کد مطلب: ۵۱۴۶۱۸

اخبار فناوری و استارتاپی روز

عرضه اینترنت ۵G همراه اول / محصول جدید آیفون چه ویژگی دارد؟

عرضه اینترنت ۵G همراه اول / محصول جدید آیفون چه ویژگی دارد؟

دلیل کلاهبردای در وب‌سایت‌های دارای ای‌نماد، عرضه اینترنت ۵G از سوی همراه اول در روزهای آینده، تعجب خالق دوج‌کوین از گسترش بازار این رمزارز و آخرین اخبار از محصولات سامسونگ و اپل، از مهم‌ترین اخبار فناوری و استارتاپی روز هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعلام کرده است که بیش از ۹۰ درصد کسب‌وکارهای دارای ای‌نماد، جواز کسب ندارند.

زومیت در این مورد گزارش داده است که۸۰ هزار وب‌سایت نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند، اما اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی تنها برای حدود ۲۵۰۰ کسب‌وکار مجوز کسب صادر کرده است.

ماه‌ها است از کاربران زیادی در فضای مجازی می‌شنویم که از کسب‌و‌کارهای دارای ای‌نماد خرید کرده‌اند و از آن‌ها کلاهبرداری شده است.

در این شرایط، کاربران آگاه اقدام به ثبت شکایت در وب‌سایت ای‌نماد می‌کنند. اما بسیاری از آن‌ها هرگز نمی‌توانند شکایت قانونی و رسمی ثبت یا به هر صورتی، در نهایت خسارت دریافت کنند.

همین موضوع، اعتبار ای‌نماد را برای مردم زیر سؤال برده است؛ البته عده‌ی زیادی هنوز نمی‌دانند داشتن نماد اعتماد، به‌کلی به چه معنا است و چه مقدار اعتبار به یک فروشگاه می‌دهد.

رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره‌ اتحادیه و انجمن صنفی کسب‌وکارهای مجازی گفته است که طبق قانون نظام صنفی، متولی فروش محصولات واحدهای صنفی در بستر فضای مجازی، تنها همین اتحادیه است.

به ‌گفته او، طبق قانون، فعالیت صنفی بر بستر فضای مجازی باید ابتدا جواز کسب از اتحادیه داشته باشد و پس از آن نماد اعتماد الکترونیکی اعطا شود؛ حال آنکه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بدون توجه به این قانون، به‌سادگی برای تعداد زیادی کسب‌و‌کار نماد صادر کرده است.

همراه اول ۵G عرضه می‌کند

دیجیاتو، به نقل از معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول از عرضه ۵G در روزهای آینده روی شبکه واقعی و تجاری خبر داده است.

مرتضی طاهری‌بخش، در نشست تخصصی واگذاری باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز و توسعه نسل پنجم تلفن همراه، توسعه این فناوری پرهزینه را در گرو حمایت همه‌جانبه رگولاتوری بویژه چشم‌پوشی از سهم درآمدی اپراتورها دانست.

تعجب خالق دوج‌کوین از گسترش بازار این رمزارز

زومیت از دنیای فناوری خبر داده است که خالق دوج‌کوین سال ۲۰۱۵ میلادی، ۸.۴ میلیارد از این رمزارز را در ازای یک هوندا سیویک دست‌دوم فروخته بود و حال با سودهای اخیر آن به‌سختی می‌تواند کنار بیاید.

اوایل این هفته، بیلی مارکوس، خالق دوج‌کوین گفت: مردم درباره‌ دوج کوین یک‌دلاری حرف می‌زنند که ارزش بازار آن بیشتر از شرکت‌های حقیقی است که به میلیون‌ها نفر خدمات ارائه می‌کنند؛ از‌جمله بویینگ، استارباکس، امریکن اکسپرس و آی‌بی‌ام. آیا دوج کوین لیاقت آن را دارد؟ این چیزی است که نمی‌توانم درکش کنم، چه‌ برسد به آنکه جواب بدهم.

مارکوس اظهار کرد ارزش واقعی دوج‌کوین در جامعه و قابلیت انجام کار خوب با آن است. او گفت اگر جامعه‌ دوج‌کوین لذت، مهربانی، شوخی، هم‌دردی، خلاقیت و پوچی آن را بپذیرد، آن ارزش واقعی دوج‌کوین است.

آخرین اخبار از محصولات سامسونگ و اپل

خبرگزاری مهر از احتمال عرضه آیفون جدید با نمایشگر همیشه روشن و دوربین ارتقا یافته خبر داد.

گزارشی جدید حاکی از آن است که نمایشگر آیفون جدید کم مصرف است و مشابه حالتی که صفحه قفل است، بدون هیچ گونه داده‌های ورودی، انبوهی از اطلاعات را ارائه می‌کند. این قابلیت مشابه ویژگی برخی از دستگاه‌های اندروید است.

این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به تصمیم سامسونگ برای عرضه موبایل میان‌رده با باتری ۷ هزار میلی‌آمپری، پرداخته است.

هرچند نسل جدید موبایل‌ها قدرتمندتر شده اما باتری‌های آنها تغییری نکرده و در نتیجه شارژ دستگاه‌ها در کمتر از یک روز پایان می‌یابد.

سامسونگ تصمیم گرفته چالش مذکور را در موبایل میان‌رده جدید خود یعنی گلکسی F۶۲ با باتری ۷ هزار میلی‌آمپری برطرف کند.

این دستگاه از ۲۲ فوریه (۴ اسفند) در هند با حدود قیمتی ۳۳۰ دلار عرضه می‌شود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه اختصاصی استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Am

    آخ جون

  • ناشناس

    قراره فردا 5g در آب و آتش افتتاح بشه .
    ما که ۴ جی رو دیدیم . ۵ جی شون رو هم میبینیم . پهنای باندش رو انقدر میارن پایین که تازه به اندازه استاندارد ۴ جی میشه .دو روز بعدش هم ۵ جی رو صادر میکنند عراق .!