کد مطلب: ۷۷۶۴۵۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری

هفت زن تاثیرگذار دنیای فناوری

با اینکه در دوران کنونی، مسیر فعالیت زنان در حوزه‌های مختلف هموارتر از دوران ماری کوری است، اما بازهم زنان برای موفق شدن باید دوبرابر مردان تلاش کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زنان روزبه‌روز در دنیای علم، نوآوری و فناوری‌های جدید به محبوبیت بیشتری دست پیدا می‌کنند. این روزها دیگر جوامع، گروه‌ها و حتی کنفرانس‌هایی وجود دارند که به طور خاص به زنانی که در شرکت‌های فناوری کار می‌کنند، اختصاص داده شده‌اند. زنان تاثیرگذاری که توانسته‌اند در این دنیای مردانه در حوزه‌های مختلف، موفقیت کسب کنند، قادرند منبع الهامی برای سایر زنان علاقه‌مند باشند.

با اینکه با گذشت زمان، مسیر فعالیت زنان هموارتر از دوران زنانی چون ماری کوری است، اما باز هم زنان برای موفق شدن در چنین دورانی باید دو برابر مردان تلاش کنند. در ادامه قصد داریم 7 نفر از زنان تاثیرگذار دنیای فناوری را به شما معرفی کنیم.

شریل سندبرگ، همه‌کاره فیسبوک

تا همین چند ماه پیش، شریل سندبرگ مدیر عملیاتی فیسبوک بود. او پیش از این نیز در گوگل به عنوان مدیر بخش فروش آنلاین گوگل فعالیت می‌کرد. سندبرگ در یک پست فیسبوک در ژوئن 2022 اعلام کرد که برای تمرکز بر فعالیت‌های بشردوستانه از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. او همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره «Momentive»، سازنده «SurveyMonkey» است که همسر فقیدش دیوید گلدبرگ به عنوان مدیرعامل آن را اداره می کرد.

سوزان ووجیتسکی، قدرتمندترین زن اینترنت

ووجیتسکی که در ابتدا به اقتصاددان شدن فکر می‌کرد با کشف عشق به فناوری مسیر زندگی خود را تغییر داد. بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین، دفتری را در گاراژ خانه ووجیتسکی در منلو پارک راه اندازی کردند و سوزان اولین مدیر بازاریابی گوگل شد. او در سال 2014 مدیرعامل یوتیوب و یک سال بعد توسط روزنامه تایمز به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان اینترنت معرفی شد. از زمان به عهده گرفتن نقش مدیرعامل، درصد کارمندان زن یوتیوب از 24درصد به نزدیک به 30درصد افزایش یافت.

باربارا مک کارتی، زنان باید برنامه‌نویس شوند

باربارا مک کارتی، مدیر مهندسی «HubSpot Dublin»، از دوستداران افزایش تنوع در مهندسی و فناوری است. او به زنان و گروه‌هایی که کمتر از آنها حمایت می‌شود، کمک می‌کند تا برنامه‌نویس شوند.مک کارتی توسط siliconrepublic.com به عنوان یکی از خارق‌العاده‌ترین زنان ایرلند در زمینه مهندسی معرفی شده است. مک کارتی قویا معتقد است که برای ایجاد و توسعه یک تیم مهندسی، به فرهنگ مناسب و افرادی نیاز دارید که می‌خواهند با افراد شگفت انگیز کار کنند.

امبر رابرتز، مدیر برنامه‌های هوش مصنوعی

امبر رابرتز یک اخترفیزیکدان و مدیر برنامه هوش مصنوعی است. علیرغم دستاوردهای علمی، او همچنان با تعصب مواجه است، اما از صحبت کردن هراسی ندارد. با قضاوت براساس فید توییتر آمبر، او از به اشتراک گذاشتن مشکلات یا موقعیت‌هایی که در آن مهارت‌ها یا دانش او تضعیف شده است، هراسی ندارد.

Marta Krupińska، سیلیکون ولی دیگری می‌سازد

مارتا یک زن مسئول در «Google for Startups UK» است. او مدت کوتاهی قبل از بازگشایی پردیس Google for Startups در شوردیچ لندن منصوب شد. چشم‌انداز این تقسیم‌کننده گوگل تبدیل شدن به دومین مرکز پرجنب‌وجوش فناوری جهان در کنار سیلیکون ولی، تمرکز بر کمک به بنیان‌گذاران فناوری مستقر در سراسر بریتانیا و همچنین در اکوسیستم‌های استارتاپ کمتر توسعه‌یافته در سطح جهان است؛ مانند آفریقا و اروپای مرکزی و شرقی.

Katarzyna Bultrowicz، یک رهبر عالی

کاسیا دانش خود را در دانشگاه فنی گدانسک و تجربه در شرکت اینتل به دست آورد که به او پیشینه خوبی برای تبدیل شدن به رئیس «Backend» و «DevOps» در «SentiOne» داد. به علاوه، او عاشق چالش‌ها و پازل‌ها است. همچنین، او در سطح شخصی بسیار همدل و متذکر است، چیزی که از او یک رهبر عالی می‌سازد.

اولگا اسپرینگر، قوی و سختکوش

اولگا تجسم زنده عزم و ثبات است. به عنوان رئیس بخش محصولات «SentiOne»، دانشجوی دکترا و مدرس در دانشگاه فناوری و یکی از نویسندگان وبلاگ برتر لهستانی در مورد مدیریت محصول است. او نیز مانند هرمیون گرنجر صاحب زمان‌گردان است. او جاه طلب و سخت‌کوش است. به همین دلیل است که همه مردانی که او رهبری می‌کند بدون اینکه سؤالی بپرسند به او اعتماد می کنند. اولگا اخیرا در گزارش زنان قوی حوزه فناوری اطلاعات که تنها به زبان لهستانی وجود دارد، معرفی شده است. جالب است بدانید او هنوز 30 ساله نشده است!

تحقیقات Catalyst نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که به تنوع و فراگیری اهمیت می‌دهند، حدود 10درصد EBIT بالاتری دارند. یعنی هر تجارتی برای پیشرفت نیازمند تعادل است. با وجود سختی‌های زیادی که در مقابل راه زنان وجود دارد، آنها همواره باید نسبت به همه کسانی که برایشان محدودیت ایجادمی‌کنند، بازخوردهایی سازنده نشان دهند. در حقیقت آنها نباید منتظر وقوع تغییرات باشند بلکه خودشان باید تغییرات را ایجاد کنند.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.زنان و دختران،موتور محرک تحولات علمی،اقتصادی و سیاسی هر جامعه و هر کشوری هستند،آنها نصف هر جامعه ای را تشکیل میدهند،زنان و دختران اگر تصمیم بگیرند که کاری را انجام دهند در عین فرسایشی کردن ها و پشتکار داشتن ها،آن کار را حتما در نقطه ای به سرانجام می رسانند.باتشکر