کد مطلب: ۷۲۳۹۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هزینه ۴۵۰ میلیون دلاری اپل برای پیامک اضطراری

هزینه 450 میلیون دلاری اپل برای پیامک اضطراری

کمپانی اپل در رویداد سالانه خود در ماه سپتامبر از ویژگی جدید خود به نام «امکان کمک اضطراری از طریق ماهواره» رونمایی کرد.

به گزارش تجارت‌‌نیوز ، اپل در رویداد سالانه خود در ماه سپتامبر از ویژگی جدید خود به نام «امکان کمک اضطراری از طریق ماهواره» رونمایی کرد. آیفون 14 جدید دارای اتصال ماهواره‌ای اضطراری برای ارائه سرویس پیام متنی برای افرادی است که در مناطق دورافتاده در شرایط سخت و بدون پوشش تلفن همراه معمولی هستند.

برند اپل روز گذشته پاعلام کرد که همراه با دیگر شرکت‌های آمریکایی برای فعال کردن قابلیت جدید ارسال پیامک ماهواره‌ای اضطراری خود 450 میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

این بودجه از طریق صندوق تولید پیشرفته اپل تامین می‌شود و به پیشرفت‌های حیاتی در شبکه ماهواره‌ای گلوبال استار و ایستگاه‌های زمینی اختصاص می‌یابد. این ایستگاه‌ها به آنتن‌های پرقدرت ساخته شده که توسط Cobham Satcom در کالیفرنیا مستقر هستند. در حالی که حدود 300 کارمند در Globalstar از سرویس جدید آن پشتیبانی خواهند کرد.

این سرویس از طیف در باندهای L و S استفاده خواهد کرد که به طور خاص برای خدمات ماهواره‌ای سیار توسط مقررات رادیویی ITU ساخته شده است. هنگامی که یک آیفون 14 درخواست ماهواره‌ای می‌کند، پیام توسط یکی از 24 ماهواره Globalstar در مدار پایین زمین دریافت می‌شود، سپس پیام را به یک ایستگاه زمینی سفارشی ارسال می‌کند، که آن را به خدمات اضطراری هدایت می‌کند.

آیفون 14 اپل دارای اتصال ماهواره‌ای اضطراری

انبوهی از اخبار مربوط به اتصال ماهواره‌ای به تلفن‌های همراه معمولی صنعت مخابرات ایالات متحده را هیجان زده کرده است. چرا اپل اعلام کرده است که محصول جدیدش یعنی آیفون 14 با فناوری اتصال ماهواره‌ای اضطراری تولید می‌کند.

جاناتان چاپلین، تحلیلگر نیو استریت ریسرچ، نوشته است: «متن مجهز به ماهواره گامی کوچک به سوی یک فرصت بسیار بزرگتر است. این می‌تواند یک فرصت سالانه 20 میلیارد دلاری در ایالات متحده باشد.

در ماه سپتامبر، اپل Emergency SOS با ماهواره را به عنوان یک ویژگی بنر در مدل‌های جدید آیفون 14 معرفی کرد. اگر کاربران خارج از برد یک برج تلفن همراه باشند، مثلاً در یک منطقه دورافتاده در حین کمپینگ، همچنان می‌توانند با نشان دادن تلفن خود به سمت آسمان و اتصال به یکی از 24 ماهواره Globalstar در مدار پایین زمین، به خدمات اضطراری متصل شوند. در اواخر این ماه از طریق بروزرسانی نرم افزار آیفون راه اندازی خواهد شد.

این ویژگی به مدت دو سال رایگان است اما اپل امکان شارژ آن را پس از آن باز گذاشته است. این سرویس کاملاً خودکار نیست و به مراکز تماس با کارکنان انسانی نیاز دارد.

اکثریت این پول به گلوبال استار می‌رسد

اپل می گوید که اکثریت بودجه این طرح به Globalstar اختصاص می‌یابد که مالک و اداره کننده شبکه ماهواره‌ای است. براساس گزارش‌ها، بیش از 300 کارمند در Globalstar به طور خاص برای پشتیبانی از این سرویس جدید اپل استخدام شده‌اند.

جی مونرو، رئیس اجرایی Globalstar در بیانیه‌ای گفت: «راه‌اندازی Emergency SOS از طریق ماهواره مستقیم به آیفون یک پیشرفت نسلی در ارتباطات ماهواره‌ای است.»

مونرو در ادامه این بیانه گفته: «با سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های اپل، ما تیم‌های خود را در کالیفرنیا و جاهای دیگر برای ساخت، گسترش و ارتقای ایستگاه‌های زمینی خود رشد داده‌ایم، و ما مشتاقانه منتظر فصل بعدی فناوری نجات جان گلوبالاستار هستیم».

سرمایه‌گذاری زیرساختی شامل ایجاد ایستگاه‌های زمینی جدید در نوادا و هاوایی، به‌علاوه افزودن آنتن‌های جدید به تمامی تأسیسات گلوبال استار بود. این آنتن‌های پرقدرت به طور خاص برای اپل توسط Cobham Satcom، مستقر در Concord، کالیفرنیا طراحی و تولید شدند.

همچنین، سهامی در این شرکت به اپل تعلق نمی‌گیرد، اما متعهد شده است که برای تجهیزات و عملیات سرویس پول خرج کند. این بودجه برای ماهواره‌ها و همچنین تجهیز ایستگاه‌های زمینی به نوع جدیدی از آنتن طراحی شده توسط اپل پرداخت می‌کند.

پرداخت اپل به گلوبالاستار از صندوق تولید پیشرفته اپل، مجموعه‌ای از پول است که این شرکت برای حمایت از تامین کنندگان مستقر در ایالات متحده استفاده می‌کند.

از زمان ایجاد Advanced Manufacturing Fund در سال 2017 اپل، 450 میلیون دلار به Corning برای تولید شیشه آیفون، 390 میلیون دلار به Finisar برای تجهیز کارخانه‌ای برای ساخت قطعات لیزر مورد نیاز برای FaceID، 100 میلیون دلار به XPO Logistics و 10 میلیون دلار به Copan Diagnostics پرداخت کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.