کد مطلب: ۷۰۲۶۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هک شدن اوبر / آیا اطلاعات حساس کاربران در خطر است؟

هک شدن اوبر / آیا اطلاعات حساس کاربران در خطر است؟

طبق گزارش‌ها، شرکت تاکسی اینترنتی اوبر پس از آن‌که مورد یک حمله سایبری قرار گرفت، تحقیقاتی را مربوط به این حادثه از روز پنجشنبه آغاز کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اوبر گفته است که هیچ مدرکی دال بر دسترسی هکر به اطلاعات حساس کاربران وجود ندارد. انتشار گزارشی از یک رخنه شبکه، این شرکت حمل‌ونقل را مجبور به بستن چندین سیستم ارتباطی داخلی و مهندسی کرد. طبق گزارش‌ها، اوبر تحقیقات مربوط به این حادثه امنیت سایبری را روز پنجشنبه آغاز کرد. این رخنه، که ظاهراً توسط تنها یک هکر ایجاد شده است، یک روش نفوذ مؤثر و شامل مهندسی اجتماعی را برجسته می‌کند. اسکرین‌شات‌هایی که هکر با محققان امنیتی به اشتراک گذاشته است نشان می‌دهد که هکرها می‌توانند به سیستم‌های مبتنی بر ابر (CLOUD) دسترسی کامل داشته باشند.

اوبر

نحوه نفوذ به اوبر

طبق گزارش اخیر آسوشیتدپرس، سرویس حمل‌ونقل اوبر گفته است که هیچ مدرکی دال بر دسترسی هکر به اطلاعات حساس کاربران وجود ندارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، رخنه شبکه اخیر، اوبر را مجبور کرد چندین سیستم ارتباطی و مهندسی داخلی را ببندد. نقض امنیت سایبری از روز پنجشنبه توسط اوبر در حال بررسی است.

این رخنه، که ظاهراً توسط یک هکر ایجاد شده است، به یک روش نفوذ مؤثر شامل مهندسی اجتماعی اشاره می‌کند که در آن هکر با ظاهر شدن به عنوان همکار و فریب کارمند اوبر، برای اعلام اعتبار خود، به آن دسترسی پیدا کرده است.

اسکرین‌شات‌هایی از این رخنه توسط هکر برای محققان امنیتی به اشتراک گذاشته شد. نشان داد که آن‌ها می‌توانند به سیستم‌های مبتنی بر ابر که در آن اوبر داده‌های حساس مشتری و مالی را ذخیره می‌کند، دسترسی کامل داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.