودش بر میداره مگه من فروشنده چقدر میتونم سود بخورم که 15درصدش رو تقدیم دی جی کالا کنم!!!تازه کلی پولمون هم از فروش حدود یک ماه دست دی جی کالا میمونه،در کل کار کردن با دی جی کالا از این به بعد اشتباه و ضرره